۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۷۵۶۴۸
وزیر بهداشت در نشست اعضای جامعه مدرسین:

امروز در یکی از نقطه های روشن مدیریت کرونا قرار داریم

امروز در یکی از نقطه های روشن مدیریت کرونا قرار داریم
وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز در یکی از نقطه های روشن مدیریت کرونا قرار داریم، گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب واکسن از غرب وارد نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سعید نمکی وزیر بهداشت عصر جمعه در جلسه اعضای جامعه مدرسین ضمن تقدیر و تشکر از جامعه محترم مدرسین و در رأس آن رهبر معظم انقلاب در زمینه رعایت پروتکل ها و موازین بهداشتی گفت: رهبر معظم انقلاب همواره با رهنمودهای کارگشای خود ما را مورد حمایت قرار می دهند و هر کجا قصور یا تقصیری نیز داشته ایم، ایشان با بزرگ منشی ما را مورد تفقد قرار داده و می دهند.

وی به ارائه گزارشی از روند فعالیت های وزارت بهداشت در مدیریت ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: وقتی قدرت سرایت این ویروس را مشاهده کردم خود را برای طوفان های سهمگین آماده کرده و به همکاران نیز این هشدار را دادم تا آماده باشند.

نمکی با بیان اینکه هر چه از کرونا می گذرد، این ویروس به جای این که رو به خموشی برود، رو به چموشی حرکت می کند، عنوان داشت: امروز نیز ویروس جهش یافته انگلیسی ما را بسیار نگران کرده است و برای مقابله با آن تمهیدات ویژه ای را اندیشیده ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اعتقاد بنده بر این بوده و هست که مدیریت ویروس منحوس کرونا، ویترین توانمندی و آبروی جمهوری اسلامی است، بیان کرد: ما اعتقاد داریم تا زمانی که دعای خیر مادران و پدران شهدا و جانبازان در فضای جمهوری اسلامی وجود دارد، بیمه هستیم، از همین جهت تشویش و پریشانی نداریم؛ دل نگران هستیم، اما پریشان احوال نخواهیم بود.

وی درماندگی و آشفتگی غرب در برابر شیوع ویروس منحوس کرونا را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: بعد از شیوع این ویروس تا کنون بحمدالله حتی یک مورد بیمار کرونایی و یا غیر کرونایی نداشته ایم که در پشت درهای بیمارستان ها حیران باقی بماند؛ همچنین در این زمینه میان قومیت ها و مذاهب تفاوتی قائل نبوده و نیستیم.

نمکی تأکید کرد: آمریکا و اروپا در ایام کرونایی شدیدترین تحریم ها و فشارها را در زمینه های درمانی بر ما وارد کردند، از همین جهت رهبر معظم انقلاب می فرمایند نمی توان به این غربی ها اعتماد کرد؛ در روزهای اول شیوع ویروس منحوس کرونا حتی جلوی واردات ماسک و گان نیز از سوی غربی ها گرفته می شد و به فضل خدا در کمتر از دو ماه از وارد کننده به صادر کننده در این زمینه تبدیل شدیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز در یکی از نقطه های روشن مدیریت کرونا قرار داریم، تصریح کرد: احمد المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و درمان چندی قبل اذعان کرد که دستاوردهای ایران در عرصه کرونا حیرت انگیز است؛ همچنین یکی از مؤسسات بین المللی برآورد کرده بود که تعداد مرگ و میر جمهوری اسلامی ایران در ماه های نوامبر و دسامبر به بالای هزار و 200 نفر خواهد رسید، اما به فضل خدا امروز با طرح شهید سلیمانی، آمار فوتی های کووید 19 را به دو رقمی کاهش داده ایم وهمان موسسه با توجه به شاخص های میدانی اخیرا پیش بینی کرده تا فروردین آمار فوتی ها تک رقمی خواهد شد.

وی افزود: آنچه که ما را نگران کرده، بحث کرونای جهش یافته انگلیسی است؛ این ویروس 10 تا 12 برابر قدرت سرایت دارد و انگلیسی ها در این زمینه به افکار عمومی در سطح بین الملل دروغ گفتند. این ویروس ریه بیماران را به شدت درگیر می کند و بسیار هم خطرناک است؛ ما همه توان خود را بر این گذاشته ایم که جلوی شیوع این ویروس را بگیریم و بحمدالله توفیقات بسیاری در این زمینه داشته ایم.

نمکی همچنین به شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در برخی استان ها و شهرها اشاره کرد و گفت: از جامعه روحانیت معزز که در ایام کرونایی بیشترین همراهی را با ما داشتند تشکر ویژه می کنیم و به مردم اعلام می داریم که فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها از اهم مواردی است که باید به آنها عمل شود.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه نگاه ما در زمینه واکسن نیز نگاهمان به داخل است، بیان کرد: ما این نگاه را در تجهیزات و دارو نیز داشته و داریم؛ خوشبختانه در زمینه واکسن، 6 گروه پا به رکاب به صحنه آمدند که یکی از آنها مجموعه برکت بود که فاز نخست تست بالینی آن به شدت موفقیت آمیز بوده است و وارد فاز دوم و سوم خواهد شد؛ تا اوایل اردیبهشت تولید واکسن را به شکل انبوه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب واکسن از غرب وارد نخواهیم کرد و اجازه چنین وارداتی را هم نخواهیم داد، تصریح کرد:اعتقادم این است که اگر رهبری تضعیف شد کل نظام تضعیف خواهد شد، از همین جهت همه توان خود را برای دفاع از ایشان به کار می گیرم؛ بنده جز صفا و صمیمیت و دلسوزی از رهبری ندیده ام؛ تنها نگرانی من این است که ایشان نسبت به یک موضوعی دل نگرانی داشته باشند.

نمکی تأکید کرد: در زمینه آمار ابتلا و فوتی های کرونایی باید بگوییم که مقرون به صحه ترین آمار جهان در زمینه کرونا، آمار ایران اسلامی است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات