۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۷۶۰۹۱
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

اخلاق قرآنی در مدارس علمیه گسترش یابد

اخلاق قرآنی در مدارس علمیه گسترش یابد
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: با بهره مندی از ظرفیت تهذیبی باید اخلاق قرآنی در مدارس علمیه گسترش یابد و در این زمینه برنامه های هدفمندی اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، بعداز ظهر امروز در نشست معاونان تهذیب ۱۳ مدرسه علمیه استان لرستان که در محل سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: معاونت تهذیب در زمینه گسترش معارف اخلاقی و تهذیبی در حوزه های علمیه باید اقداماتی جهادی در پیش بگیرد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با تأکید بر ضرورت تقویت برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه افزود: اساتید در این زمینه باید برنامه ریزی های منسجم و هدفمند در پیش بگیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نهادینه سازی، ترویج و تبیین معارف تهذیبی در مدارس و بین طلاب نیازمند اخلاص و سعه صدر و تلاش جهادی اساتید است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری بیان کرد: تبیین و ترویج آموزه های اخلاقی و معنوی بین طلاب ضرورتی انکار ناپذیر بوده و معاونت تهذیب در این زمینه باید برنامه های هدفمندی اجرا کند که در کنار رشد علمی شاهد رشد اخلاقی طلبه باشیم.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه های هدفمند تهذیبی نیازمند همت والا است، عنوان کرد: با تکیه بر روحیه جهادی باید در رشد اخلاق و معنویت و تربیت اخلاقی طلبه گام برداشت.

اخلاق قرآنی در مدارس علمیه گسترش یابد
 

طلاب کارگزاران تهذیب در جامعه هستند

معاون تهذیب حوزه های علمیه از طلبه ها به عنوان کارگزاران تهذیب در جامعه یاد و عنوان کرد: تهذیب نفس و تربیت اخلاقی طلبه با تکیه بر معارف دینی و قرآنی لازمه موفقیت طلبه در عرصه تبلیغ و انجام رسالت تبلیغی است.

وی بیان داشت: کسب معارف قرآنی به عنوان یک اصل و ضرورتی انکارناپذیر برای طلاب بوده و لازمه موفقیت طلبه برای نقش آفرینی در عرصه تبلیغ است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات