۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۵۹۴۷

خوانندگانی که ویروس فرهنگی هستند

خوانندگانی که ویروس فرهنگی هستند
یقینا هنرمندان و خوانندگان به عنوان قشری شناخته می‌شوند که میزان تاثیرگذاری بالایی بر روی جامعه مخاطب خود دارند، بر همین اساس ضروری است تا نوع آثار ارائه شده از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا‌،‌ طی ۲ روز گذشته کلیپی از یک خواننده لس‌آنجلسی در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی نهادهای فرهنگی، تربیتی و خانواده‌ها شد. ساسان حیدری‌یافته ملقب به «ساسی مانکن» در این کلیپ با به‌کارگیری یکی از بازیگران آمریکایی فیلم‌های غیراخلاقی و استفاده از طرح لوکیشن فیلم «ابد ‌و ‌یک ‌روز» اشعاری سخیف را به مخاطب مخابره می‌کند. 

از آنجا که نوع ملودی به کار رفته در آثار تولیدی این خواننده جذب‌کننده قشر نوجوان و جوان است، این نگرانی پدید آمده که مخاطبان این اثر از نظر فرهنگی دچار آسیب شوند. 

این خواننده لس‌آنجلسی که در تولیدات خود عموما ساختارشکنانه و خلاف عفت عمومی عمل می‌کند، در نمونه‌های قبلی تولیدات خود آثاری را ارائه داد که دانش‌آموزان، بازیگران نقش اول آن بودند. بر همین اساس و در سایه غفلت مسؤولان آموزش‌وپرورش، این آهنگ از برخی بلندگوهای مدارس پخش شد. ویدئوهای منتشرشده از همخوانی دانش‌آموزان با این آهنگ، دلنگرانی‌های بسیاری را در سطح جامعه پدید آورد. 

این خواننده در ویدئوکلیپ اخیر خود با بهره‌گیری از بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، یک بار دیگر زنگ خطر را برای جامعه به صدا درآورده است. استفاده از این بازیگر در شرایطی رخ داده که بسیاری از نهادهای فرهنگی در سطح جهان نسبت به موضوعاتی که با مسائل اخلاقی پیوند خورده با حساسیت برخورد کرده و مانع از تکثیر و در اختیار قرار گرفتن اینگونه آثار برای قشر نوجوان می‌شوند. 

برای نمونه اینستاگرام به منظور پاکسازی این شبکه اجتماعی از محتوای غیراخلاقی، اقدام به مسدود کردن صفحه شخصی ۱۳۰۰ بازیگر نقش‌های غیراخلاقی و حذف بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار محتوای غیراخلاقی کرده است. اما همین شبکه اجتماعی در مواجهه با مخاطبان ایرانی بنا بر دستور کاری مشخص از حذف پست‌های حاوی مطالب غیراخلاقی که جامعه هدف آن مردم ایران است، خودداری می‌کند. 

با این شرایط حال باید دید مدیران فرهنگی و اجتماعی در مواجهه با این دست از تولیدات که ساختار فرهنگی جامعه را مورد هدف قرار می‌دهند، چگونه برخورد خواهند کرد. 

جامعه پشت پای فرهنگی خورده است

متاسفانه با وجود موارد مختلف از تخریب‌های فرهنگی که در قالب‌های مختلف بروز و ظهور می‌یابد اما مسؤولان فرهنگی در برابر این‌ گونه موارد همچنان سکوت پیشه کرده‌اند و هیچ‌گونه اقدام متقابلی برای آن طرح‌ریزی نکرده‌اند.

در همین رابطه دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم، آسیب‌شناس و کارشناس مسائل اجتماعی ضمن اشاره به ضعف‌های فرهنگی موجود در جامعه گفت: تخریب فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای معنوی از قبل انقلاب آغاز شد. طبق فرمایش آقای بهشتی «انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است» و این انقلاب برای احیای فرهنگ دینی شکل گرفت. حکومت قبل با تولید فیلم‌های جنسی عملا فرهنگ جامعه را مورد هدف قرار داد. هم‌اکنون بعد از ۴۰ سال همچنان ما با موضوعات فرهنگی روبه‌رو هستیم و انتشار چنین کلیپ‌هایی حکایت از آن دارد که تهاجم ادامه دارد تا معیارها، ارزش‌ها و ناموس در جامعه کمرنگ شود. ما باید قبول کنیم که جامعه پشت پای فرهنگی خورده است. 

تأثیر انحرافی بر ذهن مادران جامعه
 
تغییر در تفکرات مادران ایرانی به عنوان مهم‌ترین عناصر پرورش‌دهنده آینده جامعه پروژه‌ای است که از دیر باز آغاز شده و همچنان ادامه دارد. یقینا در جامعه‌ای که مادران آن نسبت به ارزش‌های دینی توجه چندانی نداشته باشند، نمی‌توان توقع آن را داشت که نسل بعد نسلی فرهنگی و مبتنی بر معیارهای دینی باشد. این موضوع را قرایی‌مقدم تایید کرده و می‌گوید: خواسته و ناخواسته مغز مادران تاثیر پذیرفته از تولیدات فرهنگی است؛ این مادران هستند که فرزندان را تربیت می‌کنند. بر همین اساس دشمن متوقف نمانده و به دنبال فروریختگی معنویات و ارزش‌ها در جامعه است. 
 
وی ادامه داد: بر اساس تئوری «پترین سروکین» استاد هاروارد، ذهنیت معنوی در سطح جهان ضعیف شده و جای آن را ذهنیت مادی و حسی گرفته است. بر اساس این ذهنیت افراد بی‌حس و روبات شده‌اند و کسی نسبت به دیگری احساس وظیفه نمی‌کند. در نهایت با این تفکر، معنویات و ناموس به موضوعات مادی پیوند می‌خورد. تولید و انتشار این دسته کلیپ‌ها نیز در راستای همین فرهنگ است و به این موضوع توجه نمی‌شود که صحنه‌های ایجادشده یا کلمات به کار رفته در آن چه آثار تخریبی با خود به همراه دارد. 
 
این پژوهشگر اجتماعی بیان داشت: در دنیایی که مادیات و حسیات حرف اول را می‌زند، بعید نیست افرادی مانند «ساسی مانکن» و «تتلو» ظهور کنند و دست به هنجارشکنی بزنند. 
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر هنر و عشق به مادیات پیوند خورده است، گفت: هنر مادی به دنبال سود است در حالی که هنر معنوی از جمله اشعار حافظ، سعدی و... به دنبال معنویات است. موسیقی امروز به دنبال برهنگی است ولی ما برای مقابله با آن برنامه‌ای نداریم. انتشار چنین کلیپ‌هایی موجب می‌شود فرهنگ اصیل ایران ریزش کرده و ما شاهد خرد شدن فرهنگ باشیم. 
این خواننده در ویدئوکلیپ اخیر خود با بهره‌گیری از بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، یک بار دیگر زنگ خطر را برای جامعه به صدا درآورده است. استفاده از این بازیگر در شرایطی رخ داده که بسیاری از نهادهای فرهنگی در سطح جهان نسبت به موضوعاتی که با مسائل اخلاقی پیوند خورده با حساسیت برخورد کرده و مانع از تکثیر و در اختیار قرار گرفتن اینگونه آثار برای قشر نوجوان می‌شوند
 
خوانندگانی که ویروس فرهنگی هستند

یقینا هنرمندان و خوانندگان به عنوان قشری شناخته می‌شوند که میزان تاثیرگذاری بالایی بر روی جامعه مخاطب خود دارند، بر همین اساس ضروری است تا نوع آثار ارائه شده از سوی این قشر مورد توجه قرار گیرد، بویژه تولیداتی که با هدف تخریب فرهنگی بوده و قشر نوجوان را به سمت خود می‌کشاند. در همین رابطه دکتر مجید ابهری، آسیب‌شناس و محقق اجتماعی در گفت‌وگو با «وطن‌امروز» گفت: ورود هر فناوری به یک جامعه باید همراه با برنامه‌ریزی فرهنگی و ایجاد فرهنگ کاربرد آن باشد. متأسفانه اینترنت مانند کرونا بدون هماهنگی و خبر قبلی به جامعه ما هجوم آورد و از آنجایی که کشور ما یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان است، جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داد. 

وی ادامه داد: فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های فاقد هرگونه کنترل به میان جوانان آمده و پر کردن اوقات فراغت آنها را بر عهده گرفته‌اند. در این میان بعضی مأموران ضدفرهنگی همانند ویروس‌های بیماری‌زا وارد فرهنگ جامعه شده و در قالب رپر و خواننده و گروه‌های مختلف به سبک‌سازی و هجوم فرهنگی به جوانان پرداخته‌اند. 

این جامعه‌شناس گفت: هرزه‌های فرهنگی گاه در لباس یک خواننده و گاه در قامت یک استندآپ کمدین وارد جامعه می‌شوند. متاسفانه متولیان فرهنگی جامعه ما هیچ‌گونه احساس خطری در این زمینه نداشته و مسؤولیتی در قبال فرزندان این کشور قبول نمی‌کنند. نوجوانان و جوانان را به امان خدا رها کرده‌اند و همین می‌شود که هر روز یک خواننده از آن سوی آب ویدئویی را در فضای مجازی پخش می‌کند و به دنبال تخریب فرهنگ دینی نوجوانان و جوانان می‌رود. 

ابهری ادامه داد: در این زمینه خانواده‌ها، نهادهای فرهنگی، آموزش‌وپرورش و صداوسیما باید به فکر واکسیناسیون و درمان این ویروس فرهنگی باشند، در غیر این صورت تا سال‌های آینده دیگر چیزی به نام فرهنگ اجتماعی در جامعه ما وجود نخواهد داشت و الگوی جوانان ما ساسی مانکن و تتلو خواهند بود. 

وی تاکید کرد: این افراد جز خالکوبی و ایجاد فضای رسانه‌ای چه ویژگی فرهنگی دیگری دارند که چندین میلیون جوان و نوجوان را متأثر از خود کنند. قصور ما و صاحب‌نظران فرهنگی باعث شده تا این افراد که اوباش‌های فرهنگی هستند، یکه‌تازی و فضای فرهنگی جامعه ما را مسموم کنند. 

واکنش مدیرشبکه پویا به نماهنگ بی‌اخلاقی

انتشار ویدئوکلیپ به دور از ‌اخلاق اخیر «ساسان حیدری‌یافته» موجی از انتقادات را علیه این خواننده بی‌آبرو راه انداخت. محمد سرشار، مدیر شبکه پویا در پست اینستاگرام خود نوشت: در همه دنیا، ارائه هرزه‌نگاری (پورنوگرافی) به کودکان ممنوع است و اگر کسی کودکان را به تماشای پورنوگرافی تشویق کند، با واکنش منفی مردم و دولت مواجه می‌شود. هنرمندان حرفه‌ای در آثار دارای مخاطب کودک و نوجوان از بازیگران هرزه‌نگاری (پورن‌استارها) استفاده نمی‌کنند و یک باور جمعی برای مقابله با آزار جنسی کودکان وجود دارد اما متاسفانه «ساسان حیدری‌یافته» (مشهور به ساسی) در آخرین ویدئوکلیپ خود از یک پورن‌استار استفاده کرده و برای دیده‌شدن بیشتر، آتش به خرمن تربیت کودکان و نوجوانان ایرانی زده است، آن هم در شرایطی که شیوع کرونا باعث شده کودکان برای یادگیری از راه دور، به اینترنت دسترسی وسیعی پیدا کنند و هنوز بسیاری از خانواده‌ها، آموزش لازم را برای استفاده صحیح کودکان از اینترنت ندیده‌اند.

البته از یاد نبرده‌ایم که او در یک ویدئوکلیپ دیگر خود، شبکه‌ای را در برخی مدارس کشور ایجاد کرده بود تا دانش‌آموزان آهنگ‌هایش را همخوانی کنند. من به عنوان پدر ۳ فرزند بشدت نگرانم. نه فقط من که پدرها، مادرها و کارشناسان بسیاری نگران هستند. مهم نیست ما چه باوری داریم. مهم نیست ما ملحد یا مؤمن، مسلمان یا مسیحی، انقلابی یا برانداز، چپ یا راست، یا هر دوگانه دیگری باشیم، حتی مهم نیست ما ساکن ایران یا خارج باشیم، مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آنها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم.

