۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۷۵۹۷۱
فرهنگ و جهش تولید (۲۵)؛

بی توجهی دولت به شعار جهش تولید مشهود است

بی توجهی دولت به شعار جهش تولید مشهود است
حجت الاسلام پاک نیا گفت: در زمینه تحقق شعار سال آنچنان که باید عمل میشد اتفاقی صورت نگرفت و علت آن بی توجهی به بیانات رهبری بوده است.

 حجت الاسلام عبدالکریم پاک نیا عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه  در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا مبنی بر موضوع تحقق جهش تولید از دیدگاه فرهنگی گفت: در جهت تحقق شعار سال که جهش تولید است در مورد تولیدات فرهنگی، متولیان فرهنگی، چندان توفیقی نداشتند و ظاهرا اراده ای و برنامه ای هم نبوده است گرچه حرکت های نادری هم اتفاق افتاد.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به فعالیت های فرهنگی دولت افزود: در مورد تولیدات اقتصادی برخی تولید کنندگان خوب عمل کردند و در تولیدات نظامی عملکرد به سزایی داشتیم گرچه گروه های جهادی در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و...کارهای چشمگیری انجام دادند.

حجت الاسلام پاک نیا افزود: در مورد تحقق شعار خداوند می فرماید : وَ الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنين‏؛ و آنها كه در راه ما با خلوص نيّت جهاد كنند، قطعاً به راه‏ هاى خود، هدايتشان خواهيم كرد؛ و خداوند با نيكوكاران است.

وی در ادامه توضیحات خود به چند از موارد و عوامل توفیق در این زمینه اشاره کرد و گفت: کار فقط باید به قصد قربت باشد تا برکت و جهش داشته باشد، تقویت اندیشه نگاه به داخل در مقابل تفکر نگاه به بیگانگان و استفاده از مدیران کارامد وکاردان و مومن و نیروهای متخصص و جهادی و مخلص و با اراده و خلع مدیران غربزده از مهمترین عوامل موثر در این مسیر است.

 عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: اکثر نهادهای فرهنگی متاسفانه مدیران کلیشه ای و خیلی ضعیفی دارند که نه تنها به فکر فرهنگ تولید نیستند، بلکه به فکر حفظ وضع موجود هم نیستند، تا برسد به رونق و جهش تولیدات فرهنگی؛ اساسا به نظر می رسد که مسولیت اصلی خود را فراموش کرده اند.

 وی در پایان افزود: دولت در این سال جهش تولید، به فکر شعار مذاکره بود و قصدی و اراده ای و برنامه ای برای رونق تولید و جهش تولیدات فرهنگی و اقتصادی نداشته است، بلکه چنان برای کشور هزینه تراشیدند که باید سالها آثار بد آن را شاهد باشیم.

 

امیر محمد شهمرادی
ارسال نظرات