۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۷۵۶۲۵
درجلسه هماهنگی نهادهای حوزوی تاکید شد؛

دعوت به حضور حداکثری و بیان معیارها در انتخابات

دعوت به حضور حداکثری و بیان معیارها در انتخابات
به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جلسه هماهنگی نهادهای حوزوی با موضوع بررسی فعالیت های ویژه انتخابات برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جلسه هماهنگی نهادهای حوزوی با موضوع بررسی فعالیت های ویژه انتخابات در سالن شهید سلیمانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این جلسه که با حضور معاونین فرهنگی و تبلیغی نهاد های حوزوی؛ دفتر تبلیغات اسلامی، مدیریت حوزه های علمیه ، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، جامعة المصطفی (ص) و جامعه الزهرا (س)، صورت گرفت بر موضوع "دعوت به حضور حداکثری و بیان معیارهای اسلامی در انتخابات" تاکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به انتخابات پیشرو بیان کرد: حضور حداکثری مردم و انتخاب فرد اصلح در انتخابات سال آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: یکی از محورهای اصلی مسأله تبلیغ در ماه مبارک رمضان۱۴۰۰ بطور طبیعی "موضوع انتخابات" خواهد بود و سعی خواهد شد در ایام مذکور مسائلی چون؛ اهمیت حضور حداکثری، انتخاب فرد اصلح، پاسخگویی به سوالات و شبهات در خصوص انتخابات، از موضوعات تبلیغی مبلغان در ماه مبارک رمضان باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه بیان کرد: روشنگری در زمینه انتخابات و دعوت مردم برای حضور حداکثری از وظایف شرعی، قانونی و انقلابی نهادهای حوزوی می باشد.

وی در ادامه مطالب خود بر لزوم تبیین معیارهای اسلامی برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است برای مردم معیارهای قرآنی و روایی انتخاب فرد اصلح بازگو و تبیین شود، نمونه بارز آن نامه امیرالمومنین علی (ع) به جناب مالک اشتر (نامه ۵۳ کتاب شریف نهج البلاغه) در خصوص شرایط انتخاب کارگزاران حکومت اسلامی می باشد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: مناسب است مجموعه نهادهای حوزوی یک منشور یا بیانیه ای در انتخابات تدوین کنند تا طلاب و مبلغان سراسر کشور برای تبیین میارهای اسلامی در انتخابات از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری استفاده از ظرفیت گروه های جهادی را در عرصه انتخابات مهم برشمرد و افزود: گروه های جهادی از اول انقلاب تا کنون در رفع و حل مسائل مختلف و مشکلات کشور پیش قدم بوده اند، در تبیین معیارهای اسلامی و دعوت مردم برای حضور حداکثری در انتخابات سال آینده می توان از این ظرفیت بزرگ نیز استفاده کرد.

ارسال نظرات