۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۷۶۳۳۹
حجت الاسلام وافی مطرح کرد؛

ایجاد نهضت صحیفه خوانی

ایجاد نهضت صحیفه خوانی
رئیس مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گفت: اولین اقدامی که بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در دستور کار دارد ایجاد نهضت صحیفه خوانی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست خبری رییس مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه حجت الاسلام و المسلمین مرتضی وافی پیش از ظهر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام وافی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد حضرت سجاد(ع) هستیم گفت: امام سجاد(ع) طلایه دار نهضت علمی و پیام آور کربلا بود، اما ما توانستیم مأموریت اصلی ایشان را به خوبی ترسیم کنیم.

رئیس موسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه بیان داشت: کتاب حماسه امام سجاد(ع) کتابی بسیار مفید و ارزشمند است که به تازگی در شهر مقدس مشهد رونمایی شد و این کتاب در شناخت امام سجاد(ع) به ما کمک شایانی خواهد کرد.

حجت الاسلام وافی با اشاره به نقش دعا افزود: دعا یک نقطه عطف در آثار این امام بزرگوار است و ما می‌توانیم از آن به عنوان یک معیار در حرکت فرهنگی بهره‌ بگیریم. بزرگان در آثار متعددی به تشریح و تبیین صحیفه سجادیه پرداخته اند چرا که امام سجاد(ع) از ابزار دعا برای نشر معارف بهره برده است.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از صحیفه سجادیه گفت: این کتاب، کتاب زندگی عارفانه عاقلانه و خردمندانه است و به موضوع سبک زندگی که در جامعه ما مطرح است در این کتاب به خوبی پرداخته شده و در آن معارف اهل بیت (ع) را می توان به خوبی یافت.

حجت الاسلام وافی ابراز داشت: صحیفه سجادیه برای همه حالات و شرایط انسان ها حرف دارد و نمونه آن دعای خمس عشر است که مناجات ها را در قالب حالات مختلف انسان در خود دارد.

رئیس بنیاد بین المللی سجادیه اظهار داشت: دعاهای صحیفه نیاز امروز بشر بوده و ما باید در خلوت خود از این دعاها بهره بگیریم و علاوه بر این باید به عنوان کتاب درسی در حوزه و دانشگاه مورد استفاده قرار دهیم.

وی بیان داشت: انس با صحیفه سجادیه نیازمند انگیزه است و ما در انگیزه بخشی به جامعه وظیفه سنگینی به عهده داریم اما تاکنون نتوانسته ایم اهمیت این موضوع را نهادینه کنیم، بنابراین لازم است مؤسساتی با محور صحیفه سجادیه ثبت شوند و در این زمینه فعالیت کنند.

حجت الاسلام وافی با اشاره به وظیفه سازمان اوقاف در ترویج معارف صحیفه سجادیه گفت: نهادهای مختلف از جمله اوقاف در اشاعه فرهنگ صحیفه باید نقش محوری داشته باشند و این را هم نباید از نظر دور داشت که شاهد کم کاری صدا و سیما هم هستیم.

رییس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه اظهار داشت: در بنیاد صحیفه سجادیه 25 برنامه برای سال آینده در نظر گرفته ایم و چشم اندازها و راهبردهای فراروی مؤسسه ترسیم کرده ایم.

وی حضور 2 ساله بنیاد را در نمایشگاه بین المللی قرآن یادآور شد و گفت: شناسایی عناصر فعال در رابطه با صحیفه سجادیه، طرح ریزی مصاحبه وگفت و گو با  این عناصر فعال، شناسایی اساتید و کارشناسان صحیفه سجادیه و شناسایی آثار، کتب و فعالیت های مرتبط با صحیفه سجادیه از اهم فعالیت های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در حضور دوساله در نمایشگاه بین المللی قرآن بوده است.

حجت الاسلام وافی افزود: در 4 سال گذشته 4 نشست برگزار شده و در این مدت ایده های اساتید گرفته شده است و برگزاری نشست علمی در مسجد جمکران که با همکاری بنیاد ملی امام سجاد(ع) انجام می گیرد از جمله برنامه های میلاد امام سجاد(ع) خواهد بود. اولین اقدامی که بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در دستور کار دارد ایجاد نهضت صحیفه خوانی است.

وی ادامه داد: برگزاری اولین کنگره ملی، هنری و رسانه ای زین العابدین(ع)، رونمایی از سایت بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، برگزاری سه مسابقه با محوریت صحیفه سجادیه با حمایت مسجد مقدس جمکران، ملاقات با مراجع عظام تقلید و راه اندازی مرکز تخصصی سطح 3 صحیفه سجادیه از دیگر برنامه های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در سالروز ولادت امام سجاد(ع) است.

حجت الاسلام وافی اظهار داشت: فعالیت های بنیاد صحیفه سجادیه در 4 بخش مروجان، یاوران، مربیان و خادمان دسته بندی می شود، البته در راستای ترویج فرهنگ صحیفه کتبی منتشر شده و باید از ناشران فعال در این عرصه حمایت شود.

وی با اشاره به برگزاری سلسله نشست های صحیفه پژوهی افزود: 40 نشست با موضوع صحیفه سجادیه با همکاری معاونت پژوهش حوزه علمیه طراحی شده است.

وی در پایان گفت: در سال 1400 نمایندگی بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در سال 1400 در استان ها راه اندازی می شود./1399/

ارسال نظرات