۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۷۵۷۰۰
استاد حوزه و دانشگاه:

امام زمان باید محور زندگی انسان باشد

امام زمان باید محور زندگی انسان باشد
اصفهان - حجت الاسلام موسوی با تأکید بر ضرورت توجه به مسأله غیبت امام زمان و بستر سازی ظهور گفت: اصل در زندگی ما باید امام زمان(عج) و تربیت سرباز برای ایشان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید روح الله موسوی استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در همایش مجازی دینداران مهدی یار، که به میزبانی مدرسه علمیه خواهران معصومیه شهرضا، با بیان اینکه اشتباهات مردم از عوامل طولانی شدن غیبت امام زمان(عج) است، گفت: باید ساختار و مبنای زندگی انسان مورد پسند و پذیرش امام زمان(عج) باشد.

عدم درک جامعه از جایگاه امام علی علت اصلی مظلومیت ایشان است

وی در ادامه افزود: مردم کار را به جایی رساندند که امام علی(ع) با آن همه مهربانی و بزرگی و عطوفتی که نسبت به جامعه داشتند آنها را در خطبه 27 نهج البلاغه مردنمایان نامرد خطاب کنند و مواضع بسیار سختی علیه آنها بگیرند، نکند ما در عصر غیبت به جایی برسیم که امام زمان(عج) چنین سخنانی به ما بگویند.

حجت الاسلام موسوی علت اصلی مظلومیت امام علی(ع) را عدم درک جایگاه واقعی ایشان از سوی جامعه دانست و اظهار کرد: معلول این مسأله می‌شود شهادت حضرت زهرا(س) و مواضع امام علی(ع) علیه مردم و غصب خلافت ایشان و شرایطی که بر ایشان تحمیل شد، بی معرفتی مردم علت است برای تحقق شرایطی که در زمان امام علی(ع) وجود داشته است.

استاد حوزه و دانشگاه کسب رضایت ولی خدا را بالاترین جایگاه برای انسان شیعه عنوان کرد و گفت: برخی افراد بخاطر غفلتی که دارند عدم ظهور امام زمان(ع) را به معنای عدم حضور ایشان می‌دانند، انسان خلق شده تا با انجام اعمال اختیاری به کمال برسد، رسیدن انسان به کمال متوقف است بر وجود حجت خدا که یا پیامبر معصوم است یا امام معصوم حجت خدا خواهد بود.

انسان بدون حجت خدا به کمال نمی‌رسد

وی ادامه داد: اگر حجت خدا نباشد انسان به کمال نمی‌رسد، یعنی هدف از خلقت انسان میسر نخواهد شد، در چنین شرایطی خلقت انسان عبث خواهد بود و اگر چنین شود خلقت جهان زیر سؤال می‌رود، چرا که جهان خانه انسان است و بدون انسان خلقت آن بیهوده است، یعنی اگر حجت خدا نباشد خلقت بیهوده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) اصل و محور آفرینش هستند، اظهار کرد: امام زمان(عج) رقم زننده تقدیرات ما هستند و این کار براساس شناخت از جزئیات زندگی ما است، ما همواره در محضر ایشان هستیم، ما از درک حضور امام زمان(عج) غافل هستیم در حالی که ایشان همیشه حاضر و ناظر بر ما و اعمال ما هستند.

وی با اشاره به اینکه شیعیان باید یاری رسان امام زمان(عج) باشند، خاطرنشان کرد: کارهای روی زمین مانده بسیاری وجود دارد که وقتی به آنها توجه کنیم خواهیم فهمید که امام به ما نیاز دارد، طلاب در این بین وظیفه بیشتر و مهمتری دارند.

استاد حوزه و دانشگاه آمادگی مردم برای ظهور را یک ضرورت برای ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: انقدر که مردم به مشکلات زندگی مادی اهمیت می‌دهند اگر نگران غیبت حضرت ولیعصر(عج) بودند شرایط تغییر می‌کرد، قطعا مسائل زندگی باید مورد توجه انسان باشد اما اولویت‌های ما در زندگی مهم است.

اولویت زندگی انسان باید امام زمان(عج) باشد

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه وقتی حضرت ولیعصر(عج) برای ما اولویت باشد سختی‌ها و مشکلات را متوجه نخواهیم شد، تصریح کرد: وقتی اصل برای ما امام زمان(عج) باشد تمام مسائل برای ما حور محور امام شکل خواهد گرفت، اگر چه قطعا باید مشکلات موجود در جامعه را برطرف کرد اما باید مبنای زندگی ما امام زمان(ع) باشد.

وی ادامه داد: اگر امام زمان(عج) برای یک مادر اصل باشد تلاش می‌کند چند فرزند تربیت کند که برای حضرت مهدی(عج) سرباز ویژه باشند و به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنند، متأسفانه نبود امام زمان(عج) برای ما عادی شده است، انقدر که برای نبود ایشان متلاطم نیستیم و تلاش نمی‌کنیم تا برای ایشان سرباز تربیت کنیم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه باید مشکلات فکری و فرهنگی و معنوی موجود در جامعه ما را به تلاطم بیاندازد، اظهار کرد: وقتی امام زمان(عج) مفاسد و مشکلات زندگی ما را می‌بینند غمگین می‌شوند، این وظیفه ما است که تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم تا از غم و غصه امام زمان(عج) کاسته شود، اگر درک درستی از غیبت و ظهور امام زمان(عج) داشته باشیم و امام برای ما اصل باشد در دفاع از ایشان و خدمت به ایشان لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات