۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۷۵۴۹۹
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

برگزاری مجازی کارگاه تلبس در حوزه علمیه مازندران

برگزاری مجازی کارگاه تلبس در حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری کارگاه تلبس به صورت مجازی در استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری کارگاه تلبس به صورت مجازی در استان خبر داد.

وی با بیان این که این کارگاه از ابتدای بهمن ماه در بستر فضای مجازی آغاز و پایان بهمن ماه ادامه داشت، افزود: این کارگاه چهار روز به صورت آن لاین و دو روز نیز به صورت آف لاین برگزار شد. اطلاعات در گروه قرار داده می شد و همه مطالب ارسالی خلاصه نویسی شد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: 60 نفر از طلابی که پایه پنج خود را به طور کامل به اتمام رساندند در این کارگاه آموزشی شرکت کردند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در حال حاضر مصاحبه علمی طلااب شرکت کننده در کارگاه تلبس در حال انجام است، تصریح کرد: خوشبختانه امسال همه داوطلبان دریافت حکم تلبس در این کارگاه شرکت کردند و هیچ ریزشی نداشتیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعطاء حکم تلبس به طلاب داوطلب بر اساس ابلاغیه جدید شورای عالی حوزه های علمیه صورت می گیرد، ادامه داد: هر یک از طلاب پس از موفقیت در مصاحبه علمی، حکم تلبس را از معاونت تهذیب حوزه های علمیه دریافت می کنند.

وی با بیان این که در مصاحبه علمی از طلاب داوطلب تلبس در هر یک از مباحث صحت، قرائت نماز، روخوانی و روان خوانی و احکام از یک استاد مجرب استفاده خواهد شد، بیان داشت: مصاحبه در هر یک از این بخش ها به صورت جداگانه از سوی اساتید متخصص صورت می گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب پس از موفقیت در مصاحبه علمی، حکم تلبس دریافت می کنند، افزود: قرار است هر یک از این طلاب پس از دریافت حکم تلبس در مسجد محله خود از سوی یکی از شخصیت های تأثیر گذار منطقه ملبس شوند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که پوشیدن لباس روحانیت، فصل تازه ای در زندگی علمی، تبلیغی و تهذیبی طلاب محسوب می شود، خاطرنشان کرد: هر طلبه ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می کند باید در حفظ شأن و جایگاه این لباس کوشا باشد.

وی با اشاره به این که لباس روحانیت از یک جایگاه خاصی در جامعه اسلامی برخوردار است، تصریح کرد: طلاب و روحانیان به عنوان پرچم داران نشر ارزش های الهی و معنوی در جامعه باید با رفتار، گفتار و اعمال خود مبلغ دین و معارف اهل بیت(ع) باشند./950/ت310/ب1

ارسال نظرات