۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۷۵۵۱۸
جهش تولید از دیدگاه فرهنگی(۶)؛

احیای فرهنگ در کشور به تنهایی ممکن نیست

احیای فرهنگ در کشور به تنهایی ممکن نیست
دولت باید در خصوص نشر کتاب و مراکز تحقیقاتی، کمک مطلوبی به نهاد های فرهنگی داشته باشد و این وظیفه دولت است که به نهادهای فرهنگی و اجتمایی رسیدگی کند.

حجت الاسلام رضوان علی مسیبی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در موضوع جهش تولید از دیدگاه فرهنگی به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: مقام معظم رهبری که سال جاری را سال جهش تولید نامگذاری فرمودند؛ مطلق از شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتمایی بوده است، در زمینه تولید اقتصادی پیشرفت زیادی صورت نگرفته است، در عرصه فرهنگ  باید  جهش های مطلوبی در جامعه به وجود آورد تا از نظر فرهنگی توسعه داشته باشیم.

وی با اشاره به همکاری های مردمی در جهت جهش تولیدافزود: تعاون و همکاری های مردمی در قسمت های مهم بی نظیر بوده است و رویش های جدیدی از نظر فرهنگی و معنوی در نزدیک شدن مردم به یکدیگر ایجاد شده است و آثار بسیار مطلوبی را در پی داشته است مثلاً در بیماری کرونا آحاد جامعه باهمدلی به یکدیگر کمک کردند و این مسأله از نظر فرهنگی  آثار مطلوبی بر جا گذاشت.

مدرس حوزه علمیه بیان کرد: دولت باید در خصوص نشر کتاب و مراکز تحقیقاتی، کمک مطلوبی به نهاد های فرهنگی داشته باشد و این وظیفه دولت است که به نهاد های فرهنگی و اجتمایی رسیدگی و کمک های مطلوبی انجام بدهد، در حالی که مردم خودشان در نهاد های فرهنگی به صورت خودجوش فعالیت دارند، همانند روحانیون که در بیماری کرونا آتش به اختیار به صحنه میدان آمدند.

حجت الاسلام مسیبی اظهار داشت:  مردم عزیز آتش به اختیار به صحنه امدند و در موضوع شیوع کرونا کمک های زیادی انجام دادند و در صحنه مبارزه ایستادگی کردند و خوش درخشیدند، ولی دولت در موضوع فرهنگی کم کاری داشته است، که موضوع باید پیگیری و جبران شود.

امیر محمد شهمراد
ارسال نظرات