۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۷۶۱۷۲
دبیر همایش بین المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» مطرح کرد؛

نقش رسانه در تعمیق باورهای دینی

نقش رسانه در تعمیق باورهای دینی
حجت‌الاسلام ثنایی گفت: امروز همه ما در یک جبهه قرار داریم و می‌بایست در راستای تعمیق ایمان دینی کوشید و سهم رسانه در این زمینه، سهم کمی نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست خبری همایش بین المللی «بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام» با حضور حجت الاسلام دکتر علی اصغر ثنایی، دبیر این همایش در ساختمان همایش غدیر و در سالن کنفرانس علامه طباطبائی برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی اصغر ثنایی با تبریک ایام ماه مبارک رجب و نزدیک بودن به عید مبعث گفت: امروز همه ما در یک جبهه قرار داریم و می‌بایست در راستای تعمیق ایمان دینی کوشید و سهم رسانه در این زمینه، سهم کمی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری موفق همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸، کمیته پیگیری بیانیه گام دوم، با تدبیر ریاست دفتر تبلیغات اسلامی، همایش دیگری را به عنوان همایش بین المللی گام دوم انقلاب و جهان اسلام، با هدف پرداختن به ساحت بین المللی بیانیه و همچنین پژواک و تأثیرات گام نخست انقلاب در جهان اسلام و حوزه بین الملل برگزار کنیم.

دبیر این همایش با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب به پرداختن و اهتمام به این بیانیه با توجه به زحمتی که ایشان برای این بیانیه کشیده‌اند، فرزندان معنوی ایشان در دفتر احساس تکلیف کردند که یک لبیک ویژه بگویند؛ اگرچه تمام بخش‌های دفتر، متأثر از بیانات آن بزرگوار است.

وی افزود: تصمیم گرفتیم با این هدف و تطبیق با مأموریت دفتر که بحث تبیین و گفتمان سازی است، ما همایش بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام را رقم بزنیم، با توجه به این که دفتر، به لحاظ علمی و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، ما بعد از راه‌اندازی دبیرخانه همایش، امروز شاهد ۱۵۷۶ صفحه علمی محتوایی دقیق عالمانه در خصوص و راستای همین همایشی که در خدمت شما بیان کردم به عنوان خروجی کار است.

حجت‌الاسلام ثنایی با اعلام چاپ سه جلد کتاب قطور را حاصل فعالیت‌های دبیرخانه این همایش دانست و ابراز داشت:  امروز افتخار داریم که این تعداد صفحات را در قالب ۲۶ مقاله علمی و پژوهشی دقیق و ۴۱ نشست و ۲ مصاحبه علمی و تخصصی دقیق را در این خصوص برگزاری کردیم و مقالات را دریافت و پیاده سازی کردیم که ماحصل آن، ۳ جلد قطور به چاپ رسیده است که افتخار آن را داریم که در روز همایش توسط رییس دفتر تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش دو پنل تخصصی دارد که یکی از آن دکتر حبیب الله بابایی و دیگری دکتر هاشمیان مسؤولیت آن را دارند و این همایش روز دوشنبه رأس ساعت ۹ صبح آغاز به کار خواهد کرد و بعد از رونمایی از آثار پنل‌های تخصصی تا بعد از ظهر ادامه خواهد یافت و تمام کسانی که دارای مقالات علمی هستند به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

حجت الاسلام ثنایی با اشاره به انتظارات رهبری در خصوص بیانیه گام دوم اظهار داشت: در سطح کشور کار زیادی در خصوص بیانیه گام دوم صورت می‌گیرد، اما فرق خروجی‌های دفتر در سطح و انتظار مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: سال گذشته ما همین مراسم را برگزار کردیم و بخش تمدنی که سه هزار صفحه خروجی داشت و مورد استقبال اندیشمندان و لایه نخبگانی جامعه قرار گرفت. انتظار هم از دفتر همین است. امروز در این نشست‌های تخصصی که تا الان ۴۱ نشست برگزار شده است در این اوضاع و احوال کرونایی خیلی سخت است.

حجت‌الاسلام ثنایی با اشاره به حضور اساتیدی از دانشگاه‌های مختلف جهان عنوان کرد: در این نشست شخصیت‌ها و اساتید علمی جهان از دانشگاه‌های مختلف کشور حضور دارند و به ارائه مقالات علمی و تخصصی خودشان می‌پردازند.
وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب مدال‌های مختلفی را به سینه دفتر چسبانده است. در سال ۱۳۹۷ می‌فرمایند که دفتر واحد زنده و پویا است. این واژه‌هایی که بنده در جلسه بودم و از زبان ایشان شنیده‌ام. این انتظاراتی است که رهبر انقلاب در دفتر دارند و تمام تلاش‌های ما برای رضایت ایشان و گام برداشتن در راستای عمل به منویات ایشان است.

 

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات