۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۷۶۷۲۹

مدیریت دینی زیر مجموعه تمدن اسلامی است

مدیریت دینی زیر مجموعه تمدن اسلامی است
حجت الاسلام جلیلی گفت: رسانه موجود خیلی از ساختارهایش دینی نیست که بخواهیم در این فضا مدیریت دینی را پیاده کنیم.

حجت الاسلام حامد جلیلی مدرس حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به تبیین رسانه دینی اظهار داشت: رسانه دینی با رسانه ای که الان وجود دارد،  فرق می کند، البته شاید اشتراکاتی هم باشد اما رسانه دینی یا فضای مجازی دینی با آن چیزی که الان موجود است، متفاوت می باشد و اگر قرار باشد در جامعه دینی یا مهدوی رسانه و فضا مجازی را تعریف کنیم مبانی و روش های آن متفاوت است.

وی با اشاره به ماهیت رسانه موجود در دنیا گفت: رسانه موجود خیلی از ساختارهایش دینی نیست که بخواهیم در این فضا مدیریت دینی را پیاده کنیم و این اولین نکته  ای است که باید به آن توجه کرد.

حجت الاسلام جلیلی با توجه به مدیریت دینی ابراز داشت: مدیریت دینی زیر مجموعه تمدن اسلامی مطرح می گردد و در حوزه مدیریت رسانی هم مبانی مدیریت دینی را تعریف می کنیم و در همان قالب رسانه دینی که مطرح شد، در آن قالب چگونی هدایت رسانه  به سمت دین مطرح می شود.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: جامعه اسلامی و نهاد های دینی در راستای تمدن سازی باید ورود پیدا کنند و به تبیین آن بپردازند و بعد از تبیین وارد حوزه مدیریت و چگونگی آن وارد شوند، در این زمینه، این چهل سالی که ما انقلاب اسلامی انجام داده ایم و بواسطه جنگ تحمیلی و جنگ نرم متاسفانه فرصت ورود در این زمینه نبوده است و اصل حفظ نظام مطرح شده است.

وی با اشاره به رسانه دینی عنوان کرد: دین می تواند جامعه و رسانه را مدیریت کند بشرطی که فرصت اجرا و تبیین به آن داده شود و رسانه ای که الان موجود است،  ماهیتش با رسانه دینی  تفاوت دارد و در تقابل با هم هستند و اگر سازمانی بخواهد وارد این فضا شود در واقع وارد زمین دشمن شده است.                           

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ما باید در حوزه پژوهش مبانی دینی را تبیین کنیم  و بعد در سطح پایین تر نظام سازی دینی و فرهنگی و رسانه ای تبیین شود و بعد در حوزه اجرا ورود کنیم که هم زمان می برد و هم نیازمند بودجه است.

وی با اشاره به فضای رسانه موجود در پایان گفت: با فضای رسانه ای موجود دنیا که در تقابل با فطرت بشریت است، یکی از گزاره هایی که می توان انجام داد، ایمن سازی جامعه نسبت به این رسانه است که باید مردم را نسبت به ویژگی ها و آسیب های این رسانه آشنا کرد، تا بخشی از مدیریت رسانه را با ساخت رسانه های موازی در دست بگیریم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد تقی110
Iran, Islamic Republic of
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
برای رسیدن به تمدن اسلامی نیازمند رسانه و شبکه اسلامی هستیم، حوزه ناگزیر است به این سمت حرکت نماید
0
0
حمید عابدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
چرا حوزه یک شبکه اختصاصی در رسانه ملی ندارد، آیا همین که خبر حوزه از شبکه خبر پخش بشه کفایت می کنه؟بعد چهل سال هنوز آنچنان که شاید و باید حوزه شناخته نشده است
0
0