۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۷۶۵۹۳
حجت الاسلام اهتمام مطرح کرد؛

جزئیات طرح امداد فرهنگی با هدف تحول در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

جزئیات طرح امداد فرهنگی با هدف تحول در پیشگیری از آسیب های اجتماعی
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: طرح امداد فرهنگی به عنوان نقطه شروع و تحولی در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای تحقق فضای همدلی و کرامت بخشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حامد اهتمام، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان این که یکی از برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه تعالی بخشی به موضوع تربیت و فرهنگ دینی بحث عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، گفت: بنابر پژوهش ها و رصدی که در میز پیشگیری از مسائل اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی انجام شده است، یکی از مهم ترین مسائلی که باعث آسیب های فراوان درحوزه اجتماعی و خانواده می شود، موضوع عفاف و تربیت جنسی می باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری‌ دوره‌های متنوع آموزشی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی برای طلاب در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، خاطرنشان: از این رو از ابتدای سال جاری، دو دوره آموزشی ویژه طلابی که دغدغه مباحث اجتماعی را داشتند با عنوان تربیت کارشناسان مسائل اجتماعی با حضور اساتید برجسته این موضوع و با همکاری انجمن مددکاری اجتماعی اصفهان برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: دوره اول مباحث دانشی و پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی برای طلاب  بیان شد و دوره دوم با موضوع تربیت جنسی بود که با حضور استاد مهکام به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام اهتمام با بیان اینکه بعد از آموزش های لازم و تعاملی که با نهادهای مربوطه در حوزه مسائل اجتماعی از جمله شهرداری اصفهان، معاونت اجتماعی استانداری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بهزیستی انجام شد، چهار منطقه از مناطق کم برخوردار و آسیب‌زا و آسیب پذیر در شهر اصفهان انتخاب شد، اظهار کرد:با هماهنگی با دفاتر تسهیلگری آن مناطقف طلاب و مبلغان متخصص در این عرصه با عنوان طرح امداد فرهنگی به مسائل مربوط به حوزه مهارت های زندگی مهارتهای شاد زیستن و هویت بخشی همراه با فعالیتهای و خدمات اجتماعی اعزام شدند.

حجت الاسلام اهتمام ادامه داد: محوریت اعزام  طلاب و و روحانیون با توجه به موضوع میز پیشگیری از مسائل اجتماعی بحث تربیت جنسی و موضوعات مرتبط به آن بود که در مباحث طلاب و برنامه های تبلیغی آنها به صورت غیر مستقیم برای مخاطبین اجرا می شود.

وی به عضویت ۱۰۰ مبلغ خواهر و برادر توانمند در گروه های ۱۵ نفره اشاره کرد و گفت: به صورت هفتگی وضعیت کار تبلیغی و برنامه‌های ارائه شده آنها مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان تصریح کرد: مخاطب این طرح مادران، نوجوانان و جوانان می باشند که ما ما بر این باور هستیم که می توانیم بر اساس ارزش های اصیل فرهنگی و دینی و ایجاد خودباوری و تعالی بخشی به منزلت اجتماعی افراد در مناطق آسیب زا و کم برخوردار بخشی از مشکلات و بحران های اجتماعی در آن مناطق را کاهش دهیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات