۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۷۶۳۴۶
حجت الاسلام ارزانی:

مقابله با آسیب های اجتماعی از رسالت های مهم کانون مساجد است

مقابله با آسیب های اجتماعی از رسالت های مهم کانون مساجد است
رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مقابله با آسیب های اجتماعی را یکی از رسالت های کانون مساجد بیان کرد و گفت: ۸۰ هزار مسجد در کشور فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی امروز در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس کانون فرهنگی هنری مساجد فهما با عنوان «مسجد خانه ذاکران خدا» در همین مرکز برگزار شد، اظهار داشت: امروز علاوه بر سالروز تأسیس کانون فرهنگی هنری مساجد با فتح خیبر مقارن شده است که تناسب خوبی با امروز دارد چرا که حضرت رسول (ص) در چنین روزی فرمودند من نشستن در مسجد را بر اقامت در بهشت ترجیح می‌دهم زیرا جلوس در مسجد سبب خشنودی معبود می‌شود.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مسجد فضایی است که مؤمنان و خداباوران در آن تجمع می‌کنند، ادامه داد: توحید و خدا محوری مهمترین عامل تجمع بچه‌های مسجد است، بچه‌های مسجد در زیست بوم مجازی فهما آثار بسیار ارزنده ای با رنگ الهی خلق کردند.

وی به زمان تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و عنوان کرد: این کانون سال ۷۱ در ۱۸ اسفند ماه تأسیس شد، اساس کار در این نهاد نشان دادن جلوه‌های هنری موجود در مساجد و ارتباط با معبود است تا خانواده‌ها و جوانان با این زیبایی واقعی آشنا شوند و ارتباط برقرار کنند.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه ارتباط با مساجد بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند، گفت: هنر یکی از راه‌های جذب خانواده‌ها بخصوص نسل جوان به شمار می‌رود. همه تلاش ما این است که این هنر مومنانه را به خانواده‌ها نشان دهیم تا افراد بیشتری به مسجد جذب شوند.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تحقق تمدن نوین اسلامی را نیازمند به حضور و فعالیت بچه‌های مسجد دانست و ابراز کرد: امروز بیش از ۸۰ هزار مسجد در کشور فعال هستند و امروز ۱۶ هزار اثر دریافت کردیم که این آثار خاص در قالب سرود و نمایش است که برخی از آن آثار مربوط سردار سلیمانی و شهید فخری زاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ هزار شهید توسط مقامات عالی استانی تقدیر شدند، گفت: بچه‌های مسجد خود فعال هستند و دیگران را نیز به فعالیت دعوت می‌کنند، یکی از اقداماتی که در کانون مساجد ایجاد شد شبکه‌های بچه‌های مسجد بود.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه امروز هزار و ۲۳۰ کانون ارتباط شبکه ای دارند، گفت: از مهمترین رویکرد کانون‌ها فعالیت در حوزه اجتماعی است تا از طرق مختلف آسیب‌های اجتماعی را رفع کنند و این با جذب جوانان به مساجد امکان پذیر است زیرا اگر جوانان به مسجد جذب شوند کمتر به سوی آسیب‌های اجتماعی می‌روند؛ کانون شنبه‌های تکریم، طرح راهکار، رواق همدلی و … همه در این راستا صورت گرفت.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره روایت فهما، گفت: روایت فهما نسخه الکترونیکی است که مربوط به خدمت هزار و ۲۰۰ مسجد و بچه‌های مسجد می‌شود. امروز ۲۵ هزار ۹۹۳ کانون در سراسر کشور فعال هستند و مساجدی که بالای هزار نفر باشند می‌توانند عضو کانون شوند اما در عضو شدن هیچ الزامی وجود ندارد، امسال قریب به ۳ هزار کانون افزایش یافته و این به خاطر طرح ملی ایران قوی بود که راه اندازی شد. کانون‌های غیر فعال ۲۹۱ کانون بوده که هیچ فعالیتی نداشتند.

گفتنی است در پایان از کتاب الکترونیکی روایت فهما رونمایی شد.

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
از توی گلخونه دنیای کوچک
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
مسببان بی بندوباری مجازی باید به اشد مجازات برسند.نمونه مفسد فی الارض بصورت گسترده هستند.و باید سریعتر بندر وبساط این بی حیایی ها جمع شود.
1
0
از توی گلخونه دنیای کوچک
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
مسببان بی بندوباری مجازی باید به اشد مجازات برسند.نمونه مفسد فی الارض بصورت گسترده هستند.و باید سریعتر بندر وبساط این بی حیایی ها جمع شود.
1
0