۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۵۵۸۷
ترقی:

تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای ماندن در قدرت، حتی با معرفی نامزد اجاره‌ای

تلاش برخی اصلاح‌طلبان برای ماندن در قدرت، حتی با معرفی نامزد اجاره‌ای
خراسان رضوی - عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بخش دیگری از اصلاح‌طلبان معتقدند باید حتما در قدرت بمانند حتی اگر مجبور شوند نامزد اجاره‌ای معرفی کنند.

به گزارش‌ خبرگزاری رسا در مشهد، حمیدرضا ترقی در نشست تشکیلاتی که به همت دفاتر شرق کشور جامعه اسلامی دانشجویان و مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در مجتمع دانشجویی امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: ریشه احزاب و جریان‌های سیاسی در حوزه‌های دینی، سیاسی و اقتصادی است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه به لحاظ اعتقادی قبل از انقلاب اسلامی در ایران جریان‌های سیاسی از تفکرات مارکسیسم‌ها، کمونیست‌ها، سوسیالیسم و لیبرالیسم تشکیل شده بود، بیان کرد: یک جریان دینی نیز وجود داشت که از امام راحل(ره) الهام می‌گرفتند، قبل از حضرت امام نیز کسانی مانند مرحوم نواب و آیت الله کاشانی با هدف تشکیل دولت اسلامی مبارزه می‌کردند.

وی با بیان اینکه انجمن حجتیه نیز از جریاناتی بود که با رژیم مبارزه نمی‌کرد، عنوان کرد: یک جریان دیگر هم معتقد بود باید گام به گام اختیارات شاه کم شود، این جریان از مسلمانان علمی یا به تعبیری روشنفکران آن زمان تشکیل شده بود و بیشتر در قالب نهضت آزادی فعالیت می‌کردند.

ترقی افزود: گروهک‌های مجاهدین خلق نیز فرزندان نهضت آزادی بودند، اما چون با روش مبارزه پدرانشان موافق نبودند مبارزات مسلحانه را انتخاب کردند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با پیروزی جریان اسلام سیاسی که با قرائت امام راحل(ره) بود چند گروه سیاسی در کشور به‌وجود آمد، گروه اول معتقد بودند باید ظواهر را تغییر دهیم و همان روش‌های حکومت شاهنشاهی را انجام دهیم که در ابتدا با مخالفت حضرت امام(ره) مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه گروه دوم زمانی که انقلاب به پیروزی رسید اعتقاد داشتند باید دولت سکولار تشکیل دهند و دین در سیاست و امور کشور دخالت نکند، گفت: گروه سوم نیز معتقد بودند باید نقش حداقلی برای دین قائل باشند، اما گروه چهارم معتقد بودند باید حکومت اسلامی و دینی روی کار بیاید و دین باید نقش حداکثری در کشور و سیاست داشته باشد.

ترقی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی اختلاف‌نظرها بین چهار گروه سیاسی زیاد بود و نبردی ایدئولوژیک بین جریان‌های سیاسی اتفاق افتاد، اما حضرت امام(ره) قواره سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند.

نقش حداکثری دین در سیاست در قانون اساسی به تصویب رسید

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: در نهایت نقش حداکثری دین در سیاست و کشور در قانون اساسی به تصویب رسید و مردم نیز در رفراندوم این قانون را پذیرفتند.

وی توضیح داد: قبل از رحلت حضرت امام(ره) احزابی مانند جمهوری اسلامی، مؤتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، کارگران و زنان تشکل‌های مستقلی را تشکیل دادند.

ترقی اظهار کرد: در شرایط کنونی دو جریان حزبی و سیاسی در کشور وجود دارد که انقلابی و غیر‌انقلابی‌ هستند، هر دو به مبانی اعتقاد دارند اما روش‌هایشان متفاوت است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: جریان سیاسی انقلابی از نقطه نظرات مقام معظم رهبری در فرآیند انقلاب اسلامی پیروی و تبعیت می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از سران آمریکا اخیراً در مصاحبه‌ای از روی کارآمدن یک دولت انقلابی اظهار نگرانی کرده است، زیرا یک دولت انقلابی می‌تواند اهداف انقلاب اسلامی را در داخل و خارج دنبال کند.

انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات سرنوشت‌سازی است

ترقی با اشاره به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات پیش‌رو انتخابات سرنوشت‌سازی است، زیرا باید دومین دولت جوان، حزب‌الهی و انقلابی را روی کار بیاوریم.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از اصلاح‌طلبان که می‌دانند به علت سوابقشان رد صلاحیت می‌شوند به دنبال تحریم انتخابات هستند، عنوان کرد: بخش دیگری از اصلاح‌طلبان معتقدند باید حتما در قدرت بمانند حتی اگر مجبور شوند نامزد اجاره‌ای معرفی کنند.

وی با بیان اینکه طبق گفته مقام معظم رهبری برای حل مشکلات کشور به یک جوان، مؤمن انقلابی نیازمند هستیم، افزود: امیدواریم به‌زودی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بر سر یک گزینه‌ انقلابی به وحدت برسند.

ترقی خاطرنشان کرد: در گذشته در بین نیروهای انقلابی چهره‌های متفاوتی داشتیم اما با از دست دادن این شخصیت‌ها باید به سمت تقویت خِرد جمعی برویم، یعنی همه پذیرای خِرد جمعی باشند و هیچ‌کس خودش را برتر از دیگران تصور نکند.

ارسال نظرات