۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۷۵۵۳۸
آیت الله عبداللهی:

سیره امام علی یک منشور کامل برای زندگی بشر در همه ادوار است

سیره امام علی یک منشور کامل برای زندگی بشر در همه ادوار است
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت: زندگی و سیره حضرت علی علیه السلام یک منشور کامل برای زندگی بشر در همه ادوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از مدیران مدارس حوزه علمیه استان کرمانشاه به مناسبت سالروز ولادت باسعادت امام علی (ع) امروز با آیت الله عبدالخالق عبداللهی دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله عبداللهی در سخنانی ضمن تبریک این روز بزرگ اظهار داشت: حضرت علی (ع) یک اسوه کامل از یک انسان کامل است اسوه ای که برای همه جهانیان می تواند به عنوان سرمشق زندگی قرار بگیرد.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) در ادامه تصریح کرد: حضرت علی علیه السلام یک مکتب جامع برای جهان است مکتبی که هیچ وقت زنگار کهنگی آن را اسیر خود نمی کند.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه زندگی و سیره حضرت علی یک منشور کامل برای زندگی بشر در همه ادوار است، افزود: زندگی امیرالمومنین (ع) دارای فراز  و نشیب های بسیاری است که انسان عاقل و با بصیرت می تواند با تاسی از زندگی این امام همام مسیر خوشبختی واقعی را پیدا کند.

آیت الله عبداللهی ادامه داد: البته زندگی امام علی (ع) به چندین دوره مختلف تقسیم می شود و هر دوره ای برای خود یک کتاب زندگی برای بشر امروزی است.

وی با تاکید بر اینکه روحیه این امام همام نشات گرفته از مکتب رسول الله (ص) است، گفت: حضرت علی (ع) از ابتدای بعثت رسول اکرم (ص) تا وفات ایشان در کنار وی بودند و به عنوان یکی از ارکان رکین اسلام آن زمان محسوب می شدند و به جرات می توان گفت که حضور حضرت علی در کنار رسول خدا مسیر توسعه اسلام را سرعت بخشید.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: بعد از رحلت رسول اکرم (ص) حضرت علی (ع) اجازه ندادند که جمع مسلمین متفرق شود و ایشان با خطبه ها و گفتار و عملکرد خویش دین اسلام را ادامه داد.

آیت الله عبداللهی در پایان سخنان خود گفت: شما روحانیون و طلاب امروز باید بتوانید سیره عملی و اخلاقی حضرت علی را برای نسل های جوان بازگو کنید و اجازه ندهید که فرهنگ بیگانه و از سوی دیگر روزمرگی یاد و نام این امام را به حاشیه ببرد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات