۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۷۵۶۷۱
دبیر ستاد نهضت ملی ترویج و تأمین ازدواج و فرزندآوری:

حوزه مردم را به پویش ملی ازدواج سوق دهد

حوزه مردم را به پویش ملی ازدواج سوق دهد
پیمان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مردم را به پویش ملی ازدواج سوق دهند، گفت: دسیسه‌های دشمنان و اجرای سیاست‌های غلط در کنترل جمعیت سبب روند کاهش آن در کشور شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت پیمان، معاون بین الملل مؤسسه خیریه الزهرا(س) در نشست خبری نهضت ترویج و تأمین ازدواج و فرزندآوری که در باغ رستوان باجک شهر قم برگزار شد، با هشدار به خطر کاهش جمعیت و فرزندآوری در کشور گفت: مسأله کاهش جمعیت و نرخ باروری همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، علما و نخبگان جامعه بوده است.

پیمان بیان کرد: ستاد ترویج و تأمین ازدواج و فرزندآوری با مجوز وزرات کشور و با مدیریت حجت الاسلام سید حسن امامی تشکیل شد.

معاون بین الملل مؤسسه خیریه الزهرا(س) ابراز کرد: ترفندها و دسیسه های دشمنان و استکبار جهانی و اجرای سیاست‌های غلط داخلی در کنترل جمعیت از سوی برخی مسؤولان، سبب روند کاهش جمعیت کشور شده است.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی تسهیل ازدواج و فرزندآوری در جامعه تأکید کرد و گفت: در دهه اخیر آمار ازدواج 40 درصد کاهش یافته؛ اما آمار طلاق 38 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کشور ایران در دو دهه پیش از جوان‌ترین کشورها جهان بوده است؛ افزود: اگر سیر نزولی جمعیت تا سال 1420 در کشور ادامه پیدا کند، ایران به یکی از مسن ترین کشور ها جهان تبدیل خواهد شد و اگر این سیر نزولی جمعیت چهار دهه در کشور ادامه یابد، شاهد روند تغییر روند مذهب خواهیم بود.

حوزه های علمیه مردم را به پویش ملی ازدواج و فرزن آوری سوق دهند

دبیر ستاد نهضت ملی ترویج و تأمین ازدواج و فرزندآوری ابراز کرد: امروز شاهد آمار اسفناک سالانه 220 هزار سقط جنین در کشور هستیم که که آمار نگران کننده ای است و همچنین 25 میلیون خانوار در کشور وجود دارد که 13 میلیون جوان در سن ازدواج دارند.

ریشه یابی مشکلات جمعیتی

وی در ادامه سخنانش به عوامل ایجاد بحران جیمعت در کشور اشاره کرد و گفت: عمل نکردن دولت های مختلف و نهادهای ذیربط به قانون تسهیل ازدواج، عدم اجرای سیاست‌ ­های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث جمعیت، سکوت و عدم عزم ملی به حل بحران جمعیت کشور از عوامل کاهش ازدواج و فرزندآوری در کشور است.

دبیر ستاد نهضت ملی ترویج و تأمین ازدواج و فرزندآوری ابراز کرد: نابسامانی اقتصادی و بیکاری و مشکلات معیشتی، جهش قیمت مسکن و افزایش اجاره خانه، افزایش قیمت جهزیه، ترس از طلاق و اجرای گذاشتن مهریه، هزینه جهزیه و مخارج باروری و فزرندآوری از دیگر عوامل کاهش ازدواج و فرزندآوری است.

وی با بیان اینکه مسؤولان با اتکای به توصیه های مراجع تقلید و علمای اقدامات اساسی در امر تسهیل ازدواج انجام دهند، گفت: حوزه های علمیه، مساجد و تکایا مردم را به پویش ملی ازدواج و فرزند آوری سوق دهند و همچنین روحانیون، طلاب و نخبگان جامعه در این راستای اقدامات اجرایی مناسبی را انجام دهند./998/

ارسال نظرات