۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۴۳۹
از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران؛

همایش تقویت جریان انقلابی در قم برگزار شد

همایش تقویت جریان انقلابی در قم برگزار شد
همایش «تقویت جریان انقلابی» با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران و جمعی از نخبگان و اساتید و طلاب این استان در قم برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش «تقویت جریان انقلابی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مجلس خبرگان رهبری و جمعی از نخبگان و اساتید و طلاب این استان از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران در مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد.

حجت الاسلام سید فاضل موسوی رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران در این نشست، گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلا آخرین یادگار حضرت امام خمینی(ره) بوده و هدف امام از تشکیل این مجمع نمایندگان طلاب حفاظت و صیانت حوزه‌های علمیه از افکار غربی و آمریکایی بوده است.

حجت الاسلام سید فاضل موسوی ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از 197 نماینده از استان های مختلف تشکیل شده است که بیست و دو تن از نمایندگان مازندران در این مجمع حضور دارند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان مازندران ابراز کرد: نمایندگان طلاب و فضلای استان مازندران جلسات مختلفی در زمینه بهبود معیشت و اعطای وام و اسکان طلاب این استان برگزار کرده اند.

حجت الاسلام سید فاضل موسوی بیان کرد: نمایندگان طلاب استان مازندران جلسات و دیدارهای مختلفی با مسؤولان و ائمه جمعه استان مازندران برای حل مشکلات طلاب داشته و دیدارهای مختلفی در جهت تکریم خانواده شهدای طلاب این استان داشته اند.

وی با بیان اینکه در قم ۱۱ هزار طلبه استان مازندران وجود دارد، گفت: طلاب مازنداران ۷ هزار پرونده فعال در حوزه علمیه قم دارند و بیشترین نخبگان حوزوی را طلاب استان مازندران تشکیل داده اند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب استان مازندران اظهار داشت: ۲۰ گروه جهادی طلبگی از استان مازنداران برای اعزام به مدارس، طرح سالم سازی سواحل و حضور در فضای مجازی تشکیل شده است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: احداث پایگاه مجتمع فرهنگی چند منظوره برای طلاب و خانواده استان مازندران در قم در حال پیگیری است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان مازندران اظهار داشت: نمایندگان طلاب استان مازندران دیدار ها و جلسات مختلفی در جهت تقویت جریان انقلابی با مسؤولان و نماینده فقیه در این استان برگزار کرده اند.

حوزه علمیه مازندران همواره انقلابی بوده است

در ادامه همایش «تقویت جریان انقلابی»، حجت الاسلام طاهری اظهار داشت: حوزه علمیه مازندران در طول تاریخ انقلابی بوده و پای آرمان‌های اسلامی ایستادگی کرده است.

حجت الاسلام طاهری ابراز کرد: در حال حاضر ۱۴ مدرسه در استان مازندران دارای سطح دو و سه هستند و عملیات عمرانی برای بهبود فضای مدارس این استان در حال انجام است.

لزوم هجرت و بازگشت علما و طلاب استان مازندران

وی بر لزوم هجرت و بازگشت علما و طلاب استان مازندران تاکید کرد و گفت: اساتید و مربیان اخلاق به مدارس علمیه استان مازنداران بازگردند تا طلاب جوان از آنها الگو بگیرند.

همچنین در ادامه این جلسه چندین تن از اساتید و نخبگان استان مازندران، دغدغه های خود را در زمینه مشکلات استان مازندارن را بیان کردند./998/

ارسال نظرات