۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۷۵۴۳۵

ماجرای درگیری در مرز سراوان چه بود؟ + فیلم

ماجرای درگیری در مرز سراوان چه بود؟ + فیلم
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده سراوان در مجلس به ارائه توضیحانی درباره یک درگیری در مرز سراوان که روز گذشته در منطقه شمسر رخ داد، پرداختند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در رابطه حوادث اخیر مرز سراوان توضیحاتی را ارائه کرد و اظهار داشت: با حادثه جان کاه روز گذشته را که در منطقه صفر مرزی شمسر اتفاق افتاد و متأسفانه سبب شد که تعدادی از بهترین عزیزان ما جان خود را از دست بدهند و تعدادی از برادران ما زخمی شوند را تسلیت عرض می کنم.

ماجرای درگیری در مرز سراوان چه بود؟ + فیلم

وی ادامه داد: از مردم تمنا می کنم که یک مقدار صبر و بردباری از خود نشان دهند و من از دیروز صبح که از این موضوع را با خبر شدم با مسؤولان شهرستان و مسؤولان کشوری این موضوع را پیگیری کردم و تاکنون چندین جلسه در این زمینه داشتم.

ملک فاضلی ابراز کرد: امروز نیز صبح ساعت 7:20 دقیقه جلسه ای را با دکتر قالیباف داشتم و یک ساعت قبل با دکتر امیری معاون رییس جمهور صحبت کردم و درخواست کردم که کتباً موضوع از فردا به وسیله هیأت محترم دولت و رییس جمهور پیگیری شود و بنده هم موضوع را سخت پییگر هستم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه سوء استفاده به عده خاصی از سودجویان داده شود، گفت: امیدوار هستیم که حادثه ناوگواری دیگر در سراوان اتفاق نیفتد و طوری نباشد که عده خاصی از مرز استفاده کنند؛ انتظار داریم که اگر اندک مسائلی درباره مرز هست میان تمام مردم به صورت عادلانه و صحیحح توزیع شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: من موضوع را پیگیری می کنم فقط درخواست دارم که آرامش خود را حفظ کنید و نگذارید افرادی که نمی خواهند مشکل شما حل شود، از موضوع سوء استفاده کنند.

ماجرای درگیری در مرز سراوان چه بود؟ + فیلم

همچنین محمدهادی مرعشی در جمع خبرنگاران در زمینه تجمع گذر مرزی شمسر سراوان اظهار کرد: گذر مرزی در منطقه شمسر سراوان با هدف توجه به معیشت مرزنشینان ایجاد شده که روز گذشته ساعت 8 صبح، در آنسوی مرز سوخت برانی که مبادرت به انتقال غیرقانونی سوخت می‌کنند، تجمع کردند.

وی افزود: آنان قصد داشتند از محل گذر رسمی وارد شوند، بیش از دو ساعت مذاکره انجام شد تا در چارچوب قواعد از این گذر عبور کنند، ظاهرا تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی ماموران پاکستانی میشود و درگیری شدت پیدا می کند و جمعیت با شکست درب های گذر مرزی وارد کشور می‌شوند که در اثر تیراندازی آن سوی مرز چهار مجروح و یک کشته به چشم خورده است.

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بین جمعیت افرادی از فرصت استفاده کرده و به سمت پاسگاه شمسر حمله می کنند و یک دستگاه موتور سیکلت از ماموران مرزبانی را آتش می‌زنند و به سمت خودروهای نظامی نیز سنگ پرتاب کرده و اقدام به ورود به پاسگاه می‌کنند.

وی ادامه داد: حریم پاسگاه محترم است و مرزبانی اجازه ندارد به کسی اجازه ورود بدهد در نهایت هجوم جمعیت، ماموران تیراندازی می کنند و تعدادی مجروح می شوند و جمعیت متفرق می شود، مجروحان به بیمارستان منتقل می شوند و در مجموع موضوع در حال بررسی قرار دارد.

مرعشی گفت: در ادامه ماجرا فضای مجازی این موضوع را به دست گرفته و مردم را برای تجمع تحریک می کنند تا ساعت 10 امروز موضوع کنترل شده بود اما امروز هم عده ای هجوم آوردند به سمت فرمانداری و صحبت های مسولان را برنتابیدند و شیشه ها را شکستند و متفرق شدند.

معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای تامین معیشت مردم به سوخت بران اجازه دادیم که بدون مخدوش کردن پلاک با سرعت قانونی در چارچوب مناسب کار را انجام دهند اما اگر قرار بر قانون گریزی باشد قطعا همان حداقل های ایجاد شده هم ممنوع خواهد شد.

تعداد بازدید : 7

این مسؤول افزود: در حال حاضر دو نفر کشته و 6 نفر زخمی داریم، دشمن برای نا امنی مرزها برنامه دارد که باید مرزنشینان کمک کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند.

مرعشی گفت: گروهک‌های ضد انقلاب و معاند از قبل با ترسیم نقشه و ترغیب افراد سودجو دست به این اقدام خرابکارانه زده‌اند.

وی ضمن محکوم کردن حمله برخی افراد سودجو به فرمانداری شهرستان سراوان افزود: طرح رزاق یک طرح کارشناسی شده و قانونی است که فقط با مشارکت مردم تداوم پیدا خواهد کرد./841/پ203/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
خدا رحم کنه
0
0