۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۷۵۵۰۲

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی امروز
به این میگن مجلس جمهوری اسلامی، نگاهی به کنش رسانه‌ای این روز‌های رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰، تحویل ۸ هزار تبلت به دانش‌آموزان فرزند بهزیستی، راه حل مشکلات مردم سراوان و مناطق مشابه آن چیست؟ بخشی از تازه‌های شبکه‌های اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به این میگن مجلس جمهوری اسلامی، نگاهی به کنش رسانه‌ای این روز‌های رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰، تحویل ۸ هزار تبلت به دانش‌آموزان فرزند بهزیستی، راه حل مشکلات مردم سراوان و مناطق مشابه آن چیست؟ بخشی از تازه‌های شبکه‌های اجتماعی امروز است.

 

به این میگن مجلس جمهوری اسلامی

یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: سلبریتی‌هایی که بالای ۲۰۰میلیون درآمد در سال دارند باید مالیات بدهند.

اینفلوئنسرهایی که بالای ۵۰۰kفالوور در رسانه‌ها دارند باید مالیات بدهند

و ثروتمندانی که خودروی بالای ۱میلیارد و خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد دارند.

 به این میگن مجلس جمهوری اسلامی ایران. دم نماینده‌های انقلابی گرم

به این میگن مجلس جمهوری اسلامی

 

نگاهی به کنش رسانه‌ای این روز‌های رقبای انتخاباتی ۱۴۰۰

معصومه نصیری، کارشناس رسانه طی یادداشتی که در کانال تلگرامی عصر هوشمندی منتشر شد به بررسی انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت.

«کارزار» شاید بهترین صفت برای انتخابات باشد؛ کارزاری که محل سنجش برنامه، خرد، عقلانیت، عملکرد و رفتار است و بر این اساس با نگاهی به برخی رفتارهای جریانی، جناحی و فردی، در فرایندی که این روزها شاهد خوردن استارت آن هستیم، چند روش جهت جلب نظر افکار عمومی، انحراف، دوقطبی سازی با استفاده از انواع رسانه‌ها را شاهد هستیم.

«بزن زیر میز به هر قیمتی»: این استراتژی اکثرا توسط افرادی که خودشان در حاکمیت مسوولیت داشته و دیکته نوشته‌شده‌ای دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها برای پرت سازی حواس افکار عمومی از کارنامه خود، به قانون، سیاست‌ها، ساختارها و .. حمله می‌کنند و سعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشت‌های مردم دارند. این‌ها می‌گویند برای موفقیت در این رقابت باید هزینه‌تراشی کرد و بهترین راه زدن بر زیر میز و قهرمان سازی از خود و گرفتن ژست‌های مردمی است.

«فقط ما خوبیم»: این گروه خود را وامدار و مالک کشور می‌دانند و هر کسی غیر خودشان را نفی می‌کنند. این گروه درباره حمایت‌های قبلی خود از کاندیداها و خروجی‌هایی که داشته است، هیچ توضیحی نمی‌دهند و تنها بر طبل اینکه اگر ما نباشیم همه‌چیز از دست خواهد رفت می‌کوبند.

«رقیب هراس‌ها»: این گروه بیشتر از برچسب‌زنی و پیش‌بینی‌های هراس‌انگیز و زیر سوال بردن افراد و نه تفکرات و استدلال‌ها بهره می‌برند. این گروه به‌خوبی می‌دانند برانگیختن احساسات مردم، یک موفقیت محسوب می‌شود مخصوصا اگر این حس ترس و دلهره باشد. پس درباره رقیب اهریمن سازی می‌کنند.

«ما و مردم؛ آن‌ها و نظام»: این دسته دوقطبی سازان قهاری هستند که در گام نخست با عنوان سازی و برچسب‌زنی، فرد، گروه یا جریانی را ذیل یک کلمه یا گزاره قرار می‌دهند و از این طریق به هدف خود که قرار دادن مردم در برابر هم، مردم در برای حاکمیت و معنادار کردن انتخابات هست، حرکت می‌کنند. این گروه به‌ظاهر با شعارهای فریبنده خود را مردمی معرفی می‌کنند و هر کسی مقابل آن‌ها بود را محصول یک مافیا و زد و بند سیاسی. این دسته از تکنیک سیاه و سفیدنمایی استفاده می‌کنند.

«می‌توانستیم؛ اما نگذاشتند»: گروهی از جریانات که قصد کنشگری انتخاباتی دارند همواره سعی در ارائه تصویر از نهادهای پنهان و پشت پرده که مانع شده‌اند آن‌ها کار کرده یا شعارهایشان را عملی کنند، بهره می‌برند. سایه نمایی و نداشتن اختیارات قانونی و ... شاه‌بیت سخنان این دسته است.

«تکرارکنندگان بی‌اثری»: این گروه با استفاده از تکنیک تکرار سعی می‌کنند القا کنند که رای شما اثر ندارد، نتیجه رای هم اثری ندارد و اوضاع بهبود نخواهد یافت و همه‌چیز نمایشی و فرمایشی است. این گزاره‌ها با تکرار افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

مبهم گویان: این گروه جز ترسیم دره عمیق کم‌کاری قبلی‌ها، همواره درباره خود، جریان و برنامه‌هایشان مبهم و کلی سخن می‌گویند و مخاطب متوجه راهکار یا برنامه آن‌ها برای حل مشکلات نمی‌شوند چراکه اساسا برنامه‌ای ندارند. این‌ها ضعف‌ها را به‌قدری بلند فریاد می‌زنند که دست خالی بودن خودشان ذیل این صدای بلند گم می‌شود.

