۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۷۶۱۵۳

احمدی نژاد در قم دنبال چه می گردد/ آیا پای انجمن حجتیه در میان است؟

احمدی نژاد در قم دنبال چه می گردد/ آیا پای انجمن حجتیه در میان است؟
ملاقات علوی بروجردی با محمود احمدی نژاد بی ارتباط با خط و نوای سکولاری که سردمداران نشست دوره ای اساتید سر داده و در پیش گرفته اند، نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمود احمدی نژاد که این روزها سودای بازگشت به قدرت و نقش آفرینی در عرصه سیاسی در سر دارد، از فرصت تعطیلات پایان هفته گذشته بهره برد، خود را به قم رساند، در منزل یکی از یاران نزدیکش در منطقه باجک قم دیداری با اندک طلاب حامی طیف بهار داشت و سپس به دیدار آقای علوی بروجردی رفت و با وی به گفت وگو نشست.

درباره اغراض فعالیت اخیر احمدی نژاد چند نکته قابل تامل است:

نخست؛ جناب علوی بروجردی از زمان دولت اول احمدی نژاد ارتباط حسنه ای با جریان انحرافی خصوصا مشایی رفیق شفیق احمدی نژاد داشت؛ طبق اخبار موثق، مشایی در دوران تصدی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبالغ چشمگیری را برای بازسازی و تعمیر مسجد اعظم قم در اختیار آقای علوی بروجردی تولیت این مسجد قرار داد؛ حتی خرید لوستر گرانقیمت برای این مکان مقدس هم در همان زمان انجام شد.

دوم؛ ارتباطات آقای علوی بروجردی و دولت احمدی نژاد بویژه شخص اسفندیار رحیم مشایی در همان ایام در قالب انجمن حجتیه تعبیر و تفسیر می شد و البته الان نقش مشایی محبوس در این ارتباطات معلوم نیست؛ این سؤال به جد مطرح است که چطور او از داخل زندان این ارتباطات را هدایت و سازماندهی می کند؟

احمدی نژاد در قم دنبال چه می گردد؟

سوم؛ ملاقات علوی بروجردی با محمود احمدی نژاد که به تازگی مواضع عجیب و غریبی اتخاذ کرده و حزب الله لبنان را زیر سؤال برده و مواضع شاذ حتی علیه شعارهایی که در دولتش سر می داد، اتخاذ کرده، بی ارتباط با خط و نوای سکولاری که سردمداران نشست دوره ای اساتید سر داده و در پیش گرفته اند، نیست.

چهارم؛ صرف نظر از اهداف پیدا و پنهانی که محمود احمدی نژاد در این سفر به دنبال آن بود، به نظر می رسد او که از جانب دلسوزان و شخصیت های موجه طرد و به لحاظ سیاسی به شخصیتی منزوی تبدیل شده است، برای انتخابات آینده به دنبال مبلغ اندیشه های انحرافی و گفتمان پوپولیسم خود می گردد و در این جهت به حداقل مشروعیت حوزوی و همراهی حوزویان حتی اگر جایگاه و اعتباری هم در فضای حوزه و روحانیت نداشته باشند اکتفا می کند.

پنجم؛ با توجه به فاصله گرفتن احمدی نژاد از نظام و دلسوزان انقلاب اسلامی و مسیری که در هجمه به اصول و آرمان ها در پیش گرفته، احتمال ائتلاف او با جریان ضد انقلاب به شدت وجود دارد.

احمدی نژاد در قم دنبال چه می گردد؟

ششم؛ احمدی نژاد که این روزها مدعی شده" اگر من از انقلاب دور شده باشم، معنایش این است که انقلاب از مسیر و ریلش خارج شده" رد صلاحیتش در انتخابات 1400 را مثل روز روشن می بیند. او با علم به این موضوع به دنبال گذر دادن شخص مد نظر خود از فیلتر شورای نگهبان است تا بتواند بسان دولت در سایه نقش اصلی را ایفا کند.

هفتم؛ احمدی نژاد به دنبال بالا بردن هزینه رد صلاحیتش در انتخابات آینده ریاست جمهوری می باشد تا از این طریق امتیازی از نظام بگیرد؛ و آن امتیاز هم باقی ماندن حداقلی در معادلات درون نظام و به مشروعیت شناختن طیف اندک حامی او از سوی نظام است. 

تعداد بازدید : 13
حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
خیلی خوب و عالی و به موقع
2
2
مجتبی خسروی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱
بنده خسروی هستم، شما غلط میکنید با اربابان عمامه ب سر ..،
3
7
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
فارق از موضوع، به وضوح نشون میده که متن خبر جقدر عجولانه و چقدر غیر حرفه ای نوشته شده! حیفه اسم خبرگزاری!
این پوشش خبری (بهتره بگیم غیر خبری)، نتیجه ای جز بزرگ کردن احمدی نژاد نخواهد داشت!
6
1
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷
از آنجا که جناب آقای احمدی نژاد لولو و ممه هر دو را خیلی خوب می شناسند ، لذا بنده ی حقیر خدمت با سعادتشان عرض می کنم : باد کنکت ای عزیز بار دگر باد نشد __ابلیس بیچاره نیز هر گز از آن شاد نشد __ اینهمه فریاد و داد رفته عزیزم بباد __پس بکناری بکش شاید بمانی بیاد ___آن ممه را برد لولو ، بامزه خورد چون هلو __زائید ولی یک قولو ، دادش به قوم زولو __خیال و وهمت گرفت ،بدون زحمت گرفت ___بردت بفکر ترور ، گوئی که رحمت گرفت . اما ایشان که از عشق خدمت به مردم ایران سر از پا نمی شناسند ، قدم رنجه فرموده ،به سی سخت نیز سفر کردند ، بنده از باب تشکر از ایشان نوشتم : عزیزم مبارک بود این سفر __بگو رفته ای همره چند نفر ؟ __ تلاش بدی نیست در طرح خود __نشان دادن خود به هر نحو که شد __امید است رئیست کنند زین طریق __خموشش کنی در خودت این حریق __ریاست چه خوب و چقدر خوشگل است __ولو اکتسابش کمی مشکل است __به سی سخت و چل سخت و پنجاه سخت __برو شاید آنجا شود باز بخت .
0
3
ن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
یه خبرگزاری حوزوی متوجه نیست ک تو متن خبر باید عنوان حوزوی (آیت الله) علوی بروجردی رو بیان کنه
3
1
لرستانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
خداد لعنتتون کنه که لقمه حروم تمام وجودتونو به نکبت کشیده . تمام ملت طرفدار ایشونند و شما دم از .. نظام میزنید .
3
1
ناشناس
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
من نیستم الکی ازجانب همه حرف نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
...... نگو احمدی نژاد بهترینه
3
3