۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۷۶۲۶۶
مدیر حوزه های علمیه کشور:

خلاقیت و اخلاص شرط حرکت در مسیر تربیتی است

خلاقیت و اخلاص شرط حرکت در مسیر تربیتی است
مدیر حوزه های علمیه گفت: مسئله تهذیب و تربیت ذو اضلاع است و مجریان نازک اندیش می خواهد و به همین دلیل باید به مسائل اخلاق و تربیت توجه بیشتری کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور ظهر امروز در نشست با معاون تهذیب و مدیران ادارات معاونت تهذیب با اشاره به اهمیت توجه به مباحث تربیتی گفت: حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری در چند ماه آغاز کارشان در حال نقش‌آفرینی جدی و برداشتن گام‌های بلند همراه با خلاقیت هستند.

وی با اشاره به سفرهای متعدد معاون تهذیب در راستای رزمایش تهذیب و تربیت خاطرنشان کرد: بدون شک تلاش های خالصانه ایشان بدون اثر و نتیجه نخواهد بود و سبب شکوفایی مباحث اخلاقی و تربیتی در حوزه های علمیه است.

آیت الله اعرافی با اشاره به پدیده کرونا در ایران و جهان ابراز داشت: کرونا هم فرصتی را پدید آورد و هم در مباحث علمی و تربیتی تهدیدهایی را ایجاد کرد که بخش مهمی از آن در قلمرو تربیت و تهذیب بود و می تواند در آینده آسیب‌های بیشتری را تولید کند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در سال های اخیر ضربه زیادی را از کمبود اعتبار متحمل شده است ابراز داشت: با اقداماتی که انجام می شود امید است که فضای بهتری برای خدمات فراهم شود چرا در سه سال اخیر تقریبا همه کارها به صورت جهادی صورت پذیرفته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور یادآور شد: در مباحث تربیتی جانمایه اعتقاد و اخلاق و درایت را می بایست بیشتر توجه کنیم چرا که مسئله تهذیب و تربیت ذو اضلاع است و مجریان نازک اندیش می خواهد البته در این زمینه مقررات و پشتیبانی نیز باید وجود داشته باشد.

وی تلاش و بسیجی وار و جهادی را لازمه حرکت بالنده در مسیر تهذیب و تربیت برشمرد و گفت: شیوه های مبتکرانه، مقررات درست و متناسب، نیروی انسانی پابه کار، روح اخلاص در کار، درگیر شدن همه عناصر و هماهنگی میان بخشی شروط حرکت در مسیر تهذیب و تربیت است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به طرح پنج ساله شاهد حرکت در مسیر تهذیب باشیم چرا که تهذیب روح حوزه های علمیه است.

ارسال نظرات