این خواننده در ویدئوکلیپ اخیر خود با بهره‌گیری از بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، یک بار دیگر زنگ خطر را برای جامعه به صدا درآورده است. استفاده از این بازیگر در شرایطی رخ داده که بسیاری از نهادهای فرهنگی در سطح جهان نسبت به موضوعاتی که با مسائل اخلاقی پیوند خورده با حساسیت برخورد کرده و مانع از تکثیر و در اختیار قرار گرفتن اینگونه آثار برای قشر نوجوان می‌شوند

۱- از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری می‌خواهم او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد.

۲- از ایرانی‌های ساکن خارج کشور درخواست می‌کنم مستقیما یا از طریق انجمن‌های حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و براساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشورهای خودشان، از او شکایت کنند.

۳- از والدین و مربیان تقاضا می‌کنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزه‌نگاری توسط کودکان را گوشزد کنند.

۴- از فعالان فضای مجازی می‌خواهم با صفحاتی که محتواهای اینچنینی را منتشر می‌کنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند.

۵- از دادستانی، وزارت ارتباطات و پلیس فتا درخواست می‌کنم بر اساس بند ۶ ماده ۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که امکان دسترسی کودکان به این محتوای مبتذل را ایجاد می‌کنند یا آن را به آنها ارائه می‌دهند، برخورد کنند. ما برای آینده ایران و فرزندان‌مان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم. 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
لعنت ابدی بر ساسی مانکن و تتلو
5
0
ناشناس
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
ساسی مانکن یک هرزه بی شرف است
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰
ساسی حیدری توحیوانی توایرانی نیستی بهتره بری بمیری معلومه برای چی اینکاروکردی برای پول حرومت باشه
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
در هرجای دنیا اگر چنین محصولی تولید بشود مجازات سنگینی دارد گفت: متاسفانه در ایران قوانین حمایتی در صیانت از حقوق کوک و نوجوان در فضای مجازی وجود ندارد
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
ساسان حیدری یا همان ساسی مانکن، کارش را بلد است. هر سال یک موزیک ویدیو منتشر می‌کند، تاثیرش را می‌گذارد و می‌رود که با برف سال آینده برگردد. ساسی، نه از نظر صدا و نه از نظر فنی، خواننده خوبی نیست اما به شدت مخاطب خود را خوب می‌شناسد و می‌داند برای دیده شدن چه باید بکند.

قطعا باید در همین ابتدا به این نکته اشاره کرد که هدف ساسی و امثال او، ارتقای جامعه نیست و معمولا کارهای بی‌ارزش تحویل می‌دهند و کارکرد اصلی‌شان دور کردن نسل جدید از انسانیت و فضلیت است اما کاری که ساسی در شناخت مخاطب خود انجام داده است، تمام دستگاه‌های فرهنگی با بودجه‌های میلیاردی انجام نداده‌اند و هنوز که هنوز است، نمی‌دانند جامعه هدف‌شان کجاست!
امین بزرگیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
کاری که «ابد و یک روز» با طبقه فرودست کرده بود را حالا ساسی مانکن نماینده‌ی سلیقه و فرهنگ طبقه‌ی خرده بورژوا (یعنی مشتریان همان فیلم) با خود ابد و یک روز کرده است. ابتذال یک دومینو است
6
0
ناشناس
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
نکته خوب و دقیقی بود
هانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
‏اقدام مستهجن جدید ⁧‫ساسی‌مانکن‬⁩، هم خلاف عقلانیت است هم خلاف انسانیت هم خلاف قانون تمام کشور‌های جهان .. ‏دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم، لازم است به جرم "ترویج عامدانه فساد در بین نوجوانان ایرانی" علیه اون اعلام جرم کند
4
0
ناشناس
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
برای اثبات شرافت انسانی این ملعون را ریپورت کنیم
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
اینجا پای نسلی در میان است که اگر به دیدن این صحنه‌ها عادت کند، بسیار خطرناک خواهد بود
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
در دنیایی که مادیات و حسیات حرف اول را می‌زند، بعید نیست افرادی مانند «ساسی مانکن» و «تتلو» ظهور کنند و دست به هنجارشکنی بزنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
امروز چک کردم دیدم؛ ۱) ویدئو‌های سرکار خانم الکسیس تگزاس در صفحه رسمی اینستاگرامش برای آمریکایی‌ها میانگین ۱۰۰ هزار لایک دارد. ۲) بعد دیدم در عرض ۲۴ ساعت تیزر ویدئویش با ساسی مانکن آنهم برای مخاطب ایرانی ۷ میلیون بازدید داشته است. ) همگی از این جامعه‌ای که ساختیم باید بترسیم. تشییع میلیونی مرتضی پاشایی. مخاطبان نیم میلیونی لایو تتلو.
بازخوانی آهنگ‌های ساسی در دبیرستان‌ها. لایو پسر ۱۴ ساله با نامداری و... این‌ها چند وقت یکبار از زیر پوست شهر بیرون می‌زند که شما را بیدار کند. خوش به حال این‌هایی که یک هشتگ ساسی جهرمی می‌زنند و دوباره می‌گیرند می‌خوابند
5
0
مریم صمدی
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
لیاقت این خبیث همنشینی با همان موجودات هرزه است
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
هدف اصلی این است که آن بی‌اخلاقی دیده شود که اتفاقا در کنار آن خوب‌ها این دیده می‌شود. شما هم متوجه نیستید چطور در ذهن و بدن و روح کودکان نفوذ می‌کند. همه را کنار هم قرار می‌دهند و طبیعی است کودکان ما سراغ این می‌روند و در حافظه خود نگه می‌دارند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
کاری که ساسی مانکن در موزیک ویدئوی جدیدش کرده، یک جنایت تربیتی علیه همه کودکان این سرزمین است. کاش فارغ از دیدگاه مذهبی - سیاسی حداقل با این کار مخالفت لفظی کنیم.
5
0
هدی فضائلی
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
همه کودکان فارسی زبان در معرض آسیب‌های فضای مجازی است
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
خدا لعنتش کنه ان شاءالله. انقدر هم هیکلش گنده هست که بگم کاش بره زیر تریلی ۱۸ چرخ هیچ مرگش نشه.حیف هیکل که به اون نسبتش بدم.
اصلا ان شاءالله کرونا بگیره زودتر از دستش خلاص بشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
اینکه ساسی مانکن با مخاطب میلیونی از کودک و نوجوان خانم الکسیس (پورن استار) رو وارد شوی خودش کرده یک آزمون مهم برای جامعه ایرانی است! خط قرمز‌هایی هست که ربطی به موضع نظام نداره و با ریپورت میلیونی این آدم رو باید بایکوت و ادب کرد
3
0
ناشناس
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
این بی شرف کثیف را ریپورت کنید
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
این آدم کوچیک کاملا هدفمند و حساب شده داره کار میکنه،البته بزودی سیلی این کارهاش رو خواهد خورد.کسی که با این خزعبلات ذهن و روان کودکان رو هدف گرفته،مطمئن باشید بزودی دهنش گل گرفته میشه.یکی نیست بگه مگه خودت خانواده نداری که داری این کارها رو میکنی؟
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
این ساسی یه اشغال به تمام معناست
دست غربی ها رو تو مبتذل بودن بسته
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
باید بدانیم که هر رفتار ما می تواند چه آثار مثبت و منفی بر جامعه به جای بگذارد. هر گونه تبلیغ و ترویج ناهنجاری آنهم به کودکان دور از شرف و ... می باشد. از یک جامعه سالم همه لذت می برند .
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
هرزه‌های فرهنگی گاه در لباس یک خواننده و گاه در قامت یک استندآپ کمدین وارد جامعه می‌شوند. متاسفانه متولیان فرهنگی جامعه ما هیچ‌گونه احساس خطری در این زمینه نداشته و مسؤولیتی در قبال فرزندان این کشور قبول نمی‌کنند. نوجوانان و جوانان را به امان خدا رها کرده‌اند و همین می‌شود که هر روز یک خواننده از آن سوی آب ویدئویی را در فضای مجازی پخش می‌کند و به دنبال تخریب فرهنگ دینی نوجوانان و جوانان می‌رود
ناشناس
-
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
لعنت خدا بر ساسی مانکن ملعون تف به روی نحس و بیشرفش
3
0
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
ساسی مانکن هر سال به ما تلنگر می‌زد که یک جای کارتان می‌لنگد و ما این صدا را می‌شنویم و دست روی دست می‌گذاریم و فقط محدودیت‌ها را بیشتر می‌کنیم تا سال بعد.

دنیا برای نوجوان امروز به اندازه یک تبلت است. نشان ندادن ساز در تلویزیون برای او تنها یک شگفتی به همراه دارد و خاموش کردن تلویزیون و البته پهن شدن روی مبل و استفاده از موبایل برای رسیدن به تازه‌ترین‌های جهان.

الان به سراغ دانش آموزان بروید و بگویید « دکتر جون دکتر» را از حفظ بخوانند. ببیند با چه جامعه آماری عجیب و غریبی روبرو خواهید شد.

دو دهه اخیر به خوبی نشان داده که سیاست‌های فرهنگ کشور، مسیر درستی را طی نمی‌کند و باید به دنبال روش‌هایی باشیم که بتوانیم توجه جوانان را از ساسی و تتلو به حرف‌های خوب جلب کرد.
ناشناس
United Kingdom
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
ساسی مانکن جنایتکار فرهنگی است
5
0
ناشناس
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
آینده سیاهی در انتظارش است
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
ساسی چرا عین ساس افتاده به جون فرهنگ ما
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
واقعیت این است که متاسفانه وخامت ماجرا بیش از ان چیزی است که دیده میشود شکسته شدن قبح این موضوعات سلامت جامعه را به شدت تهدید کرده است اما متاسفانه هیچ اقدامی برای رفع این تهدید انجام نشده است تردیدی نیست که به دلیل فقدان پاسخگویی به نیاز جوانها و نوجوانها نسل جوان جامعه برای رفهع نیاز خود به ان سوی مرزها نگاه خواهد کرد در امر فرهنگ و هنر و پاسخگویی به نیازهای نسل جوان و نوجوان جامعه ریزش های نظام ما بیشتر از رویش های ان بوده است وقتی نهاد های متولی در کشور ما هزار و یک سنگ جلوی تولید محصولات هنری و فرهنگی سالم و مناسب فضای خانواده میاندازند طبیعی است که نوجوانان نیاز خود را با محصولات ناسالم ان سوی مرزها رفع میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
لطفاً همه ی مردم پیچ اینساتگرام ساسی مانکن رو ریپورت کنن . این وظیفه ی هر ایرانیِ خانواده دوسته .
4
0
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷
.. در عوض اراجیف این ادم مزخرف برای فرهنگ و کودکان ایرانی چقدر هزینه داره؟ پ..
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
جامعه هدف سیاستگزاران فرهنگی این کشور ، عامه مردم و کودکان این مردم نیست. اینها در بهترین حالت فقط نگران کودکان خودشون هستند.و اتفاقا در این مورد تا جایی که بتونند عملگرا هستند. چطوری ؟ صرفا با قرنطینه فرهنگی کودکان خودشان . اگر ببینند مدرسه خوبی نیست میرن یه مدرسه خوب ! دایر میکنند. محله خوب نیست میرن یه محله مختص خودشون درست میکنند و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
مرگ بر هرزه نگاری
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
انتقاد..
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
ایکاش به فکر فرزندانمان باشیم فضای مجازی عرصه وحشتناکی می‌باشد
2
0
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
امروز وحشت زده از سرچ گوگل پشت درهای بسته ایم، اما سالهاست شبکه ملی اطلاعات را املی و توسعه شبکه های بومی را غربتی بازی دانستیم. خام اندیشانه صیانت از خانواده در عصر شبکه را حواله به فیلترینگ کردیم و ندانستیم که محدودیت بدون جایگزین نه اژدری است که توزیع کلید جهنم است و سرنوشتش سیاه تر از گور کافر.

ما تخت بند شرایطی هسیتم که خود بر خود مسلط ساخته ایم. دوران طلائی نوجوانی در این مملکت رهاست. 5 میلیون ویوی "کلیپ شرم" در چند ساعت اول را فال نیک بگیریم که تلنگر بیداری است. به این کپ کردن اجتماعی نیاز داشتیم و داریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
ایکاش به فکر فرزندانمان باشیم فضای مجازی عرصه وحشتناکی می‌باشد
2
0
سلطانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
اگ نون حلال و زحمت کشی بهت داده بودند هیچ وقت حاضر نمیشدی با ذهن و افکار یه بچه و نوجوان ک خانواده هاشون ب سختی و مذلت دارندبزرگشون میکنند بازی کنی ، دقیقا خاک تو سر وطن فروش نامرد بی وجدانت ک بویی از انسانیت نبردی
2
0
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
آقای وزیر مشغول حاشیه سازی هستند وقتی برای رسیدگی به این موضوعات پیدا نمی کنند یکبار با صداوسیما یکبار با پپه یکبار با فوتبالی ها یکبارم هم بر سر قیمت اینترنت اما آقای وزیر مطلع هستید که شما هم دو پسر نوجوان دارید و زمین هم گرده امروز اگر برای رسیدگی به این وضعیت تاسف بار کاری نکنید قطعا روزی گریبان عزیزان خودتونو می گیره شک نکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
این شاسی مانکن بی هویت فاسد بی اصل و نسب : کارش به جایی کشیده شده است که با کمال وقاحت و بی شرمی : برای محمد بن سلمان وهابی سعودی قرون وسطایی دشمن ملت ایران : دم تکان می دهد و خوش خدمتی می کند. لعنت بر تو : ای سرسپرده کثیف بی اصالت.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
وای من این آهنگ را نشنیدم خدارو شکر، ولی با همون آهنگ جنتلمن که روی بچه ها تاثیر گذاشت شناختم این خواننده رو ! هشدارمیدم: اول آهنگ جنتلمن زمینه بود بعد دکتر ساسی که داره گند میزنه به مغز بچه ها منتظر بعدی هاش باشید که مخرب ترن
2
0
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
واقعا از مذهبی و غیره مذهبی همه نگرانیم خدا به خیر کنه هر چند خود خدا میفرمايد تا شما تغییری بوجود نیاورید من بوجود نمی آورم یکی از آنها نهی از منکر عملی است بخصوص از طرف مسئولین که یکی از آنها وزیر ارتباطات است آیا سودی که فضای مجازی جهت کسب و کار دارد بیشتر است ،یا ضربه ای که به جامعه میزندو هزینه ضربه به شخص ، خانواده و جامعه وارد میشود چقدر است و سود کسب و کار چقدر .شخصی که کار و کسبش از طریق فضای مجازی تامین میشه چقدر است و هزینه ای که بابت خانواده و فرزندش میدهد چقدر است اینها مسئولین بشینن حساب کنن به نظر میرسه هزینه ها ی فضای مجازی برای جامعه خیلی ، خیلی بیشتره پس باید فضای مجازی کاملا مدیریت شود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
وای من این آهنگ را نشنیدم خدارو شکر، ولی با همون آهنگ جنتلمن که روی بچه ها تاثیر گذاشت شناختم این خواننده رو ! هشدارمیدم: اول آهنگ جنتلمن زمینه بود بعد دکتر ساسی که داره گند میزنه به مغز بچه ها منتظر بعدی هاش باشید که مخرب ترن
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
لعنت به ساسان حیدری و خانواده مستهجنش
2
0
ناشناس
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
این دیگه بازی با سرنوشت میلیونها نفر بچه ده تا پانزده ساله این کشوره . با حداقل جرم هم براحتی مفسد فی العرض شناخته خواهد شد و کافر است . و اگر خون او حلال نیست , خون چه نوع کافری حلال است ؟ هر ایرانی ناموس دار و ناموس پرست . که حتی دختر ۱۸ساله هم میتونن ناموس پرست باشه مثل مادران این سرزمین ، باید اگر فرصتی بوجود بیاد ، براحتی خلاصه کنم و درس عبرتی بدن برای کسانی که میخواهند با تنها یک کلیپ چند دقیقه ای ، دختران زیر پانزده سال این سرزمین رو با صنعت پورن ، آنهم در زمانی که با یک پفک و لواشک و بازی و تفریح بچگونه ، می‌توانند بسیار خوشبخت و خوشحال باشند و در ابرهای صورتی و رویاهای خود غرق شوند ، آشنا کند . فقط باید بدست ده نفر اولی که بهش میرسه قطعه قطعه بشه و در ملا عام تا زمانی که بنده و بوش گندش تمام عالم رو پر کنه ، نگه داری بشه .
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
از بس در اینستاگرام از این هرزه الکسیس گفتند همه مشتاق شدن در گوگل سرچ کنن در فضای مجازی کثیف تبلیغشو میکنند.دختر یازده ساله من پرسید مامان مگه این خانومه چه کاره اس اینقدر ازش حرف میزنن.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
مهم این است که ایران آینده را فرزندان ما خواهند ساخت و ما باید امروز برای حفاظت از آینده، دست در دست هم با آزار جنسی کودکان و تشویق آنها به تماشای پورنوگرافی مقابله کنیم.

