۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۷۵۹۹۷
قتلگاه مجازی، قربانی جدید گرفت؛

دیگر جواب‌های رسانه‌ای کار ساز نخواهد بود!

دیگر جواب‌های رسانه‌ای کار ساز نخواهد بود!
شاید برای لایو جنجالی نوجوان ۱۴ ساله جواب‌های رسانه‌ای جوابگو بوده باشد؛ اما این‌بار طفره رفتن از اصلاح زیرساخت‌ها و سمی شدن هوای تنفسی جامعه به مسؤولیتتان لطمه خواهد زد!

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، وقتی که از فرهنگ صحبت به میان می‌آید مدنظر هوای تنفسی جامعه‌ای است که اگر عاری از آلودگی باشد، مردمان جامعه سالم خواهند ماند؛ اما به محض وارد شدن آلودگی تمام جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان ضربه خواهند خورد. ضربه‌ای جبران ناپذیر که رهبر معظم انقلاب در وصف آن فرمودند: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان‌ها است.

در شناخت وضعیت فرهنگی جامعه باید توجه کرد که بخشی از مؤلفه‌های تغییر دهندۀ فرهنگ یک جامعه در خارج از کشور قرار دارد. ماهواره ها، اینترنت، رسانه‌ها و... که با بی‌توجهی مسؤولان و بعضا برنامه‌ریزی شده درحال ترویج سبک زندگی آلوده غربی هستند که به شدت برروی ذائقه و باور افراد جامعه تأثیرگذار می‌باشند. باید با تأسف گفت که دشمن در هزاران کیلومتری از ما استراتژی اصلی خود را بی‌هویت و تخدیر کردن نوجوانان و جوانان، تزریق ناامیدی و ایجاد تنفر قرار داده‌اند و به راحتی هم این اتفاقات رخ می‌دهد؛ اما تنها جواب مسؤول ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور این است که مسؤولیت پالایش برعهده یک مجموعه دیگر است.

ذبح نوجوانان و جوانان در فضای مجازی

آقای آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ۲۶ آذرماه ۹۹ گفت: پنج یا چهار شب پیش دوستی از عرصه خبر این فایل «لایو جنجالی پسر ۱۴ ساله» را برای من ارسال کرد و به من اطلاع داد که گویا اتاق فکری برای من طراحی شده که به بنده در راستای فیلتر اینستاگرام حمله شود، این فایل به دست من رسید و من پاسخ لازم را داده ام، از من خواسته شد در رابطه با فیلترینگ تدبیر کنم که من هم پاسخ دادم. مسئولیت پالایش و فیلترینگ بر عهده مجموعه دیگری است و در آن حوزه خودشان نظر می‌دهند.

اولا آقای آذری جهرمی شما خودتان چرا در پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده حضور دارید و در یک مصاحبه با NBC اظهار داشتید: استفاده خیلی خوب من از توییتر نشان می‌دهد که من اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارم. درحالی که مسؤولان قضایی جمهوری اسلامی ایران را استفاده از شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده را تخلف محسوب می‌کنند.

 

پوستر قتلگاه مجازی شبکه ملی اطلاعات همسنگ انقلاب

دوما اگر شما زیرساخت‌های مناسبی برای پرورش و تربیت در فضای سایبری به وجود می‌آوردید، رهبر معظم انقلاب با چنین صراحتی نمی‌فرمودند که تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و... به کشور و ملت ما زده است، یا آیت الله میرباقری در این سال مکررا فضای سایبری را با تعبیر «قتلگاه مجازی» به کار نمی‌برند. مگر شما مسؤول ذبح شدن تک تک نوجوانان و جوانان بی‌گناه در فضای سایبری نیستید که می‌گویید: (به نظر می‌رسد، نهاد‌هایی که مسئولیت امداد رسانی به کودکان و نوجوانان را در این شرایط دارند، باید وارد عمل شوند و به جای پخش این ویدیو به وضعیت این خانواده رسیدگی شود.)

به تازگی هم دوباره جنجال دیگری در فضای مجازی به راه افتاده است؛ اما اینبار یک نوجوان ۱۴ ساله نبود، بلکه مانکن‌های روزگار با انتشار کلیپ‌های غیراخلاقی و نوجوان پسند، نوجوانان و جوانان بسیاری را به سمت خود جذب کرده‌اند و از لس‌آنجلس باعث قتل نفوس بسیاری از افراد جامعه شده‌اند. آقای آذری جهرمی شاید برای لایو جنجالی نوجوان ۱۴ ساله جواب‌های رسانه‌ای جوابگو بوده باشد؛ اما اینبار طفره رفتن از اصلاح زیرساخت‌ها، بها دادن به شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌های خارجی و بی‌اهمیتی نسبت به سمی شدن فضای تنفسی جامعه به طور حتم به جایگاه و مسؤولیت وزارت‌داری شما لطمه جدی وارد خواهد کرد!

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
چیزی که ما امروز در جامعه‌مان لازم داریم و باید در حوزه‌ها، پایه آن گذاشته بشود، عبارت از عمق بخشیدن به تفکرات اسلامی در ذهن مردم است.
1
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
احسنت حتی یک ساعت تاخیر در مدیریت فضای مجازی لطمات فراوان و جبران ناپذیری در ابعاد فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی و ... برای کشور عزیزمان دارد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
فضای مجازی کشور را بسوی منجلاب پیش می برد
امنیت ملی کشور در معرض خطرات بی شمار است
فرهنگ رو به سقوط کامل است
دلار های فراوان به حساب صاحبان شبکه های نظیر اینیستا گرام و فیس بوک وو... از جیب ایرانی ها واریز می شود و تنها میتوان به این شک کرد که امثال جهرمی از آنها رشوه می گیرند تا این جریان همچنان بر قرار باشد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
سلام، متن خوبی بود ولی چرا نقل و قول ها روی پرانتز اوردین
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
خدا باعث و بانی های اصلی بدبختی نوجوون ها و جوون ها رو به زمین گرم بزنه
دختره ۸ سالشه و دنبال رابطه جنسیه، پسره ۱۲ سالشه و ۴ تا رابطه داشته. این بدبختی ها رو باید کجا باید فریاد زد؟ لایکی و تیک تاک و اینستا و کلی نرم افزار خارجی که به راحتی توسط دشمنان درحال از بین بردن نسل های جامعه هستند و هیچ فکری توسط مسئولان نمیشود
1
0