قطعا گروه‌های دیگری نیز هستند که به مرور و انتخاباتی شدن بیشتر فضا، درباره آن‌ها خواهیم گفت اما مخاطب باید بداند اساسا در پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی اغلب اوقات، واقعیت‌ها به‌طور گزینشی بیان و بازنمایی می‌شوند تا از سوی مخاطب، واکنش و رفتاری احساسی و نه آگاهانه و خردمندانه سربزند.

 

تحویل ۸ هزار تبلت به دانش‌آموزان فرزند بهزیستی

محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی در توییتی نوشت: ۸هزار تبلت به همراه سیمکارت رایگان رایتل با پشتیبانی مالی نهادهای تحت پوشش رهبری انقلاب و از طریق دیجی کالا با حفظ کرامت انسانی برای دانش آموزان فرزند بهزیستی سراسر کشور ارسال شد.

تحویل ۸ هزار تبلت به دانش‌آموزان فرزند بهزیستی

 

راه حل مشکلات مردم سراوان و مناطق مشابه آن چیست؟

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در توییتی نوشت: راه حل سراوان و مناطق مشابه مدارا با مردم است.

در شرایط تحریم، اقدام به سوخت بری برخی اهالی، به عنوان تنها راه معاش را با رویکرد فرصت سازی بررسی و تصمیم گیری کنید. نگاه تهدید محور مشکل هیچکس را حل نخواهد کرد.

بین مردم نیازمند و برخی فرصت‌طلبان مرزبندی کنید.

راه حل مشکلات مردم سراوان و مناطق مشابه آن چیست؟

 

راه حل مشکلات مردم سراوان و مناطق مشابه آن چیست؟

 


زمان آمریکا برای بازگشت به برجام رو به اتمام است

کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: مارکو کارنلوس، دیپلمات سابق ایتالیا و سفیر پیشین این کشور در عراق در یادداشتی به دولت بایدن متذکر شده که با توجه به اراده ایران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی، زمان برای بازگشت به برجام، اندک است.

 وی بیان می‌کند که بایدن باید زودتر به اولویت‌های سیاست خارجی دولتش یعنی بازیابی اتحادها، بازگشت به معاهدات تنظیم نظم جهانی بر مبنای لیبرال‌دموکراسی و مقابله با توسعه‌طلبی چین و روسیه، جامه عمل بپوشاند. در همین راستا باید برجام را به عنوان مهم‌ترین دستاورد اوباما، حفظ کند. به باور کارنلوس در این راستا سه مسأله وجود دارد:

۱- تحریم‌های سخت

علی‌رغم اراده طرفین، دو بازیگر مهم منطقه یعنی عربستان و اسرائیل در کنار جناح «بازها»ی آمریکا خواستار حفظ تحریم‌ها به عنوان اهرم فشاری برای تسلیم ایران هستند. در عین حال پیچیدگی‌های تحریم‌ها و چگونگی تعلیق یا لغو آن‌ها مسأله جدی در تیم سیاست خارجی دولت بایدن است.

۲- مذاکرات جدید

اروپا و آمریکا بر تکمیل برجام با مذاکره در دیگر موضوعات اشتراک‌نظر دارند. اختلاف در این است که ابتدا برجام احیا شده و سپس مذاکرات دیگر شروع شود و یا اینکه مذاکرات تکمیلی باید به عنوان جزیی از فرآیند احیای برجام در نظر گرفته شود. ایران با دومی قطعاً مخالف است و اولی را نیز در صورت تأمین نگرانی‌های مشروع امنیتی‌اش، ممکن است بپذیرد.

۳- اراده سیاسی تهران

انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در پیش است. جریانی که منتقد مذاکره بوده و برجام را فریب غرب قلمداد می‌کند به دلیل رفتارهای آمریکا تقویت شده است. علاوه بر اینکه هم‌اکنون نیز با افزایش غنی‌سازی و توقف پروتکل الحاقی، زمینه برای ایجاد سویه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران فراهم شده است.

 به نظر می‌رسد فارغ از توافق اخیر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سیاست ایران در توقف پروتکل الحاقی توانسته تهدید معتبری علیه سیاست مطلوب غرب در حوزه «عدم اشاعه» ایجاد کند که ضرورت بازگشت فوری آمریکا به برجام را نزد برخی تحلیل‌گران و دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی، روشن‌تر سازد.

 


منتظر حملات رسانه‌ای علیه مجلس باشید

جواد نیکی ملکی فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: تصمیم درست مجلس برای گرفتن مالیات از سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها، مؤسسات کنکور، برخی ثروتمندان و... در کل گامی به جلو و شایسته تقدیر است.

به زودی حملات رسانه‌ای علیه مجلس صورت خواهد پذیرفت؛ حمایت از این تصمیم را فراموش نکنیم.

منتظر حملات رسانه‌ای علیه مجلس باشید

 


موفقیت جدید دارویی برای ایران

فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: ایران به دانش فنی ماده دارویی پرگابالین دست یافت.

پرگابالین به تنهایی یا همراه با سایر داروهای ضدصرع جهت کاهش حملات تشنج استفاده میشه. پرگابالین در درمان دردهای مزمن ناشی از آسیب عصبی هم تجویز میشه.

پیش تر ۱۷تن از این ماده وارد کشور شده بود.

موفقیت جدید دارویی برای ایران

 

موفقیت جدید دارویی برای ایران

 

 


اتفاقی که آثار ویران کننده‌ای برای فوتبال ایران دارد

محمد جماعت فعال رسانه‌ای در توییتی نوشت: ‏از دیروز، شائبه ها درباره مهندسی انتخابات فدراسیون فوتبال توسط یک نهاد نظارتی وابسته دولت تشدید شده است. این اتفاق آثار ویران کننده ای برای فوتبال خواهد داشت...

اتفاقی که آثار ویران کننده‌ای برای فوتبال ایران دارد

 

 

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات