۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۵۶۲۲
امام جمعه اردکان در جمع طلاب اردکانی مقیم قم:

آب و خاک قم علم آور نیست

آب و خاک قم علم آور نیست
حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: آب و خاک قم، علمیت نمی آورد؛ بلکه تلاش مضاعف ماست که می تواند ما را به جایگاه مناسب علمی برساند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم که در سالن جلسات دانشگاه باقرالعلوم (ع) قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت أمیرالمؤمنین علی (ع)، به روایتی از آن حضرت اشاره کرد و گفت: «لَيَنفَعَنَّكَ حُبُّنا عِندَ ثَلاثٍ : عِندَ نُزولِ مَلَكِ المَوتِ ، وعِندَ مَسأَلَتِكَ في قَبرِكَ ، وعِندَ مَوقِفِكَ بَينَ يَدَيِ اللّه/ علاقه و محبّت به ما بى گمان در سه جا، تو را سود خواهد بخشيد: هنگام فرود آمدن فرشته مرگ، هنگام سؤال قبر و آن گاه كه در پيشگاه خداوند بايستى».

وی در ادامه ابراز داشت: محبت به اهل بیت (ع) سرمایه گران بها و توشه پرقیمتی برای سفر آخرت ماست و ما باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

امام جمعه اردکان با اشاره به راه های دستیابی به محبت اهل بیت (ع)، خاطرنشان کرد: «دعا»، «زیارت اهل بیت(ع)»، «شناخت فضائل اخلاقی اهل بیت (ع)» از راهایی است که باید از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در ادامه به جایگاه حضرت أمیرالمؤمنین علی (ع) اشاره و تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی فرمودند: «لا يجوز احد الصراط الا من کتب له علي الجواز/ هيچکس نمي تواند از صراط عبور کند مگر کسی که علی برای او اجازه عبور نوشته باشد».

وی در بخش دیگر از سخنان خود گفت: طلاب و فضلای محترم باید از فرصت موجود در قم استفاده نموده و در این راه تلاش و کوشش داشته باشند تا به نتایج مطلوب برسند؛ آب و خاک قم، علمیت نمی آورد؛ بلکه تلاش مضاعف ماست که می تواند ما را به جایگاه علمی مناسب برساند.

امام جمعه اردکان در بخش پایانی سخنانش به سؤوالات طلاب و فضلا پاسخ داد و اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت های طلاب متخصص در موضوعات گوناگون باید برنامه ای درست باشد و از این عزیزان در سطح شهرستان ها استفاده شود؛ البته ما نیازمند معرفی طلاب فاضل بیشتری  هستیم تا بتوانیم از آنان بهره ببریم./826/

ارسال نظرات