۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۷۶۰۵۵
حجت الاسلام والمسلمین گرجیان:

دولت عدم توافق در معاهدات را بهانه‌ای برای مشکلات اقتصادی قرار داده است

دولت عدم توافق در معاهدات را بهانه‌ای برای مشکلات اقتصادی قرار داده است
استاد حوزه با بیان اینکه سران دولت وابستگی و دلبستگی به دول غربی دارند، گفت: دولت، عدم توافق در معاهدات بین المللی را بهانه‌ای برای مشکلات اقتصادی و معیشتی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به عواقب پیوستن ایران به FATF و کنوانسیون های آن گفت: طبق آیات قرآن کریم، یهودیان و نصرانیان از مسلمانان راضی نخواهند شد تا اینکه امت اسلامی تسلیم آنها شود و همچنین در قرآن کریم آمده است که آنها به هیچ عهد و پیمانی پایبندی نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان ابراز داشت: با توجه به پیشینه و سابقه غربی ها، هر زمانی که آنها عهد و پیمانی با نظام اسلامی ایران را امضاء کردند، این معاهدات را شکستند و هیچ گونه پایبندی به آنها نداشتند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: نظام اسلامی در معاهدات بین المللی و برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده است؛ اما آنها هیچ کدام از بندهای تعهدات خود را اجرایی نکردند؛ از این رو آنها نیز به قرارداد FATF و CFT و پالرمو پایبند نخواهند بود.

وی با بیان اینکه سران دولتی وابستگی و دلبستگی به دول غربی دارند، گفت: برخی دولتی ها این تفکر را دارند که امروز کشورهای مستقل جایی در دنیا ندارند؛ از این رو باید کشور وابسته به استعمارگران و ابرقدرت های جهان باشد و اگر دولت ایران وابستگی به غرب نداشته باشد، ادامه فعالیت اقتصادی برای کشور محال خواهد بود؛ در حالی که تجربه و پیشینه خلاف این امر را اثبات کرده است.

دولت عدم توافق در معاهدات را بهانه‌ای برای مشکلات اقتصادی قرار داده است

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان بیان کرد: سران دولت با فراری رو به جلو و برای اینکه ضعف های مدیریتی خود را پنهان کنند؛ عدم توافق در قراردادها و معاهدات بین المللی را بهانه‌ای برای گرانی کالاها و مشکلات معیشتی مردم قرار می دهند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: وزیر امور خارجه و رییس انرژی اتمی و معاونان آنها اذعان دارند که تضمینی وجود ندارد که با پذیرش قرارداد FATF و CFT و پالرمو مشکلات اقتصادی و مبادلات ایران با جهان حل شود.

حجت الاسلام والمسلمین گرجیان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بر لزوم توجه مسؤولان به رونق و جهش تولید داخلی، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، اتکا بر توانمندی‌ها و تولیدات داخلی است./998/

ارسال نظرات