۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۶۷۶۳۲۸

امضاء تفاهم نامه همکاری میان خبرگزاری رسا و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

امضاء تفاهم نامه همکاری میان خبرگزاری رسا و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی
تفاهم نامه همکاری میان مسؤولان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و خبرگزاری رسا امضاء شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان مدیران خبرگزاری رسا و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، روز گذشته در سالن جلسات مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برگزار شد.

حجت الاسلام محمد جواد اصغری، رییس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به توانمندی های نرم افزاری و سرمایه انسانی این مرکز گفت: مرکز ها و مؤسسات مشاوره ای غیر دینی زیادی در کشور فعالیت دارند، اما این مرکز تنها مرکزی است که عهده دار پاسخگویی به سؤالات، شبهات و مشاوره با رویکرد دینی و مذهبی است.

وی با بیان اینکه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، سابقه ای بیش از 12 سال دارد، گفت: کارشناسان این مرکز از فرهیختگان حوزوی دارای تعهد، تحصیلات حوزوی و تخصص های ویژه ای در علوم اسلامی هستند.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه مراجعات مردمی در قالب های مختلف، با این مرکز صورت می گیرد، بیان کرد: در موسم های عادی این مرکز 5 تا 6 هزار تماس تلفنی در روز دارد، ولی در موسم های مذهبی، 12 تا 15 هزار تماس در روز با این مرکز گرفته می شود.

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از افتخارات حوزه های علمیه است

وی با بیان اینکه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی از افتخارات حوزه های علمیه محسوب می شود، ابراز داشت: این نشانه اعتماد و اقبال مردم به حوزه های علمیه در امر پاسخگویی به سؤالات، شبهات و امر مشاوره در جامعه است.

مسؤول مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با اشاره به تنوع قالب های پاسخگویی این مرکز به سؤالات اعتقادی، مذهبی و فقهی گفت: پاسخگویی تلفنی در این مرکز، از ساعت 8 صبح تا 20 بعد از ظهر بوده و علاوه بر این پاسخگویی نوشتاری به صورت آنلاین و آفلاین و همچنین پاسخگویی در پیام رسان های داخلی و خارجی صورت می گیرد.

وی با اشاره به استفاده از فناوری های روز بیان کرد: به تازگی اپلیکیشن پاسخگویی سؤالات دینی راه اندازی شده و قرار است، کانال های ارتباطی با این مرکز در این اپلیکیشن متمرکز شود.

مسؤول مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان اینکه شش گروه پاسخگویی به سؤالات در این مرکز فعالیت دارند، اظهار داشت: گروه های احکام، قرآن و حدیث، کلام، اخلاق، خانواده و تاریخ در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی مستقر هستند، که هر گروه از کارشناسان آن رشته با تحصیلات حوزوی تشکیل شده است.

حجت الاسلام اصغری در پایان بیان کرد: سؤالات پر بسامد و پر تکرار و پاسخ های آن در این مرکز را می توان از طریق رسانه ها و خبرگزاری ها برای مردم بازگو کرد.

امضای تفاهم نامه همکاری خبرگزاری رسا و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی

مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی می تواند نقش به سزایی در مهندسی فرهنگی کشور ایفا کند

در ادامه این نشست حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش مؤثر مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در جامعه و تبدیل تهدید به فرصت ابراز داشت: این مرکز می تواند نقش کلان و به سزایی در مهندسی فرهنگی کشور ایفا کند.

وی با ضرورت توجه به اطلس فرهنگی کشور با مختصات دینی، گفت: در چند دهه اخیر، اسناد کلان فرهنگی زیادی تصویب و برخی از آنها اجرا شده، اما امروز نیازمند باز مهندسی فرهنگی بر مبنای رصد و مسأله محوری هستیم.

مدیر عامل خبرگزاری رسا گفت: جمع آوری و اطلاع رسانی از سؤالات پربسامد و پرتکرار در قالب سامانه هوشمند یکی از نیازهای برنامه ریزان و مدیران فرهنگی، خصوصا فرهنگ دینی است.

وی با بیان اینکه تبیین و تعمیق باورها و مبانی اسلامی موجب مصونیت بخشی از جامعه و کاهش انحراف می شود، اظهار داشت: اگر سؤالات و مسائل به صورت روزآمد و جامع در اختیار مبلغان در سراسر کشور و شبکه ائمه جماعات مساجد قرار گیرد، امنیت روانی، سلامت دین و باورهای مردم نیز تأمین خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری میان مسؤولان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و خبرگزاری رسا امضاء شد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
ماجور باشید ان شاءالله
0
0