۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۶۷۶۰۹۹
معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان:

حمایت، لازمه گسترش و تقویت برنامه های تهذیبی است

حمایت، لازمه گسترش و تقویت برنامه های تهذیبی است
لرستان - حجت الاسلام شمسی فر به اهمیت و نقش گسترش برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: این مهم نیازمند حمایت مالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام بهروز شمسی فر، بعدازظهر امروز، در جمع معاونین تهذیب مدارس علمیه لرستان که با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: علم و اخلاق دو بال برای موفقیت یک طلبه و نقش آفرینی در عرصه تبلیغ است.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه رشد علمی طلبه بدون رشد تهذیبی سد راه موفقیت طلبه است، افزود: در این راستا معاونت تهذیب برای رشد اخلاقی و توسعه برنامه های تهذیبی و قرآنی بین طلاب برنامه های مختلفی در پیش گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری هفتگی کلاس درس قرآن در مدارس علمیه خاطرنشان کرد: این اقدام برای تربیت و گسترش معارف قرآنی در پیش گرفته شده است و با استمرار این طرح شاهد فعالیت مؤثر طلبه در بحث قرآنی و تبلیغی خواهیم بود.

حجت الاسلام شمسی فر بیان کرد: برنامه های قرآنی و تهذیبی به همت اساتید حوزه و با موضوع یابی در مسائل اخلاقی مورد توجه قرار دارد.

وی بر ضرورت حمایت مالی از اجرای برنامه های تهذیبی تأکید کرد و گفت: اگر منابع مالی بیشتری در اختیار حوزه های علمیه قرار گیرد، می توان در زمینه شناسایی و تشویق طلاب مهذب و توانمند برنامه های تهذیبی و تبلیغی را در مدارس گسترش داد.

معاون تهذیب حوزه علمیه لرستان تصریح کرد: اجرای بهتر و مطلوب تر برنامه های تهذیبی نیازمند حمایت مالی از طرح های تهذیبی است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر وقت طلاب درگیر اجرای برنامه های آموزشی است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان در زمینه گستر برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه اقدام کرد.


موانع سر راه جذب معاونت تهذیب در مدارس برطرف شود

حجت الاسلام شمسی فر به بحث جذب معاونت تهذیب در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: جذب معاونت تهذیب در مدارس لازمه ارتقای برنامه های تهذیبی بوده و باید موانع سر راه جذب معاونان تهذیب در مدارس برطرف شود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات