۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۶۷۵۸۶۶

زیرسرویس رسانه و فضای مجازی راه اندازی شد

زیرسرویس رسانه و فضای مجازی راه اندازی شد
زیرسرویس رسانه و فضای مجازی با هدف بررسی جایگاه دین و روحانیت در آن و همچنین پیگیری مطالبات رهبری و انتقال اخبار روز درباره این مسأله بغرنج امروز کشور، راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، یکی از موضوعات مهمی که در فرهنگ و اجتماع امروزه قابل توجه است، رسانه‌های جمعی و فضای مجازی است که به صورت یکی از هم‌زیست‌های آدمی در آمده است. همین علت کافیست تا متوجه اهمیت بالای این مسأله شویم و پرداختن بدان را تحت یک عنوان مشخص دنبال کنیم.

بررسی انواع رسانه‌ها، پیام رسان‌ها و فضای مجازی، خود عرصه‌ای بس کلان و دریایی پر از انواع پرونده‌ها و سوژه‌هایی است که لازم است مورد بررسی و موشکافی دقیق قرار بگیرند. امروزه در میان انواع رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب، با انبوهی از اطلاعات یا information روبرو هستیم و در طرف دیگر در فضای مجازی و پیام رسان‌های مختلف با اقیانوسی از داده‌های و data بیکران که مخاطب را سردرگم کرده است.

بررسی جایگاه حوزه علمیه و دین در رسانه و فضای مجازی، عمده‌ترین مطالب این سرویس خواهد بود. همچنین در کنار این نگاه دینی و حوزوی به رسانه و فضای مجازی، قرار است به مباحث مرتبط و حاشیه‌ای، جریان‌های رسانه‌ای معاند علیه دین و اخبار عمومی مرتبط با انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار بگیرند. دیگر هدفی که تأسیس این سرویس را ایجاب می‌کرد، پیگیری مطالبات ویژه رهبر انقلاب درباره این حوزه است که امروز به یکی از بغرنج‌ترین حوزه‌های کشور در کنار اقتصاد و ... تبدیل شده و پیگیری مطالبات رهبری برای آمدن این قطار به خط اصلی و صحیح آن را لازم دانستیم.

زیر سرویس حاضر به بررسی رسانه‌های چون فیلم و سریال، بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، رادیو و تلویزیون خواهد پرداخت. در بخش فضای مجازی یا فضای سایبری نیز، بررسی نقش، جایگاه و انواع شبکه‌های فضای مجازی بر روی فرهنگ و جوامع ملل و ...، شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی و ... خواهیم پرداخت.

امیدواریم بتوانیم اخبار مفید با این عرصه را به مخاطبان محترم تقدیم کنیم و مخاطبان عزیز نیز، بهترین استفاده را از مطالب و اخبار این سرویس بهره‌مند شوند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
مبارک است ان شاالله
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
عالی، همچین سرویسی رو نیاز بود ایجاد کنید
0
0