۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۷۵۹۱۸
مدیر حوزه علمیه کوهدشت:

اعتماد مردم نسبت به روحانیت حفظ و تقویت شود

اعتماد مردم نسبت به روحانیت حفظ و تقویت شود
لرستان - حجت الاسلام سبحانی گفت: روحانیت با دوری از تجمل گرایی باید از اعتمادی که مردم نسبت به این قشر دارند حفاظت نمایند و این اعتماد را تقویت کنند.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ساده زیستی از شاخصه های مهم روحانیت است.

مدیر حوزه علمیه کوهدشت افزود: ساده زیستی، زهد و پارسایی و شجاع بودن از عواملی است که سبب اعتماد مردم نسبت به روحانیت شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ روحانیت همواره مورد هجوم دشمنان خارجی و عوامل داخلی قرار گرفته اند و در این راستا مشکلاتی نیز برایشان پیش آمده ولی در راه خود محکم ایستاده و ثابت قدم بوده اند.


حجت الاسلام سبحانی خاطرنشان کرد: روحانیت از ابتدا به دنبال ریاست طلبی، مال و ثروت نبوده اند و همین امر سبب محبوبیت روحانیت بین مردم شده است و این سبک ساده زیستی باید ادامه یابد.


وی با تاکید بر اینکه بدنه روحانیت باید مواظبت نمایند که به سمت دنیا طلبی و تمایلات دنیوی نروند تا قداست و پاکی حفظ شود که این نشان دهنده اسلام ناب است.


مدیر حوزه علمیه باقرالعلوم کوهدشت عنوان کرد: روحانیت از ابتدا به دولت وابسته نبوده و همین استقلال سبب شده تا در عرصه های مختلف با شجاعت حضور داشته باشد و از حق و حقیقت دفاع نماید و در هر زمان حقیقت را به مردم گفته اند و از دلایل مهم اعتماد مردم به روحانیت است.


حجت الاسلام سبحانی بیان کرد: امروز نیز طلاب و روحانیت با دوری از تجملات باید اعتمادی که مردم نسبت به روحانیت دارن را حفظ و تقویت کنند و جلوی توطئه ها در این زمینه گرفته شود./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات