۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۷۵۹۷۳
در پی جوسازی و سوء استفاده برخی جریان ها و رسانه ها صورت گرفت؛

حمایت قاطع علما، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه از امام جمعه انقلابی بابل

حمایت قاطع علما، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه از امام جمعه انقلابی بابل
مازندران -در پی جوسازی های جریان ها و رسانه های معلوم الحال علیه امام جمعه بابل، علما، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه حمایت قاطع خود را از این روحانی انقلابی اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، در پی بازداشت شهردار بابل از سوی یکی از نهادهای امنیتی استان، برخی جریان ها و رسانه های معلوم الحال داخلی و خارجی هجمه های بسیاری را علیه امام جمعه انقلابی و مردمی بابل آغاز کردند.
 
بر اساس این گزارش، جریان اصلاح طلب و رسانه های وابسته به آن همگام با رسانه های معاند خط تخریبی مشترکی علیه حجت الاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه انقلابی بابل که خود پیشگام در مبارزه با فساد و بی عدالتی در جامعه هستند آغاز کردند.
 
این گزارش می افزاید، این جریان های معلوم الحال به دلیل نسبتی که شهردار بابل با امام جمعه این شهر دارد، فرصت را غنیمت شمرده و هجمه علیه این روحانی وارسته و انقلابی را همگام با رسانه های بیگانه در پیش گرفتند.
 
این گزارش می افزاید؛ در پی تلاش ها و جوسازی های جریان ها و رسانه های معلوم الحال علیه امام جمعه انقلابی بابل، آیت الله توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، علما، روحانیان حوزه های علمیه، شورای مرکزی جامعه روحانیت بابل، مجمع نمایندگان طلاب شهرستان بابل، ضمن محکوم کردن جو سازی های برخی جریان ها و رسانه های فرصت طلب و معلوم الحال، حمایت قاطع خود را از حجت اللاسلام والمسلمین روحانی، امام جمعه بابل اعلام کردند.
 
آیت الله توکل:
 
امام جمعه بابل دارای روحیه انقلابی و ضد فساد است
 
آیت الله توکل، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در واکنش به جوسازی‌های برخی گروه ها در فضای مجازی علیه امام جمعه بابل به واسطه جلب شهردار این شهر که نسبت سببی با امام جمعه دارد، با صدور اطلاعیه‌ای ضمن حمایت از قوه قضائیه در پیگیری مبارزه با فساد و دلالت این قوه به رعایت عدل و انصاف و پرهیز از جو زدگی و شتاب‌زدگی، خواستار دقت در صیانت از حیثیت مسؤولانی شد که صادقانه و پاک‌دستانه مشغول خدمت هستند.
 
آیت‌الله توکل با حمایت از امام جمعه بابل، اظهار داشت: امام جمعه بابل با ادامه راه و روش والد بزرگوارشان، دارای روحیه انقلابی و ضد فساد هستند که پیشینه ایشان معرف افکار و رفتار انقلابی در حمایت از محرومان و مبارزه با مفسدان و زالو صفتان است.
 
این استاد برجسته خارج فقه با اشاره به شیطنت طیف ضدانقلاب و فرصت‌طلبانی که با انقلاب معارضه دارند و از فرصت بازداشت شهردار بابل مترصد تضعیف امام جمعه هستند، خطاب به مردم مازندران و شهرستان بابل عنوان کرد: مردم با هوشیاری فریب جو سازان و غوغاسالاران را نمی خورند و دستگاه قضایی نیز انتظار می رود با تعقیب مفسدان و خلافکاران در هر سطح و مسؤولیت، به فرصت‌طلبان، مجال جو سازی علیه شخصیت‌های انقلابی به ویژه در فضای مجازی را نداده و با آنها برخورد کنند.
 
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حمایت و دفاع از مسؤولان خدوم را نیز از وظایف عموم به ویژه دستگاه قضا دانست و گفت: حمایت از مسؤولان صادق و زحمتکش و برخورد قاطع و توام با دقت و عدالت با متخلفان و غارتگران، نشانه تکریم از مسؤلان خدوم و انقلابی و مبارزه با فساد و مفسدان است که انشاءالله وجهه همت دستگاه قضا نیز است.
 
 
بیانیه جامعه‌ روحانیت بابل در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی
 
بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مردم شهید پرور و متدین  شهرستان بابل
 
از مهمترین دستآورد  و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و از معجزات معمار کبیر انقلاب، امام راحل عظیم الشأن (ره)، احیاء نمازجمعه این فریضه عظیم عبادی سیاسی بصورت رسمی در سراسر کشور است که با درایت مقام معظم رهبری  شاهد برپائی آن در بیش از نهصد پایگاه در کشور می باشیم.
 
سنگر عظیمی که در طول بیش از چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نقش اصلی و اساسی در تمامی عرصه ها بعنوان بهترین حامی و پشتیبان انقلاب و مردم متدین و انقلابی و محرومان و مستضعفان داخل و خارج از کشور بوده و هست.
 
جایگاه مقدسی که از آن جایگاه شهدای گرانقدری همچون شهید صدوقی، دستغیب، مدنی، اشرفی اصفهانی، قاضی طباطبائی و رجال و شخصیت های بزرگی همچون مقام معظم رهبری، مرحوم آیت الله طالقانی، مرحوم آیت الله مشکینی و مرحوم آیت الله روحانی و دیگر مشعل داران هدایت جامعه، به هدایت گری انقلاب و امت پرداختند.
 
حضور پرشکوه هفتگی امت حزب‌الله در این سنگر در سراسر کشور نشان از عظمت و رفعت این جایگاه و سکان داران آن می باشد و حوادث و التهابات به وجود آمده در برخی از مقاطع پیرامون آن نتوانست و نمی تواند از عظمتش بکاهد.
 
حضور پرشکوه و چشم گیر مردم ولایتمدار شهرستان بابل از نخستین روزهای برگزاری این فریضه همواره زبانزد خاص و عام بوده و هست بطوریکه این حضور، از یک پایگاه به هفت پایگاه در سطح شهرستان گسترش پیدا کرده، که خود بالنسبه به شهرستان در داخل و خارج از استان امری بی نظیر است. 
 
آنچه که از حوادث به وجود آمده در ماه های اخیر در سطح شهرستان، صرف‌نظر از صحت و سقم اتهامات مطروحه در مراجع قضایی، با توجه به بیانیه صادقانه امام جمعه محترم بابل و عدم ارتباط موضوع با شخصیت حقوقی و حقیقی معظم له، حمایت قاطع خویش را از موضعگیری عادلانه ایشان، که تصمیم گیری در این موضوع بدون تاثیر پذیری از فضای موجود را به دستگاه قضایی محول فرموده، اعلام داشته و از همگان درخواست می گردد به منظور پیشگیری از سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب از بیان هرگونه اظهارات نامناسب و دون شأن بطورجدی خودداری و پرهیز نمایند  و همچون گذشته بار دیگر جلوه های ایمانی و انقلابی و اوج ولایتمداری خود را با حضور پرشکوه و دشمن شکن در نمازجمعه برحمایت قاطع از سنگر نماز جمعه و امام جمعه محترم شهرستان حجت الاسلام والمسلمین روحانی به نمایش بگذارند. دوام توفیقات وافره همگان را از خداوند متعال مسئلت داریم.
 
 
بیانیه مجمع نمایندگان طلاب بابل در حمایت از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی 
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
 
(إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَى الَّذِینَ یظْلِمُونَ النَّاسَ وَیبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیرِ الْحَقِّ أُوْلَئِک لَهُم عَذَابٌ أَلِیمٌ) ایراد و مجازات بر کسانى است که به مردم ستم مى‏‌کنند و در زمین به ناحق ظلم روا مى‏‌دارند. براى آنان عذاب دردناکى است. شوری ۴۲
 
با کمال تاسف در ایام مبارک ماه رجب امسال مواجه با حوادثی تلخ شدیم که هم ضرورت هشیاری و توجه بیش از پیش طلاب و فضلای شهرستان را می‌طلبد و هم می‌تواند زمینه رویکردی همگانی در جلوگیری از تکرار این قبیل هجمه‌ها در موضوعات و موارد مشابه گردد. 
 
ماجرای احضار و بازداشت شهردار بابل و حواشی پیرامون آن و نحوه برخورد برخی افراد از طیف‌های گوناگونِ سیاسی و گروه‌های مختلف به خوبی نقاب از چهره برخی برداشت، که به بهانه عدالت‌خواهی و دفاع از مظلوم به قلم فرسائی و نطق‌های آتشین مشغول بودند، ولی امروز، در مقابل رفتارهای غیرقابل توجیه و ظلم آشکار به بدنه انقلابی و خدوم جامعه و روحانیت اصیلِ خدمتگزار، و نهاد نماز جمعه، شمشیر مقابله و هجمه را از رو بسته و با زیر پانهادن همه اصول شرعی و قانونی و اخلاقی، عقده‌های فروخورده و کینه‌های شخصی و حزبی و سیاسی را در فضای حقیقی و مجازی آشکارا بروز می‌دهند. 
 
نهاد روحانیت در طول تاریخ پرافتخار خود همواره بر مبنای دفاع از حقیقت و عمل به عهد الهی که « أَلَّا يُقَارُّوا عَلَى كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ» که همان جانفشانی و مجاهدت در برابر شکمبارگی ظالمان و حرمان مظلومان باشد، سنگین ترین حملات و لطمات را به جان خریده است تا حقیقت عدل که رکن رکین سنن الهی و اساس حکومت و ملت و مملکت است به سامان برسد.
 
مجمع نمایندگان طلاب شهرستان بابل با اشراف کامل نسبت به جریانات پیش آمده و با مشورت ها و تعامل همیشگی با علما و بزرگان شهرستان و رصد وضعیت پیش رو
 
اولاً حمایت قاطع خود را از دستگاه قضایی در انجام بی‌ملاحظه و بی‌واهمه هر نوع حرکت قانونی در برابر انواع تخلف‌ها از اِجحاف بیت‌المال گرفته تا سوء مدیریت‌ها و خطاهای اجرایی در همه سطوح بخصوص در شهرداری و شورای شهر و نهادهای وابسته اعلام می‌نماید و در این زمینه هیچ فرد و نهاد و گروهی را مبرّا از این اصلِ اصیل نمی‌انگارد.
 
ثانیاً هر گونه اهانت و تخریب افراد یا نهادها و جریانات، بخصوص روحانیت خدوم و پرسابقه ، خصوصا امام جمعه محترم شهرستان به بهانه طرح یک اتهامِ مالی، به یک مقام مسئول را رفتاری دور از اصول اخلاقی و قانونی دانسته و آن را به شدت محکوم می‌نماید و به عنوان نهاد متولی امور طلاب شهرستان، حق شکایت از اهانت کنندگان به صنف روحانیت و اشخاص حقیقی و حقوقی در مجموعه طلاب بخصوص علما و بزرگان شهرستان را، برای خود محفوظ می‌داند.
 
ثالثاً اصل اساسی و اصولی حمایت و دفاع از هر مسؤول خدمتگزار در نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا زمانی که در مسیر صلاح و سلامت و صدق حرکت می‌کند، و مخالفت و مقابله با مسئولان خیانتکار و متعدّی به حقوق ملت و مملکت را بعد از احراز تخلف و تخطّی، سرلوحه حرکت‌های خود دانسته، و همگان را به تبعیت از این اصل متقن و متعالی دعوت می‌نماید.
 
 
بیانیه امام‌جمعه‌بابل درپی اتفاقات اخیر شهرداری‌ بابل
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
«و اذا قلتم فاعدلوا و لو کان ذا قربی و بعهد الله اوفوا ذلکم وصاکم به لعلکم تذکرون» و هنگامى كه سخنى مى‏ گوييد،عدالت را رعايت نماييد، حتى اگر در مورد نزديكان شما بوده باشد و به پيمان خدا وفا كنيد.انعام ۱۵۲
 
امت شهید پرور و مردم شریف شهرستان بابل هرچند از باب«ان الله یدافع عن الذین آمنوا» معتقدم که خداوند جلوه حق را زودتر از همه تلاشها نمایان خواهد ساخت و خود، مدافع مومنان راست کردار خواهد بود، اما از باب وظیفه و به توصیه جمعی از مومنان برخود لازم دیدم در خصوص مسائل اخیر و حواشی بوجود آمده نکاتی را به محضر شما عرضه بدارم:
 
۱.خدای متعال را شاکرم که در پرتو تلاشها و جانفشانی های پاک ترین بندگان خدا و به برکت خون شهیدان، انقلاب اسلامی به درجه ای از اقتدار و عدالت مداری رسیده است که هر فردی و در هر جایگاهی در صورت لزوم، موظف به حضور در دستگاه قضا بوده و به عملکرد او در محاکم عادله رسیدگی می گردد. این افتخاری است که باید بدان بالید و حمد الهی را در توفیق دستیابی به این نقطه از عظمت و اقتدار در نظام اسلامی بر زبان جاری نمود.
 
۲.بر آگاهان ساختارهای اداری بخصوص نخبگان فرهیخته شهرستان پوشیده نیست که انتخاب شهردار در اختیار شورای شهر بوده و بنده در ادوار مختلف،هیچ دخالت و اعمال نظری در این امر نداشته و نمی توانستم داشته باشم. تنها در خصوص انتخاب اخیر، مخالفت خود را -به لحاظ شخصیت حقیقی و نه حقوقی خود- به برخی از مرتبطین و تصمیم گیران منتقل نمودم که آن هم نه به جهت تردید در کفایت و سلامت شخص مورد نظر شورا بلکه به جهت انتساب وی به بیت بنده و حواشی محتمل در این زمینه بود که البته در نهایت امر، شورای شهر تصمیم خود را در این زمینه به اجرا رساند. لذا هرگونه ادعای اعمال نظر از جانب بنده در این زمینه تهمت می‌باشد.
 
۳.عمیقا معتقدم که برای هر مسؤول خدمتگزار درنظام اسلامی،شفافیت در عملکرد در کنار سلامت در رفتار و آمادگی جهت پاسخگویی به قانون، سه اصل مهم و اساسی بوده و هر فردی موظف است بعد از پذیرش مسئولیت،متناسب با شرایط همان جایگاه و مسئولیت محوله، پاسخگوی عملکرد خود بوده و بی هیچ واهمه و استنکافی همانند آحاد جامعه در برابر قانون قرار گرفته و به ابهامات محتمل پاسخ گوید. بنده در این نگاه متعالی و اساسی، استثنائی نه برای خود و نه هیچ فرد دیگری قائل نیستم و هیچگاه از قانون گریزی از جانب هیچ فردی در هیچ جناح و ارگانی دفاع نکرده و نخواهم کرد.
 
۴.اینجانب به عنوان خدمتگزاری کوچک در این شهر دارالمومنین که اشراف کاملی نسبت به شؤون مختلف این شهرستان و رنجهای مردم فرهیخته و مومن آن و کم و کیف عملکرد مدیران شهری و متصدیان امور در ادوار گوناگون دارم، بی‌لکنت و واهمه اعلام می نمایم که هرچند هیچ فردی را معصوم نمی دانم و از غیب نیز آگاهی ندارم اما به حسب تجربه و آشنایی عمیق از سوابق و عملکرد شهردار فعلی بابل، وی را فردی خدمتگزار و انقلابی می دانم و همانند هر فرد دیگری با این خصوصیات، حمایت خویش را از تلاش های موثر و جهادی ایشان و دیگر مدیران شهرداری اعلام داشته، اما این امر را مانع ضرورت پاسخگویی به ابهامات موجود و حتی پذیرش تبعات تخلفات احتمالی در انجام پروژه ها و برنامه های عمرانی ندانسته از دستگاه قضایی صمیمانه و مجدانه خواستارم بر مبنای عدل و قانون و بی هیچ جهت‌گیری و اثرپذیری از جوسازی های رسانه‌ای و فشارهای جریانات سیاسی به وظیفه خویش عمل نماید که قوام هستی بر همین امر استوار است. چنان که از نبی مکرم اسلام(ص) نقل شده: «بالعدل قامت السموات و الارض»
 
۵. بیش از ۲۱ سال است که بعد از فوت مرحوم آیت الله روحانی و با حکم مستقیم رهبر معظم انقلاب در مسند امامت جمعه در این کهن دیار پرافتخار، خود و دیگر مومنان را به رعایت تقوا و پرهیزکاری در گفتار و رفتار دعوت نمودم. اکنون نیز هرچند ظهور عقده‌های کهنه و کینه‌های عمیق را در پس انبوهی از سیاه‌نمایی‌ها و تهمت‌ها و اهانت‌ها به وضوح مشاهده می‌نمایم اما اولا همه اینها را بخشی از لوازم مسیر خدمت و تلاش مجاهدانه در نظام اسلامی دانسته و خداوند را بر همه امور و در همه احوال بخصوص بر این امتحاناتش شاکرم و ثانیا از آنجا که بخشی از آنچه در فضای حقیقی و مجازی گفته و شنیده می شود را معلول جهل و فقدان آگاهی کامل در خصوص ابعاد و جوانب مساله می‌دانم، به حسب وظیفه شرعی، خود و همگان را در این مورد به رعایت تقوا و خداترسی در اظهارنظرها و نقل مطالب و واگذاری امور به دستگاه قضا توصیه میکنم و به حق مولود عزیز ماه رجب امیرالمومنین علی(ع)، حسن عاقبت را برای خود و همه موالیان آن امام مظلوم بخصوص شهروندان این شهر پر افتخار از درگاه خداوند متعال خواستارم./950/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
حمایت از امام جمعه بابل
حجت الاسلام روحانی انقلابی
0
0