۱. از خانواده، دوستان و دوستداران آقای ساسان حیدری می‌خواهم او را نصیحت کنند تا از این مسیر نادرست برگردد.

۲. از ایرانیهای ساکن خارج کشور درخواست می‌کنم مستقیما یا از طریق انجمنهای حمایت از حقوق کودکان، با این رویه ساسی مانکن مقابله کنند و براساس بند الف ماده۳۴ کنوانسیون حقوق کودک یا دیگر قوانین کشورهای خودشان، از او شکایت کنند.

۳. از والدین و مربیان تقاضا می‌کنم به همدیگر خطرات این اقدام و تبعات تماشای هرزه‌نگاری توسط کودکان را گوشزد کنند.

۴. از فعالان فضای مجازی می‌خواهم با صفحاتی که محتواهای اینچنینی را منتشر می‌کنند، مقابله و ضمن گزارش این صفحات، نارضایتی خودشان را اعلام کنند.

۵. از دادستانی، وزارت ارتباطات و پلیس فتا درخواست می‌کنم براساس بند۶ماده۱۰ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، با کسانی که به این محتوای مبتذل، دسترسی کودکان را ایجاد می‌کنند یا آن را به آنها ارایه می‌دهند؛ برخورد کنند.

ما برای آینده ایران و فرزندانمان باید جلوی این خطای بزرگ بایستیم.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
تخریب فرهنگ، ارزش‌ها و هنجارهای معنوی از قبل انقلاب آغاز شد. طبق فرمایش آقای بهشتی «انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها است» و این انقلاب برای احیای فرهنگ دینی شکل گرفت. حکومت قبل با تولید فیلم‌های جنسی عملا فرهنگ جامعه را مورد هدف قرار داد. هم‌اکنون بعد از ۴۰ سال همچنان ما با موضوعات فرهنگی روبه‌رو هستیم و انتشار چنین کلیپ‌هایی حکایت از آن دارد که تهاجم ادامه دارد تا معیارها، ارزش‌ها و ناموس در جامعه کمرنگ شود. ما باید قبول کنیم که جامعه پشت پای فرهنگی خورده است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳
با بستن فضای مجازی موافق نیستم ولی با رها کردن بسیار بسیار مخالفم. از این فضا کودکان معصومی هم استفاده مینمایند که آثار مخرب آن میتواند وحشتناک باشد.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
خدایا فرزندان ما را از شر بلاهای آخرزمان حفظ بفرما
0
0
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
انتقاد..
0
0
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
وقتی همش تو کشور مجلس روضه خونی سینه زنیه وقتی همش غمه اشکال کار اینجاست که ما موسیقی نهادینه نمیکنیم می بندیم سرکوب میکنیم اگر به مردم تبلیغ کنسرت میکردن جای تظاهرات اگر به خواننده های خوب بها میدادن الان امثال این تپادم اینجا ننشسته بودن این ادم از بی عرضگی خودتون اومد بالا
0
0