۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۷۶۰۶۰
آیت الله حسینی بوشهری:

بزرگترین دستاورد انقلاب آغازگری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است

بزرگترین دستاورد انقلاب آغازگری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است
آیت الله بوشهری گفت: این انقلاب دستاوردهای متعددی نظیر رشد علمی و امنیت داشته، اما بزرگترین دستاورد آن آغازگری عصر جدید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین در اختتامیه جشنواره شیخ طوسی که صبح امروز در مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به بیانیه گام دوم و ابعاد بین المللی آن گفت: هدفی که در این بیانیه ترسیم شده است رسیدن به تمدن اسلامی است اما نکته ای که باید به آن پرداخت وظیفه روحانیت در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین اظهار داشت: مخاطب بیانیه گام دوم جوانان و نخبگان هستند و اینها کسانی که سختی های و دشواری های قبل و بعد انقلاب را ندیده اند و این بیانیه می خواهد بگوید که این انقلاب ادامه دارد و نسل بعدی هم باید در ادامه و اعتلای آن دخیل باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تعریف رهبر معظم انقلاب از عنوان جوان افزود: ما می توانیم از نسل جوان بهره ببریم اما جوان فقط یک طیف سنی خاص نیست و این به این معنی این نیست که افرادی که سنی از آن ها گذشته را باید کنار بگذاریم. شخصی نظیر شهید سلیمانی همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مصداق جوان است زیرا با وجود اینکه 60 سال از سن او گذشته بود کوه ها و دشت ها را برای دفاع از آرمان های انقلاب می پیمود.   

وی بیان داشت: وقتی سخنرانی های ایشان را در قبل از انقلاب می شنویم، مشاهده می کنیم که این ظرفیت تمدن سازی در این سخنان مشهود است و ایجاد تمدن نوین اسلامی از همان زمان دغدغه ایشان بوده است.

رییس جامعه مدرسین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تفسیری که ارائه می دادند و در فقهی که امروز در درسشان مطرح می کنند جهت گیری تمدنی دارند و فقهی را تدریس می کنند که بتواند مسائل جامعه را حل کند و این در حالی است که بسیاری ازعلما و فقها نگاه حکومتی و حتی اجتماعی داشتند اما نگاه تمدنی نداشتند، آن نگاه تمدنی که بتواند سبک زندگی را تغییر دهد و ناظر به حل مسایل روز باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نقش طلاب در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم و تمدن سازی بیان داشت: گرچه در بیانیه گام دوم به صراحت از نقش طلاب سخن گفته نشده اما وقتی سخن از نخبگان و جوانان می شود در صف اول جوانان نخبه، طلاب حوزه علمیه هستند و رسالت اصلی روحانیت تبیین اسلام است همان گونه که پیامبر(ص) چنین رسالتی داشتند بنابراین فرهیختگان و جوانان حوزوی در کنار سایر نخبگان جوان باید این رسالت سترگ و نقش هدایتگری را به عهده بگیرند.

وی گفت: یکی از کارهایی که توسط روحانیت باید انجام شود تحلیل محتوایی است، چرا که برخی فراموش کرده اند که چرا انقلاب کرده ایم بنابراین لازم است متن بیانیه گام دوم توسط حوزویان تحلیل و اهداف آن برای همگان روشن شود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: بیانیه گام دوم نظریه انقلاب اسلامی است و باید یک ساختار برای تحقق بیانیه فراهم کرد تا منجر به تحقق تمدن اسلامی شود و اگر ما می خواهیم به تمدن اسلامی برسیم ساختار جدیدی باید طراحی شود که ظرفیت تمدن اسلامی را داشته باشد.

رییس جامعه مدرسین با اشاره به شعار های انقلاب اسلامی گفت: این شعار ها که توسط انقلاب مطرح شده مبتنی بر فطرت بشری است از این رو مورد توجه و پذیرش بشریت است و کسی با آزادی، معنویت، عقلانیت و عزت که شعارهای انقلاب بود مخالف نیست.

وی با برشمردن ویژگی های انقلاب اسلامی اظهار داشت: صراحت لهجه از جمله ویژگی های انقلاب اسلامی است و این صراحت لهجه در امامین انقلاب مشهود بوده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: پیروزی محقق شدنی است اما شرایطی دارد و امید داشتن یکی از این شروط است که رهبر انقلاب مدام بر آن تاکید دارند و در بیانات خود با تأسی از قرآن  این امید را به جامعه تزریق می کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای متعدد انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب دستاوردهای متعددی نظیر رشد علمی، معنویت و اخلاق، امنیت و مقابله با ظلم را داشته است اما بزرگترین دستاورد آن آغازگری عصر جدید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است./1399/

 

ارسال نظرات