۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۷۵۳۶۹
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا:

۵ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی استان خراسان رضوی مشارکت دارند

۵ هزار بسیجی در طرح شهید سلیمانی استان خراسان رضوی مشارکت دارند
خراسان رضوی - معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) گفت: پنج هزار بسیجی با حضور داوطلبانه در طرح شهید سلیمانی در استان خراسان رضوی مشارکت دارند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، محمد صادقی وزین اظهار کرد: پنج هزار بسیجی با حضور داوطلبانه در طرح شهید سلیمانی در اقدام به بیماریابی، ارائه خدمات پشتیبانی و معیشتی و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در استان خراسان رضوی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی، پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی در قالب اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران، از جمله خدمات بسیجیان در طرح ملی شهید سلیمانی است، خاطر نشان کرد: رفع موانع شغلی با اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر و برطرف کردن مشکلات شخصی آنها با خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار توسط جوانان بسیجی مؤمن، امین و معتمد محل از دیگر خدمات این طرح به شمار می‌رود.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امام رضا (ع) با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با عنوان مسجد، سنگر سلامت روز بیستم آبان ماه سال جاری به منظور مقابله با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا آغاز شد و در این مدت نقش مؤثری در ایجاد روند نزولی کرونا در استان ایفا کرده است، اظهار کرد: طرح مسجد، سنگر سلامت به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با همکاری و توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کنار مضجع شریف و نورانی حضرت امام رضا (ع) آغاز شد.

وی افزود: این طرح پس از مشهد در سراسر کشور به اجرا درآمده است و هم اینک در دیگر استان‌ها نیز به اجرای طرح پرداخته اند.

صادقی ادامه داد: مسجد، سنگر سلامت یک طرح مردم پایه است که از بالاترین سطح علمی برخوردار بوده و با همکاری و مشارکت نیروهای خبره و آموزش دیده به اجرا در آمده است.

وی اظهار کرد: با شروع اجرای طرح مسجد، سنگر سلامت علاوه بر اینکه همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های ذیربط در سطح خراسان رضوی پای کار آمده‌اند، دست کم پنج هزار بسیجی نیز در همین ارتباط با هدف فعالیت مؤثر و نتیجه بخش آموزش دیده‌اند و در حال حاضر نیز این طرح با نام جدید شهید سلیمانی در حال اجرا است.

ارسال نظرات