۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۶۷۵۸۸۱
یادداشت؛

پاسخی به اظهارات رئیس جمهور

پاسخی به اظهارات رئیس جمهور
حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده در یادداشتی به فرازهایی از سخنان جدید رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت پاسخ گفت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده در یادداشتی به فرازهایی از سخنان جدید رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت پاسخ گفت که متن کامل آن را در ذیل می خوانید.

 آقای روحانی گفت، «اصل 113 رئیس جمهور کشور را مسوول اجرای قانون اساسی می‌داند؛ یعنی هر کجای قانون اساسی صدمه ببیند این رئیس جمهور است که ... باید از همه توان خود استفاده کند. .... مهمترین اصل قانون اساسی نسبت به قوای سه گانه، اصل 57 است که استقلال سه قوه را تصریح می‌کند. هیچ قوه‌ای حق ندارد در امر قوه دیگر مداخله کند. ... قوه مجریه استقلال دارد، هیچ قوه دیگر نمی‌تواند در کار قوه مجریه دخالت کند، اجرا با ما است. ... نباید این قانون اساسی را به تعطیلی بکشانیم، نباید بگذاریم قانون اساسی تخریب شود.»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399).
در حالی که رئیس جمهور طبق تفسیر قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی در بخش قوه مجریه است و در بخش های دیگر باید اقدام مقتضی انجام دهد به گونه‌ای که دخالت در قوای دیگر قلمداد نشود. وانگهی آقای رئیس جمهور باید پاسخ دهد که در خصوص اجرای قانون اساسی در حوزه قوه مجریه چه کرده است که مردم احساس می کنند یک جنگ هشت ساله را از سر گذرانده اند؟

 او گفت «می‌خواهیم مردم مشارکت حداکثری داشته باشند. ... مشارکت حداکثری داشته باشند، که چه کار کنند؟! که رئیس جمهور انتخاب کنند آن رئیس جمهور از فردای انتخاب، تابلو و سیبل همه تیرهای زهرآگین و فحاشی و تهمت بشود؟! برای چه مردم این کار را کنند؟! مگر بیکار هستند پای صندوق‌های رای بروند؟!»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399).
این در حالی است که طبق قانون اساسی رئیس‌جمهور باید پاسخگو در برابر مردم و رهبری باشند و اگر به قول خود آقای رئیس جمهور وضعیت به گونه ای شده که انتقادات زیادی متوجه رئیس جمهور است و حتی گاهی به خاطر عصبانیت آنان روال اخلاقی هم ندارد باید از رئیس جمهور پرسید که مسئول این وضعیت کیست و چرا اعمال و بی عملی های رئیس جمهور این همه انتقاد را متوجه او کرده است؟

وی همچنین اظهار داشت «می‌ترسم یک دستی پشت پرده در کار باشد و بخواهند مردم را از انتخابات مایوس کنند؛ به مردم بگویند کجا می‌روید، می‌خواهید چه کار کنید، چه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید؟! اراده دست ما است، نه دست شما! شما مردم کاره‌ای نیستید! نگذاریم چنین فکری پشت پرده، توسعه پیدا کند.»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399).
باید به ایشان گفت آقای رئیس جمهور دنبال دست دست پشت پرده نگردید آنچه که مردم را مایوس می‌کند عملکرد مسئولان همچون شماست نه إعمال قانون اساسی.

وی در ترجیح وحدتِ میانِ قوا بر اجرای قانون گفته:«امروز آن چیزی که به اعتقاد من از هر چیز مهم‌تر است وحدت و اتحاد و انسجام مخصوصا بین قوا است، ... نباید روبروی هم قرار بگیریم، .... نباید مچ‌گیری کنیم، .... آن چیزی که می‌تواند دشمن را شکست بدهد قانون نیست، وحدت و اتحاد و یکپارچگی است. مردم هستند که دشمنان را به شکست می کشانند. و الا نوشتن یک خط روی کاغذ کاری نمی‌تواند انجام دهد. اراده مردم را ضعیف نکنیم، نگذاریم مردم نسبت به آینده‌ای که باید خوش‌بین باشند، برای ماه‌های آینده، هفته‌ها و سال آینده، مأیوس باشند.»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399).


این طبیعی است که دیکتاتورها همواره به دنبال تمامیت خواهی و وحدت همه حول خودشان هستند اما منطق اسلامی وحدت حول حق و عدالت است.

وی در مورد تداوم همکاری با آژانس گفته است «می‌خواهیم صلح‌آمیز عمل کنیم چرا علامت غیرصلح‌آمیز به بدخواهان بدهیم؟! .... آژانس بین المللی اتمی برای این کار درست شده است که تایید کند فعالیت این کشور صلح‌آمیز است یا نیست. .... وقتی آن نهاد گفت که این کار صلح‌آمیز است، حربه از دست دشمن گرفته شده است یا کند شده است. .... برای اینکه از صندلی اتهامی که دشمن می‌خواهد، پایین بیاییم و روی صندلی مدعی بنشینیم راهش همکاری با آژانس است و راه دیگری ندارد. شما اگر رابطه با آژانس را تخریب کردی راهی باقی نمی‌ماند. ... از این طرف می‌خواهیم قانون اجرا کنیم و از طرفی یک قانونی است که اگر درست و حساب شده اجرا نشود، همه ساختمان را تخریب می‌کند. .... خیلی مراقبت می‌خواست که به قانون عمل کنیم، اما روابط‌مان را با آژانس حفظ کنیم .... قانون را اجرا کردیم ... به خوبی و با دقت، .... آرامش هم در دنیا برقرار شد. مگر می‌خواهیم دنیا را علیه خودمان بشورانیم؟!»(حسن روحانی، در جلسه هیأت دولت، 6 اسفند 1399).

این در حالی است که اقدامات جمهوری اسلامی هیچگاه غیرقانونی نبوده و حتی گاهی به صورت داوطلبانه تن به پروتکل الحاقی داده ایم تا اعتماد آنها جلب شود که نتیجه طلبکار شدن آنان را در پی داشته است./1399/

ارسال نظرات