۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۷۵۷۷۲
معاون آموزش حوزه علمیه دورود:

تجمل گرایی، سبب روحانیت ستیزی و وحانیت گریزی می شود

تجمل گرایی، سبب روحانیت ستیزی و وحانیت گریزی می شود
لرستان - حجت الاسلام شاملویی بر ضرورت دوری از تجمل گرایی تأکید کرد و گفت: تجمل گرایی، سبب روحانیت ستیزی و وحانیت گریزی می شود.

حجت الاسلام احمدرضا شاملویی، در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: فاصله گرفتن روحانیت از ساده زیستی سبب روحانیت گریزی و دل زدگی در جامعه می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه دورود افزود: متأسفانه بخشی از بدنه روحانیت درگیر اشرافی گری شده و از ساده زیستی که زینت روحانیت است، فاصله گرفتند.

وی ادامه داد: روحانیت و اهل علم از ابتدا ساده زیست بوده و این سبک زندگی باید حفظ شود و طلاب و روحانیت از رفتن به سمت تجمل گرایی دوری نمایند.

حجت الاسلام شاملویی روحانیت را الگوی مردم خواند و گفت: نوع رفتار، اخلاق و منش و سبک زندگی روحانیت و طلبه باید برای مردم الگو باشد.

تجمل گرایی، سبب روحانیت ستیزی و وحانیت گریزی می شود

وی تجمل گرایی را مهم ترین آسیب خواند و خاطرنشان کرد: تجمل گرایی همه اقشار جامعه آسیب است و فرصتی برای توطئه نفوذ دشمن را فراهم می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه دورود بیان کرد: تجمل گرایی بین روحانیت سبب دلزدگی، روحانیت گریزی و روحانیت ستیزی خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به انتظاری که از جامعه روحانیت وجود دارد، مردم آنچه را که شاید برای خود خوب بدانند از روحانیت انتظار ندارند، طلبه و روحانی باید این سبک زندگی را رعایت و برای ترویج ساده زیستی در جامعه خود بهترین الگوی عملی باشد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات