۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۷۵۳۹۳
امام جمعه چابهار:

از ظرفیت فکری طلاب نخبه در طرح‌های نهادهای حوزوی استفاده شود

از ظرفیت فکری طلاب نخبه در طرح‌های نهادهای حوزوی استفاده شود
امام جمعه چابهار در دیدار با مسؤولان مرکز خدمات حوزه علمیه استان سیستان و بلوچستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت فکری طلاب نخبه در طرح‌های آینده نهادهای حوزوی تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حججت الاسلام مهدی نژاد مدیرکل و بامری مسؤول نمایندگی جنوب این استان با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان چابهار با حجت‌الاسلام‌ موسوی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار مدیرکل مرکز خدمات استان، ضمن احوالپرسی و ابلاغ سلام رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گزارشی از برنامه‌های این مرکز ارائه کرد و افزود: سرکشی و دیدار با ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه، از برنامه‌های مستمر مرکز خدمات است .

وی با اشاره به فعالیت دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ارائه خدمات علمی دفتر جامعه نخبگانی مانند حمایت از چاپ و نشر آثار علمی در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام انقلاب اسلامی، حمایت از جذب استعدادهای درخشان به حوزه و سفرهای علمی و فرصت‌های مطالعاتی را از خدمات جدید دفتر حمایت از نخبگان برشمرد.

حجت الاسلام مهدی نژاد به طرح جامع هدفمندی خدمات اشاره کرد و اولویت دادن به جامعه نخبگانی را از ویژگی‌های مهم این طرح دانست.

در ادامه حجت الاسلام موسوی ضمن قدردانی از حضور مسؤولان مرکز خدمات، بر استفاده از ظرفیت فکری طلاب نخبه در طرح‌های آینده نهادهای حوزوی تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از فعالیت‌های مرکز خدمات، همکاری نهادهای حوزوی در هدفمندی این خدمات به جامعه هدف را مهم برشمرد و با اشاره به وضعیت مسکن و بالابودن هزینه‌های اجاره در شهرستان چابهار، برنامه‌ریزی در حوزه مسکن برای طلاب و اساتید این شهرستان را خواستار شد

امام جمعه چابهار با اشاره به تأسیس نمایندگی شرکت بیمه آسیا در چابهار با بیان اینکه طلاب و اساتید مدارس علمیه این شهرستان در خصوص ارائه اسناد پزشکی دچار مشکلاتی از قبیل طولانی بودن مراحل ثبت آن جهت پرداخت هزینه‌ها هستند؛ خواستار رفع این مشکل شد.

حجت الاسلام موسوی فعالیت‌های غیرحضوری مرکز خدمات را ارج نهاده و آن را ضروری دانست و گفت: شیوع بیماری کرونا فرصت مناسبی برای گسترش و نهادینه‌سازی فعالیت‌های مجازی و کاهش مراجعات حضوری خواهد بود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام بامری مسؤول نمایندگی مرکز خدمات جنوب استان ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های این مرکز در مدارس علمیه جنوب استان با بیان اینکه حرکت عظیم علمی کشور مرهون حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از نخبگان می‌باشد، افزود: نخبگان فرهنگی و علمی کشور می‌توانند این حمایت‌ها را با کار و کوشش جهادی در مسیر خدمت به مردم جبران کنند.

شایان ذکر است در پایان از تلاش‌های علمی حجت الاسلام موسوی عضو جامعه نخبگانی استان تقدیر شد.

ارسال نظرات