۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۷۵۸۲۵
نماینده ولی فقیه در لرستان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه

ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه موفقیت انقلاب در گرو گسترش تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است، گفت: باید سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، ظهر امروز در طرح دوشنبه‌های قرآنی که در بستر فضای مجازی برگزار شد، گفت: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اجرا می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان هدف از اجرای طرح دوشنبه های قرآنی را توسعه فرهنگ قرآن، عترت، انس و الفت هر چه بیشتر دانشجویان و معلمان با مفاهیم نورانی کلام وحی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه قرآن حبل الله است، تصریح کرد: قرآن نور است و این نور به انسان روشنایی می‌دهد و امت اسلامی باید با قرآن پیوند پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به وجود امکانات گوناگون، توانمندی‌های بسیاری، عقل، فکر، استعدادهای فراوان برای هر فردی ادامه داد: اگر نور و روشنایی نباشد نمی‌توانیم راه را تشخیص و از این امکانات استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن نور است و مسیر را برای انسان روشن می‌کند، خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات مادی، معنوی، روحی، روانی، جسمی و عقب ماندگی‌ها بهره مندی از تعالیم و معارف قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان به توطئه ها و دسیسه های فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: با تمسک با قرآن توانستیم در مقابل نظام سلطه و حیله‌های شیطان بزرگ ایستادگی کنیم.

وی نتیجه ایستادگی ملت ایران را عزت و شرافتمندی نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: تمسک به قرآن سبب شکست دشمن در هر زمینه ای بوده و هست.

ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در جامعه
 

دانشگاه فرهنگیان از ارکان اصلی گسترش تعلیم و تربیت اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی تأکید کرد و گفت: خواندن، قرائت، تفسیر، تدبر و برگزاری نشست‌های قرآنی مقدمه‌ای برای ترویج سبک زندگی قرآنی و اشاعه تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه است.

وی موفقیت انقلاب اسلامی را در گرو گسترش تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: یکی از ارکان اصلی گسترش تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی و مذهبی است، اظهار داشت: با تعلیم و تربیت دینی و اسلامی نسل نو باید جلوی توطئه ها و نفوذ فرهنگی دشمنان گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: باید سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در کشور و به تبع آن استان لرستان اجرا شوند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات