۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۷۵۵۵۲
آیت الله سعیدی:

مسؤولان با برداشت های ناصحیح آیات قرآن را تحریف نکنند

مسؤولان با برداشت های ناصحیح آیات قرآن را تحریف نکنند
امام جمعه قم با بیان اینکه نباید هیچگونه مذاکره رسمی و غیر رسمی با دشمنان صورت بگیرد، گفت: ما هرگز به دشمنان کینه توز و پیمان شکن باج نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با بیان اینکه پرهیز از اعتماد به دشمن و مراقبت در برابر حیله های سخت و نرم دشمن بر اساس آیات قرآن کریم امری لازم و ضروری است، گفت: انسان با سلاح تقوا باید وارد این میدان شود، زیرا تقوا همه توطئه های دشمن را خنثی می کند.

وی به رفتارشناسی یهودیان و مسیحیان از دیدگاه آیات قرآن کریم و روایات پرداخت و ادامه داد: عالمان یهود و نصاری حرام الهی را برای قوم خود را و حلال ها را برای آنها حرام می شمردند و مردم نیز در برابر آنها هیچ حرکتی انجام نمی دادند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امروز هیچ جناح و جریانی حق ندارد بر خلاف احکام الهی قوانینی را برای خود وضع کنند، بیان کرد: جناح های مختلف حق تجاوز از حدود الهی را ندارند و حد و مرز شناخت جریانات مختلف همین احکام الهی است؛ امروز صیانت از گفتمان ناب اسلام و مکتب اهل بیت(ع) از وظایف ما محسوب می شود.

امام جمعه قم اظهار کرد: برخی مسؤولان نباید با استفاده از تریبون عمومی و با استناد ناقص از آیات و برداشت های ناصحیح دست به تحریف قرآن کریم بزنند؛ قرآن کریم در سوره انفال آیات 58 و 59 می فرماید هر گاه با آشکار شدن نشانه هایی از گروهی مبنی بر خیانت، پیامان های خود را با آنان نقض کنید؛ کفار هرگز نمی توانند از قلمرو قدرت الهی بیرون بروند و جامعه اسلامی باید بداند در برابر دشمنان متخاصم، تنها عمل می تواند ضمانت اجرایی برای معاهده ها و عهدنامه ها باشد.

نباید هیچگونه مذاکره رسمی و غیر رسمی با دشمنان صورت بگیرد

وی با تأکید بر اینکه ما باید از موضع قدرت با دشمنان سخن بگوییم، تصریح کرد: در مسأله برجام، امروز نوبت جمهوری اسلامی ایران است که آمریکا و اروپا را راستی آزمایی کند؛ امروز آمریکا برجام را نقض کرده و تضمین عینی آن باید لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی باشد و هرگونه مهلت دادن به آن ها نقض احکام الهی است؛ از آن جایی که آمریکایی ها از برجام خارج شده و اروپایی ها نیز به مفاد آن عمل نکردند نباید هیچگونه مذاکره رسمی و غیر رسمی با آنها صورت بگیرد.

به گزارش رسا، آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرمؤمنان(ع) و با اشاره به جایگاه با فضیلت ماه رجب المرجب خاطرنشان کرد: در این ماه فرصت بسیار خوبی در اختیارمان است تا از گناهان، خود را پاک کرده و به صورتی زندگی کنیم که مورد تأیید ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) قرار گیریم.

امام جمعه قم با اشاره به مسأله اعتکاف تأکید کرد: امت ما به ویژه جوانان عزیز همیشه در برابر عبادات الهی شوق و شور خاصی داشته و دارند؛ دو سال است که از انجام مناسک اعتکاف محروم هستیم و از خداوند می خواهیم شر این ویروس را از سر ما کم کند.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه ایشان فرمایشات راهگشایی را در این دیدار داشتند، عنوان کرد: ایشان بر لزوم کشاندن مفاهیم ارزشی اسلام به عرصه عمل تأکید کردند، از این جهت باید دانست بدون عملی کردن احکام اسلامی، کشور از حیات طیبه دور می شود؛ اقامه دین به معنای عملیاتی کردن آموزه های دین مسؤولیت همگانی است و مسؤولیت فضلا و اندیشمندان حوزوی برای تبدیل مفاهیم قرآنی به فرهنگ و رفتار و عمومی در عرصه های مختلف بسیار سنگین است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امروز باید نهضتی در لبیک گویی به تأکیدداات رهبری مبنی بر کشاندن مفاهیم دینی به عرصه عمل شکل بگیرد، گفت: امروز جامعه ما با مفاهیمی همچون توکل، تکلیف، ایثار، شهادت، وحدت، برادری، تعاون، شدت عمل در برابر کفار و شیاطین، تلاش برای تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و فساد در اندیشه امام راحل آشنایی دارند و ما باید متناسب با گام دوم انقلاب، آنها را به روز کنیم.

امام جمعه قم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین در این دیدار خودشان بر ممنوعیت سلاح هسته ای بر اساس تعالیم اسلامی و غنی سازی بر اساس نیاز کشور تأکید داشتند؛ امروز ما سلاح های اتمی را حرام می دانیم، اما غنی سازی اورانیوم حق مسلم ما بوده هرگز از این حق مسلم کوتاه نمی آییم.

ما هرگز به دشمنان کینه توز و پیمان شکن باج نمی دهیم

وی تصریح کرد: ما هرگز به دشمنان کینه توز و پیمان شکن باج نمی دهیم و به حول و قوه الهی و با تکیه با ظرفیت های داخلی ملت قهرمان ایران با ایستادگی در مقابل دشمن برای تحقق مطالبات مردم در برابر زورگویی های دشمن عقب نشینی نخواهیم کرد.

آیت الله سعیدی مطرح کرد: با اتکای به خداوند و با عنایات ولی عصر(عج) و با رهبری رهبر معظم انقلاب و با تکیه بر توان و عمل دانشمندان و جوانان نخبه از مراحل سخت عبور کرده و دشمنان اسلام را ذلیلانه وادار به عقب نشینی خواهیم کرد./841/پ201/ب1

ارسال نظرات