۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۷۵۸۰۳
فرهنگ و جهش تولید (۳۷)؛

جهش تولید از شعار تا عمل

جهش تولید از شعار تا عمل
حجت الاسلام عینی گفت: در تحقق جهش تولید بیشتر شاهد شعار بودیم تا عمل البته صدا و سیما نسبت به دیگر ارگان های فرهنگی عملکرد بهتری داشت.

حجت الاسلام مهدی عینی پژوهشگر فقه اقتصاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: با توجه به اینکه فضای تبلیغی کشور بخاطر ویروس منحوس کرونا به حالت نیمه تعطیل درآمد و تبلیغات مجازی هم کم شد لذا نهادهای اعزام کننده مبلغ در زمینه فضاهای تبلیغی نتوانستند در مورد شعار سال که جهش تولید بود کار جدی انجام دهند و تنها تعداد معدودی از مبلغین که اعزام شدند، تا حدودی در این زمینه فعالیت نسبی انجام دادند، در حالی که نهاد های اعزام کننده تبلیغی می توانستند با برنامه ریزی مناسبتری در همین شرایط موجود از فضای مجازی بهتر استفاده کنند.

وی با توجه به اهمیت شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر عملیاتی کردن این موضوع افزود: در تحقق جهش تولید بیشتر شاهد شعار بودیم تا عمل البته صدا و سیما نسبت به دیگر ارگانهای فرهنگی عملکرد بهتری داشت فیلم ها و برنامه هایی در این زمینه تهیه کردند، می توان گفت در حد پنجاه درصد با شرایط کنونی نقش آفرینی کردند اما با این وجود باز هم می شد نسبت به تحقق شعار سال بهتر عمل کرد.

حجت الاسلام عینی ابراز داشت: از وزارت ارشاد هم عملاً فعالیت چشمگیر و اثر بخشی را شاهد نبودیم و در جمع بندی می توان گفت که منویات رهبری روی زمین ماند گرچه مسئولین مرتبط با این امر، جو کرونایی را بهانه می کنند و به این وسیله کم کاری خود را توجیه می نمایند، اما به نظر می رسد که واقعیت چیز دیگری است.

پژوهشگر فقه اقتصاد اسلامی عنوان کرد: مسئولین ذی ربط باید وسط میدان بیایند و خودشان را موظف به فرمایشات رهبری بدانند و به این معرفت و شناخت برسند که همه آحاد جامعه اعم از مسئولان دستگاه­ها و نهادها و سایر مردم در این زمینه مورد خطاب فرمایش رهبری معظم هستیم. 

پژوهشگر فقه اقتصاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه جا داشت همه نهادها و دستگاه­های حوزوی و وزارت ارشاد و صدا و سیما با برگزاری نشست­ های علمی و استفاده از فکر و اندیشه صاحب نظران و فرهیختگان و ارتباط جدی با قسمت­ های گوناگون دولت با ارائه طرح­ها و برنامه­ های کارآمد و ایده­ های جدید گامی مؤثر در جهت بهبود فضای کسب و کار و افزایش امید به کار و تلاش و افزایش سطح کیفی تولیدات داخلی در کنار افزایش کمی آن و نیز تبلیغات گسترده در مورد کاهش و ممنوعیت واردات بی رویه برخی کالاهای غیر ضرور و مشارکت دادن حداکثری مردم در تولید و در نتیجه تحقق جهش تولید برمی ­داشتند.

ارسال نظرات