۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
کد خبر: ۶۷۵۸۶۰
حجت الاسلام اکرمی در گفت وگو با رسا:

مساجد سنگر مطالبه گری برای حل مشکلات جامعه شوند

مساجد سنگر مطالبه گری برای حل مشکلات جامعه شوند
عضو جامعه روحانیت مبارزه با اشاره به تأثیر تقویت فرهنگ دینی در کاهش مشکلات جامعه گفت: مساجد باید سنگر مطالبه گری برای حل مشکلات جامعه شوند.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل فرهنگی گفت: بعد از پیروزی انقلاب تاکنون در بخش هایی موفقیت های خوبی داشتیم، مانند این که در هشت سال جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشور کم نشد و ایران اسلامی هیچگاه به یک وجب از خاک دیگران چشم ندوخته است، امروز ایران اسلامی کشوری مقتدر، قاطع و سرفراز و امن است که اهداف خود را به پیش می برد.

رییس سابق شورای فرهنگی ریاست جمهوری با اشاره به مدیریت موفقیت ایران اسلامی در مهار کرونا نسبت به سایر کشورهای جهان اظهار داشت: امروز دیگران می گویند ایران با عظمت توانست کرونا را مهار کند، یادمان نرفته که روزی تلفات این بیماری در کشور 3 رقمی بود اما امروز دو رقمی شده و تحت کنترل است، همچنین ایران اسلامی توانسته واکسن این بیماری را نیز تولید کند.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی، تحریم و کرونا باعث شد در بسیاری از کارها نتوانیم به هدفی که اسلام دارد، رسیده و به استقلال همه جانبه در اقتصاد، صنعت، اخلاق، روابط و فرهنگ برسیم، متأسفانه بیگانگان اجازه ندادند و ما هم کمتر به برخی مسائل بها دادیم و گرفتار مسائل روزمره شدیم.

حجت الاسلام اکرمی با اشاره به رابطه تقویت فرهنگ دینی با حل مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصادی ابراز داشت: امروز چیزی در کشور کم نداریم اما نبود نظارت قاطع و مستمر و عدم فعالیت فرهنگی و تبلیغی مبنی بر این که افراد حرص نزنند و طمع و اختلاس نکنند سبب شده که امروز مشکلات فراوانی داشته باشیم و مردم به حق گله مند هستند.

وی عنوان کرد: امروز همه افراد باید ارتباطات را در کشور تقویت کرده و دست یکدیگر را بگیرند، اقتصاد، صنعت و اخلاق باید مردمی شده و فاصله های طبقاتی کاهش پیدا کند، فرهنگ دینی تأکید دارد که در همه ابعاد باید تعاون بر خیر و خوبی داشته باشیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به ظرفیت های عظیم ایران اسلامی در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خاطرنشان کرد: می توانیم از این ظرفیت ها برای کاهش مشکلات استفاده کنیم اما متأسفانه برخی برای گرانی اجناس و خدمات مسابقه گذاشته اند که این کارها بی اخلاقی محسوب می شود چرا که اسلام دین مواسات، مودت و ترحم است ولی متأسفانه برخی از افراد این مسائل را نادیده می گیرند.

وی مشکلات امروز را نتیجه دوری از فرهنگ دینی دانست و اضافه کرد: امروز تنها در تهران چقدر خانه خالی وجود دارد که صاحبان آن حاضر نیستند خانه را اجاره دهند؟ چرا امروز برخی به جای کمک به مردم قیمت ها را به گونه ای تعیین می کنند که در توان مردم نباشد؟

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: امروز همه مسؤولان، نخبگان و مردم باید بنا را بر مقاومت اقتصادی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بگذارند و در این زمینه فرهنگ سازی کنیم، طبق اخبار، متأسفانه سال گذشته 35 میلیون تن مواد غذایی دورریز داشته ایم که چنین مسأله ای در جامعه اسلامی قابل قبول نیست، وقتی چنین باشد و رعایت نکنیم هر چقدر هم وفور باشد، بازار تأمین نمی شود و عده ای هم سوء استفاده می کنند.

وی افزود: باید دست هم را بگیریم و طبق دستور قرآن کریم تعاون در بر و تقوا داشته باشیم، همه از منبر، مسجد، مجلس، دولت و نهادها باید دست به دست هم دهند و در مصرف قناعت کنیم و دست تعاون به هم دهیم تا مشکلات حل شود.

رییس سابق شورای فرهنگی ریاست جمهوری با تأکید بر این که مساجد باید پایگاه و پناهگاه جامعه باشد، اظهار داشت: 50 هزار مسجد در سراسر کشور داریم و این مساجد باید سنگر شوند و مردم باید از همه اعم از نظامی و غیر نظامی، از وکیل و وزیر و رییس جمهور دعوت و مطالبه کنند که به دنبال حل مشکلات باشند.

وی با تأکید بر آشنایی بازرگانان و تجار با فقه و دستورات تجاری اسلام ادامه داد:  امیرمؤمنان خطاب به تجار می فرماید ابتدا فقه معاملات را بیاموزید و سپس تجارت کنید، آیا امروز یک مورد در این زمینه مشاهده می شود؟ امروز مسجد، نماز جمعه، حوزه و مطبوعات در این زمینه ها باید مطالبه گری کنند، امروز در کشور همه چیز داریم اما چرا برخی حرص می زنند و طمع می ورزند؟ همه باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم./1323/

ارسال نظرات