۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۷۶۱۱۳
آیت الله رمضانی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت های همایش بین المللی حضرت ابوطالب

گزارشی از فعالیت های همایش بین المللی حضرت ابوطالب
رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های همایش بین المللی حضرت ابوطالب، از ارسال 600 چکیده مقاله به زبان های مختلف به این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله رمضانی رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) در روز سه شنبه 19 اسفندماه سال جاری در قم خبر داد و گفت: این همایش به صورت حضوری و مجازی در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی اهتمام، جدیت و استقبالی که علمای اهل سنت و شیعه در سراسر دنیا از این همایش داشته اند را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: 600 چکیده مقاله به زبان های مختلف به دست ما رسیده که 126 عدد فارسی و 100 عدد عربی و سایر مقالات نیز به زبان های اردو اسپانیایی و ... است.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: همچنین 10 کتاب درباره حضرت ابوطالب برای ما ارسال شده است که 5 عدد به زبان فارسی و 5 عدد به زبان عربی است.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) برای مجمع جهای اهل بیت(ع) فرصت های بی نظیری فراهم آورده است، گفت: 40 نشست علمی و تخصصی با همکاری های دانشگاه ها و پژوهشگاه های داخلی و خارجی برگزار کرده ایم و 50 شخصیت علمی داخلی و خارجی در این رابطه با ما مصاحبه کرده اند.

وی غنای علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این همایش به لحاظ غنای علمی بسیار بالا است و به حسب استانداردهای موجود کارهای فاخری را انجام داده ایم.

آیت الله رضمانی با تقدیر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی بخاطر عنایت خاصی که به همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) داشته است، عنوان کرد: همچنین کارهای فاخری در زمینه های فرهنگی و هنری صورت پذیرفته است که از این میان می توان به جشنواره های ادبی و رسانه ای اشاره کرد.

وی با بیان اینکه با پایان همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) کار جامعی در خصوص شخصیت حضرت ابوطالب(ع) صورت می پذیرد، گفت: با هماهنگی هایی که انجام شده است فردا ائمه جمعه در سراسر کشور درباره حضرت ابوطالب(ع) سخنرانی خواهند کرد و کارهایی هم در رسانه ها به ویژه رسانه ملی صورت خواهد گرفت./841/

ارسال نظرات