۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۷۶۵۸۳
حجت الاسلام باقرزاده در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

۱۱ شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی

۱۱ شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی
استاد حوزه اعتماد به نفس ملی و ایمانی، شجاعت، پایبندی به اقتصاد مقاومتی، فسادستیزی، ولایت پذیری، عدالت گرایی و وفاداری به روحانیت را از ویژگی های رییس جمهور اصلح دانست.

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شرایط رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: رییس جمهور باید آشنایی کامل با مبانی و اصول فکری دولت و نظام اسلامی داشته باشد تا تجربه التقاط دولتهای چهل ساله گذشته تکرار نشود.

وی اعتماد به نفس ملی و ایمانی را دومین شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: رییس جمهور باید اعتماد به نفس ملی و ایمانی داشته باشد تا مجذوب هژمونی های غالب جهانی همچون جهانی سازی امریکایی و هنجارهای رایج غربی نشود.

حجت الاسلام باقرزاده با بیان اینکه فساد ستیزی و پاک دستی سومین ویژگی رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی است، گفت: این ویژگی برای رییس جمهور کشور ضروری است تا ننگ فساد از دامن کشور و نظام اسلامی پاک شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) توانمندی را چهارمین شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: رییس جمهور بعدی ما باید از این ویژگی برخوردار باشد تا در برنامه ریزی و رفع مشکلات و عقب ماندگی ها خصوصا هشت ساله اخیر موفق شود.

۱۱ شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی

وی ادامه داد: عدالت گرایی نیز پنجمین ویژگی رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی است و رییس جمهور بعدی باید عدالت گرا باشد تا کشور را مجددا در دام تکنوکرات ها و تز توسعه غربی نیاندازد.

ریاست جمهوری را نباید عرصه مانور و تئوری پردازی دیدگاه های شخصی کرد

حجت الاسلام باقرزاده وفاداری عمیق به تز یگانگی دین و سیاست را ششمین و وفاداری به روحانیت و فقاهت را هفتمین ویژگی رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: رییس جمهور باید به تز یگانگی دین و سیاست وفادار بوده باشد تا سکولاریسم و جامعه مدنی دولت اصلاحات تکرار نشود و از سوی دیگر باید به روحانیت وفادار باشد تا تز اسلام منهای روحانیت و فقاهت تکرار نشود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ولایت پذیری هشتمین شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: رییس جمهور باید ولایت پذیر باشد تا ریاست جمهوری را عرصه مانور و تئوری پردازی دیدگاه های شخصی خود نسازد.

وی پایبندی به اقتصاد مقاومتی را نهمین شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه رییس جمهور آینده باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی کشور را از تهدید تحریم برهاند، گفت: دهمین شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب، جوانگرایی است تا بتواند دولت جوان و چابک تشکیل دهد و با نیروهای جوان کشور همراه باشد و جلوداری کند.

حجت الاسلام باقرزاده در پایان با اشاره به اینکه شجاعت یازدهمین شاخصه رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: رییس جمهور آینده باید شجاع باشد تا راه را بر سیاست چماق و هویج دشمن ببندد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
شاخصهای تراز رئیس جمهور منطبق با کدامیک از مطرح های امروزی است؟
1
0
محمد کاظم امیران از بندر گناوه
United States
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
عالی بود. باید مردم را امیدوار به دولت آینده کرد.
1
0
محمد کاظم امیران از بندر گناوه
United States
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
عالی بود. باید مردم را امیدوار به دولت آینده کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
آقایون علما و فضلا:
کلا اصولگرایان ۱۶ میلیون سبد رای ثابت و همیشگی(گفتمان سیاسی-بدنه اجتماعی) البته تا اینجای کار داشته اند البته اگر به لطف نفوذی های جریان رقیب همین تعداد تخریب. نگردیده و به سرنوشت جریان رقیب، منفعت طلبان دچار نگردند. که اگر این اتفاق بی افتد دیگر اصولگرایان نمی توانند همچون منفعت طلبان حقیر ،رذل و بی صفت برای بدست گرفتن قدرت با هماهنگی دشمن و فریب مردم همچون سال های ۸۸،۹۲و۹۶ ،با فتنه،توطئه و وطن فروشی ،خود و مردم را به آب و آتش بزنن و از آبرو و حیثیت کشور،نظام و .. مردم برای موج سازی و بدست آوردن آرای خاکستری هزینه کنند فلذا از گردونه رقابت ها بناچار حذف خواهند شد.
حال این ۱۶ میلیون رای به آ.رئیسی یا محمدباقر قالیباف میرسه یا به دیگران؟!!!
0
1
ناشناس
Netherlands
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
احسنت
0
0