۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۷۵۷۶۳
فرهنگ و جهش تولید (۱۹)؛

عدم نظارت و همراهی مسئولان مانع جهش تولید

عدم نظارت و همراهی مسئولان مانع جهش تولید
پژوهشگر حوزه علمیه گفت: مقررات یکی از بخش های فرهنگی است و تا مقررات مربوطه اصلاح نشود، جهش تولید، به سهولت انجام نمی شود.

حجت الاسلام ابوالحسن حسنی پژوهشگر حوزه علمیه به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی گفت: تحقق این موضوع به قوای حاکمه کشور مربوط است، طبق اسناد رسمی، قوه قضاییه در این زمینه تلاش بسیاری نمود تا تعدادی از کارخانه های تعطیل و معلق کشور را، احیا کند و تدابیری برای رفع مقررات دست و پا گیر فعالان اقتصادی انجام دهد، اما با این وجود عملکرد و رشد قابل توجهی را مشاهده نکردیم.

وی افزود: یکی از اهم مسائل، اخذ مجوز برای ایجاد یک کارگاه یا فعالیت اقتصادی است که شخص متقاضی، سخت ترین و پیچیده ترین مراحل را باید طی کند و مدت زمان حداقل اخذ صدور مجوز فعالیت ۴ الی ۵ ماه می باشد ولی در خارج از کشور تمام این مراحل طبق تحقیقات ۳ روز، طول خواهد کشید که نمونه محرز و بارز آن تولید ماسک بهداشتی در کشورمان است که نیاز به مجوز برای تولید آن نبود و باعث اشباع در کشور و فراهم کردن مقدمات صدور آن شد.

پژوهشگر حوزه بیان کرد: مقررات یکی از بخش های فرهنگی است و تا مقررات مربوطه اصلاح نشود، جهش تولید، به سهولت انجام نمی شود.

وی با اشاره به دیدگاه فرهنگی جامعه ابراز داشت: در بحث فرهنگ و آداب رسوم مردم و مسئولان باید تغییراتی صورت بگیرد، به عنوان مثال در سال ۹۶ کاندیدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور از تلفن همراه آمریکایی شرکت اَپِل و آقای رئیسی از شرکت ایرانی جی ال ایکس، استفاده می کردند، وقتی یه شخص حکومتی از کالای غربی استفاده میکند، نمی شود حمایت از کالای ملی را به مردم کشور دیکته کرد.

پژوهشگر حوزه علمیه ادامه داد: برخی هنرپیشه های مردمی ما هیچ گاه مواضع ایران و اسلام را رعایت نمی کنند و نه از جانب مردم و مسئولین، هیچ گونه مطالبه ای در این مورد صورت نمی گیرد، به همین خاطر رامبد جوان، کمدین تازه به دوران رسیده، فرزند خود را در کانادا به دنیا می آورد، آقای سید جواد هاشمی، املاک و زندگی در امارات را تبلیغ می کند و برخی از مسئولین بی حد و مرز بودن را حق آبا و اجدی خود می دانند که برای رسیدن به این خواسته ها، چوب بر پای چرخ تولید کشور و مقررات می گذارند و از این قبیل خاندان ها در جامعه ما زیاد است که باعث و بانی بسیاری از مشکلات پیش آمده در کشور ما هستند.

ابوالحسن حسنی پژوهشگر حوزه مبتنی بر راه حل مناسب بیان کرد: مردم باید مطالبه گر باشند و شفاف سازی لازم را به عمل بیاورند و مسئولین هم از کم کاری و غفلت خود دست بردارند تا روند جهش تولید کشور تغییر کند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات