۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۷۵۵۳۷
فرهنگ و جهش تولید (۳)؛

گره خوردن جهش تولید با امروز و آینده کشور|توده مردم از دولت رضایت ندارند

گره خوردن جهش تولید با امروز و آینده کشور|توده مردم از دولت رضایت ندارند
حجت الاسلام مقامی گفت: جهش تولید مرتبط با مسائل امروز و آینده کشور است، اگر بخواهیم در جهت تمدن نوین گام برداریم باید از وابستگی خود را رهانده و اقتصاد خود را شکوفا کنیم.

حجت الاسلام عبدالمجید مقامی عضو  هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا  با اشاره به آیه 32 سوره نساء گفت: تمام مردان و زنان  سهمی  و رزقی در گرو تلاششان دارند، و این آیه اعم از تلاش های معنوی و علمی است.

وی با توجه به شعار سال ابراز کرد: رهبری هرسال را به نامی نامگذاری کرده اند که راهبرد کشور است و باید نگاه ها معطوف به فرمایشات رهبری باشد. سال نود و نه جهش تولید نامگذاری شده است و این نام در ادامه نامگذاری های سلسله وار سال های گذشته می باشد. در سال های اخیر همه شعارهای سال بر محور مسائل اقتصادی است و عنوان جهش تولید مهم ترین عضو این زنجیره می باشد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: جهش تولید و مسائل مرتبط با آن مرتبط با مسائل امروز و آینده کشور است، اگر بخواهیم در جهت تمدن نوین گام برداریم باید از وابستگی خود را برهانیم و اقتصاد خود را شکوفا کنیم.

وی در پاسخ به ارزیابی نهادهای فرهنگی در جهت تحقق شعار سال عنوان کرد: صدا و سیما در این راستا بسیار خوب کار کرده است و هنوز جای کار دارد، صدا و سیما با وجود بیماری کرونا به اندازه وسعش کار انجام داده است، برخی رسانه ها مثل رسانه حوزه نیز خوب عمل کرده اند.

حجت الاسلام مقامی در ارزیابی عملکرد دولت نسبت به شعار سال بیان کرد: انتظار واقعی مردم از دولت برآورده نشده است، باید انقلابی عمل می شد، متاسفانه بعضی از نیروهای دولت نگاه لیبرالی و غربی دارند، متاسفانه به تولیدات داخلی بها داده نمی شود و به سمت واردات کالاهای خارجی می روند و توده مردم از کار دولت رضایت ندارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری گفت: رهبری نگاه مردم را تغییر دادند و به سمت کالاهای داخلی سوق دادند و این باعث پیشرفت در کار و تلاش و جهش تولید می شود.

وی در پاسخ به راه حل پیشرفت شعار سال ابراز داشت: باید موانع جهش تولید در عرصه مدیریت و کار و تلاش شناسایی گردد و توسط عوامل فرهنگی به صورت کارشناسی شده بررسی و به سمع مردم برسد، مخصوصاً از طریق رسانه حوزه علمیه، چرا که روحانیت با مردم در ارتباط هستند و بهتر می توانند شعار جهش تولید را برای مردم باورپذیر کنند.

استاد حوزه علمیه با توجه به اهمیت کار کارشناسی افزود: باید در عرصه مختلف جامعه، دانشگاه، مساجد، اجتماعات مردمی به گونه های مختلف کار کارشناسی شده تبلیغ شود، باید در مساجد طرحی برنامه ریزی شود که کار عالمانه تبلیغ شود تا باور مردم نسبت به تولیدات داخلی بالا برود.

عضو  هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه خاطر نشان کرد: نیازمند فعالیت های تبلیغی هستیم تا اعتماد مردم را نسبت به خرید تولید داخلی را بالا ببریم، باید آنچنان کارفرهنگی انجام داد که نگاه مردم به کالاهای خارجی عوض شود و به سمت خرید کالاهای ایرانی روی بیاورند.

ارسال نظرات