۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۷۶۰۵۰
دبیر جامعه وعاظ اصفهان:

روحانیت همیشه پیشتاز فعالیت‌های جهادی بوده است

روحانیت همیشه پیشتاز فعالیت‌های جهادی بوده است
اصفهان - حجت الاسلام ریاحی گفت: طلاب و روحانیون همواره پیشتاز فعالیت‌های جهادی بوده‌اند، خدمت به مردم چه در مباحث معنوی چه در فعالیت‌های جهادی افتخار روحانیت است.

حجت الاسلام میثم ریاحی دبیر جامعه وعاظ اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به حضور نیروهای جهادی به ویژه طلاب و روحانیون جهادگر در مناطق زلزله زده سی‌سخت، گفت: شنیدن خبر زلزله در این منطقه دشوار و ناراحت کننده بود چرا که از مناطق کمتر برخوردار است و تحمیل فشار جدید بر مردم عزیز این منطقه باعث آزردگی خاطر همه مردم است.

وی در ادامه افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله و وصول گزارش خسارات، با همکاری و همراهی هیأت رزمندگان اسلام اصفهان اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و خیرین نیک اندیش و اعضای هیأت رزمندگان کردیم و گروه جوانان عاشورایی هیأت زمندگان اسلام اصفهان پس از جمع آوری کمک‌های مردمی به مناطق زلزله زده سی سخت اعزام شد.

مسؤول گروه جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اصفهان خاطرنشان کرد: اقلام متعدد مورد نیاز منطقه با بررسی‌های کارشناسی جمع آوری شد، بیش از یکصد عدد پتو یکصد عدد بخاری برقی، بیش از دویست دست لباس‌های نو، یکصد عدد بسته‌های لوازم التحریر، 2هزار عدد ماسک پارچه‌ای قابل شستشو و 20 قواره چادر مشکی بخشی از اقلام تهیه شده و ارائه شده در مناطق زلزله زده سی‌سخت است.

حجت الاسلام ریاحی با اشاره به آسیب دیدن بیش از 1200 خانه در مناطق زلزله زده سی‌سخت، تصریح کرد: در شرایط آب و هوای سرد آن منطقه مردم مجبور به زندگی در چادر هستند و مشکلات بسیاری دارند و لازم است هرچه سریعتر بازسازی خانه‌ها آغاز شود.

دبیر جامعه وعاظ اصفهان با بیان اینکه بیش از 800 واحد مسکونی آسیب جدی دیده و چاره‌ای جز تخریب کامل و بازسازی وجود ندارد، اظهار کرد: باید شرایط سکونت مجدد مردم عزیز منطقه به سرعت فراهم شود تا شاهد افزایش مشکلات این عزیزان نباشیم، سرما در این منطقه تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت و یک بسیج همگانی برای حل مشکل مسکن مردم وجود دارد.

مسؤول گروه جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اصفهان ضمن درخواست از عموم مردم و مسؤولان برای همیاری و همکاری برای بازسازی خانه‌های تخریب شده در زلزله، خاطرنشان کرد: کارکرد محافل دینی و مذهبی نظیر حوزه‌های علمیه و هیأت‌های مذهبی منحصر در مسجد و مراسمات روضه و عزاداری نیست، بلکه همانطور که در حوادث مختلف از زلزله کرمانشاه تا سیل در مناطق مختلف شمال و جنوب کشور و مقابله با کرونا و امروز در مناطق زلزله زده سی‌سخت شاهد هستیم طلاب و روحانیون و نیروهای جهادی هیأت‌های مذهبی پای کار آمده تا گره‌گشای مشکلات مردم باشند.

وی با بیان اینکه شاهد حضور طلاب و روحانیون در مناطق مختلف حادثه دیده از سیل و زلزله و حتی در بیمارستان‌ها برای خدمت رسانی به کادر درمانی و بیماران کرونایی بوده‌ایم، تصریح کرد: وعاظ و مبلغین همواره پیشتاز عرصه خدمت رسانی به مردم بوده‌اند، گاهی این خدمت رسانی در عرصه معنویت و در تبلیغ دین است و گاهی در فعالیت‌های جهادی و تاریخ گواه است روحانیت هرگز در عرصه‌های جهادی شانه خالی نکرده و همواره پیشتاز یاری رسانی به هموطنان بوده است.

حجت الاسلام ریاحی در ادامه افزود: به عنوان دبیر جامعه وعاظ و مسؤول گروه جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اصفهان به مردم مناطق زلزله زده سی‌سخت قول می دهم تا بازسازی آخرین خانه در کنار آنها خواهیم بود و خواب آرام نخواهیم داشت تا مردم این منطقه به آرامش و آسایش برسند.

لازم به ذکر است زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه  چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. خوشبختانه، این حادثه تلفات جانی نداشت ولی دهها مصدوم بر جای گذاشت و به صدها واحد مسکونی خسارت زد./1304/

 

روحانیت همیشه پیشتاز فعالیت‌های جهادی بوده است

 

 

 

 

 

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هیئت
Iran, Islamic Republic of
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
درود بر این جوان رزمنده و جهادی
طلبه ها از این جوان واعظ و مشهور یاد بگیرند
انصافا حاج اقا ریاحی فعال هستند
4
0