۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۷۵۴۵۴
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان مطرح کرد؛

لزوم حفظ وحدت اجتماعی بر محور رهبر جامعه

لزوم حفظ وحدت اجتماعی بر محور رهبر جامعه
خوزستان - حجت الاسلام همت پور گفت: مردم باید وحدت و همبستگی اجتماعی خود را بر محور رهبری جامعه حفظ کنند تا قدرت های ستمگر نتوانند در کشور اسلامی نفوذ کنند.

حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز پیرامون سخن پیامبر اکرم (ص) که می فرماید أَنَا وَ عَلِیٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة بیان داشت: طبق آموزه های دینی می توان گفت انسان دارای دو نوع پدر است؛ پدری که منشا تولد و پیدایش انسان می باشد و دیگری پدر روحانی و معنوی که عهده دار تربیت و کمال روحی و معنوی اوست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با بیان اینکه همه معصومین (ع) نقش تربیت، هدایت و ارشاد امت را برعهده دارند عنوان داشت: همه معصومین (ع) به لحاظ نقش تربیت معنوی و روحانی،  هدایت و ارشاد حق پدری بر گردن امت دارند؛ این مطلب در مورد معلمان و مربیان نیز صدق می کند.

وی سرپرستی و صیانت از ارزش های دینی را وظیفه پدر معنوی خواند و گفت: پدر معنوی به عنوان ولی وظیفه هدایت و سرپرستی و صیانت از ارزش های دینی را در جامعه بر عهده دارد؛ در واقع یکی از وظایف مهم ولی، امر به معروف، نهی از منکر و جلوگیری از بدعت ها می باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در خصوص نقش جامعه نسبت به ولی و پدر معنوی اظهار داشت: مردم باید از رهبر جامعه تبعیت کنند و پایبند قوانین و مقررات حکومت اسلامی باشند، مردم برای اجرای قوانین اسلام، پیشرفت جامعه و ناکام گذاشتن دشمنان خدا از خود استقامت و پایداری نشان دهند؛  زیرا با تشکیل حکومت اسلامی، منافع ظالمان و مستکبران به خطر می افتد و آنان با تمام امکانات و ابزارهایی که دارند، می کوشند که مردم را دچار سختی و مشکلات کنند تا بالاخره دست از حق طلبی خود بردارند.

حجت الاسلام همت پور افزود: مردم باید وحدت و همبستگی اجتماعی خود را بر محور رهبری جامعه حفظ کنند تا قدرت های ستمگر نتوانند در کشور اسلامی نفوذ کنند و عزت و استقلال جامعه را به خطر اندازند، همچنین در جهت آبادانی کشور و حفظ اموال عمومی بکوشند.

وی ادامه داد: مردم باید خود را برای مقابله با ظالمان و مستکبران آماده کنند به طوری که آنان فکر تهاجم به سرزمین اسلامی را در سر نپرورانند و منافع کلّ جامعه و نظام اسلامی را بر منافع فردی خود ترجیح دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به آیات و روایات در خصوص تبعیت از سرپرست جامعه در صورت نبود امام و حجت خدا اظهار داشت: طبق فرمایش امام خمینی ( ره ) امروز ولایت فقیه همان ولایت رسول الله (ص) است و همانگونه که اهل البیت (ع ) وظیفه هدایت جامعه را برعهده داشتند؛ امروز ولی فقیه در اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به ویژه در برابر دشمنان اسلام وظیفه خطیری برعهده دارند.

حجت الاسلام همت پور به وظایف مهم، ولی فقیه در آخرالزمان اشاره داشت و گفت: حفظ، حراست، صیانت از اصول و جلوگیری از بدعت‌ها در سطح جامعه اسلامی از وظایف بسیار مهم، ولی در آخر الزمان است؛ تمرین، ولی محوری از سوی جامعه اسلامی در آخرالزمان بسیار مهم می‌باشد.   /۹۴۵۴/
ارسال نظرات