۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۷۵۵۸۰
مدیر گروه پژوهش بحارالانوار؛

حضرت زینب رسانه عاشورا است

حضرت زینب رسانه عاشورا است
حجت الاسلام اکرمی شیرازی گفت: چون در ماجرای شهید فخ شخصیتی همچون زینب کبری(س) حضور ندارد، این قیام ناشناخته باقی مانده است، حضرت زینب(س) رسانه عاشورا است.

حجت‌الاسلام محمدرضا اکرمی شیرازی مدیر گروه پژوهش بحارالانوار دفتر آیت الله مکارم شیرازی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: وظیفه و تکلیف اباعبدالله الحسین روز دهم سال ۶۱ هجری قمری با شهادت حضرت به پایان رسید، اما از همان لحظه تکلیف سنگین و خطیری بر عهده حضرت زینب سلام الله علیها آمد که به خوبی هم از عهده آن بر آمدند؛  زنده بودن نام اباعبدالله و اثرات قیام عاشورا گویای این مطلب است.

پژوهشگر علوم و حدیث با توجه به ویژگی های حضرت زینب افزود: شخصیت این بانوی مکرم الگوی موفقی برای مدیریت بحران است،  روز عاشورا در طی چند ساعت اتفاقاتی رخ داد که همه چیز دگرگون شد اما مدیریت حضرت زینب به آن جهت‌دهی داد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حضرت زینب در حالی که مادر شهید، خواهر شهید، و عمه شهیدان  میدان کربلاست اما با مدیریت به موقع و موثر توانستند با خطبه های رسا بر ضد دستگاه اموی روشنگری کنند. حضرت زینب(س) جریان ساز ایستادگی و مقاومت در مقابل دستگاه ظلم و ظالمین است.

وی با اشاره به خطبه ایشان در کاخ یزید خاطرنشان کرد: ما باید از بیانات و خطبه های ایشان درس مقاومت و ایستادگی در مقابل زورگویان را بیاموزیم، خطبه ایشان درحالیکه داغدیده زمان بودند اما از موضع قدرت بود.

ارسال نظرات