۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۷۵۷۸۱
امام جمعه نجف اشرف:

عربستان سعودی از طریق تبلیغات رسانه ای برای بازگشت بعثی ها تلاش می کند

عربستان سعودی از طریق تبلیغات رسانه ای برای بازگشت بعثی ها تلاش می کند
حجت الاسلام والمسلمین قبانچی با بیان اینکه عربستان سعودی از طریق تبلیغات رسانه ای برای بازگشت بعثی ها تلاش می کند، گفت: ما هیچ علاقه ای به گفتگو با رغد صدام نداریم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه عربستان سعودی از طریق تبلیغات رسانه ای برای بازگشت بعثی ها تلاش می کند، گفت: ما هیچ علاقه ای به گفتگو با رغد صدام نداریم.

جنایت های رژیم بعث در حافظه عراقی ها باقی است

وی با اشاره به اینکه سعودی ها بعد از اینکه شکست خوردند و میلیارد ها دلار هزینه کردند و هزاران نفر را به کشتن دادند، امروز بار دیگر می خواهند از راه سیاست وارده شده و آشکارا و غیر آشکارا به بازگشت بعثی ها دعوت کنند، افزود: جنایت های رژیم بعث در حافظه عراقی ها باقی است.

دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی، اتقاف بزرگی خواهد بود

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود دیدار پاپ فرانسیس با حضرت آیت الله سیستانی را اتفاق بزرگ توصیف کرد و بیان داشت: نجف در این سفر تاریخی سه پیام را ابلاغ می کند؛ اول اینکه شیعیان حامی مستضعفان هستند و پاپ متوجه می شود که شیعیان از مسیحیان حمایت کردند، پیام دوم اینکه عراق عرصه همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان است و پیام سوم اینکه تکفیر داعشی نماینده اسلام نیست.

وی به حوادث منطقه الطارمیه عراق و بازداشت ده ها نفر از سرکرده های گروهک تروریستی داعش به دست نیرو های مسلح اشاره و از آنان به خاطر این پیروزی بزرگ تشکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به تلاش هایی که برای احیای داعش در سه استان عراق که پیشتر گروهک های تروریستی داعش بر آن تسلط داشتند، انجام می گیرد، گفت: مرجعیت، فتوای مرجعیت و ملت عراق بار دیگر آماده هستند و اهالی خود را در آن استان ها رها نخواهیم کرد.

سقوط رژیم های عربی حتمی است

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص مذاکره اسرائیل برای تشکیل ائتلاف چهارگانه در خاورمیانه متشکل از بحرین، امارات و عربستان سعودی، گفت: از چه می ترسید؟ وحشت و ترس از سقوط حتمی، انگیزه این ائتلاف است. این ائتلاف هرگز سودی ندارد و سرنگونی شما از طریق ملت هایتان خواهد بود.

وی با اشاره به ولادت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام)، گفت: حضرت نبی اکرم (ص) ده ویژگی برای امام علی (ع) برشمردند که منابع شیعه و سنی بر آن اتفاق نظر دارند.

اول: علی با حق و حق با علی است.

دوم: حضرت علی (ع)، قسیم الجنة و النار

سوم: ای علی (ع)، دشمن ندارد تو را جز منافق و دوست ندارد تو را مگر مومن.

چهارم: من شهر علم هستم و علی در آن.

پنجم: ای علی (ع) تو برای من به منزله هارون برای موسی هستی، جز اینکه پیامبری بعد از من نیست.

ششم: علی با قرآن و قرآن با علی است.

هفتم: فردا پرچم را به مردی می دهم که خداوند و رسولش را دوست دارد و خداوند و رسولش نیز او را دوست دارد.

هشتم: تنها با اجازه امام علی (ع) می توان از صراط گذشت.

نهم: ای علی تو و شیعه تو در بهشت هستید.

دهم: هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست.

/۹۸۸/

ارسال نظرات