۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۷۶۹۴۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اقتصاد ایران امسال در محاصره مثلث شوم کرونا، کم تدبیری و تحریم قرار داشت

اقتصاد ایران امسال در محاصره مثلث شوم کرونا، کم تدبیری و تحریم قرار داشت
آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در محاصره مثلث شوم کرونا، کم تدبیری و تحریم در سال ۹۹ قرار داشت گفت: مردم ایران با این سه ضلع منحوس به مقابله برخاستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد با تبریک میلاد امام سجاد (ع)، گفت: نوروز برای ما علاوه بر شناسنامه ملی دارای شناسنانه دینی است و شأن نوروز توجه به ابعاد دینی نوروز است.

آیت الله سلیمانی در ادامه با نگاهی گذرا و تحلیلی به حوادث و وقایع داخلی و خارجی سال جاری، گفت: سال ۹۹ در هاله‌ای از اضطراب و التهاب ناشی از بیماری فراگیر و جهانی کرونا آغاز شد و کرونا مهمان ناخوانده و منحوسی است که سبک زندگی انسان‌های امروز را هدف قرار داد و تغییرات و تحولات شگرفی در زندگی مردم به وجود آورد.

به گفته وی کرونا در عرصه‌های اقتصاد و معیشت، روابط اجتماعی و خانوادگی، انجام مناسک و عبادت جمعی مردم، تعطیلی مساجد و اماکن مقدسه، نماز‌های جمعه و جماعات، محدودیت عزاداری ها، عدم امکان حضور در راهپیمایی اربعین و دیگر مراسم‌های ملی مذهبی در ایران تأثیر فراوانی داشت و محدودیت‌هایی را ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: روی دیگر سکه دیگر کرونا در ایران، فداکاری کادر بهداشت و درمان و خدمات پزشکی، جهاد پزشکان و پرستاران، تلاش علمی سربازان گمنام علم و دانش در مقابله ریشه‌ای با کرونا در کشف و تهیه واکسن ایرانی و تدبیر رهبری در اجرای رزمایش مساوات و کمک‌های مومنانه که روح تازه‌ای بر کلید جامعه دمید و افق‌های جدیدی را از عرصه‌های همدلی و مواسات را به همراه داشت و اوج عزت و عظمت ملت ایران را در جهان به نمایش گذاشت و این در حالی بود در دیگر کشور‌های جهان ضعف مدیریتی را به منصه بروز و ظهور رسانید.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در محاصر مثلث شوم کرونا و کم تدبیری و تحریم در سال ۹۹ قرار داشت، ابراز داشت: مردم صبور ایران با این سه ضلع منحوس مردانه به مقابله برخواستند.

آیت الله سلیمانی گفت: هرچند مردم ایران در سال ۹۹ با پدیده‌های سختی مانند تعطیلی کسب و کار، محدودیت ها، برنامه ریزی مبهم در بازار بورس و سرمایه، سیاست‌های غلط در بازار ارز و طلا، عدم هماهنگی در تنظیم بازار کالا‌های اساسی، عدم نظارت در صادرات و واردات هدفمند، عدم مقابله با پدیده‌های شوم ومزمن دلالی، گره زدن اقتصاد کشور به برجام، دلبستن به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا و آشفتگی معیشت روبرو بودند، اما به موفقیت‌های مهمی در عرصه‌های دیگررسیدند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: در صنعت دفاعی و اوج گیری توانمندی نیرو‌های مسلح و دیگر بخش‌ها شاهد جهش‌های قابل توجهی در سال ۹۹ بودیم به طوریکه ازابزار و تجهیرات دفاعی، موشکی، هواوفضا، زیردریایی، ناو‌ها و پهباد‌های گوناگون و پیشرفته رونمایی شد و در صنایع بهداشتی و غذایی و تولید ماسک و مواد شوینده و لوازم خانگی جهش تولید را در سال ۹۹ به همراه داشت، اما در بسیاری از بخش‌های دیگرانتظارات برآورده نشد.

به گفته وی سال ۹۹ سال اوج گیری تحریم‌های ظالمانه دشمن و فشار حداکثری آمریکا در ادامه سال ۹۸ بود و آمریکا در این سال ۲۳ بار ابزار تحریم را بر علیه ایران اسلامی به کار گرفت تا سبب آشوب‌های اجتماعی، نا امنی، تخلفات مدنی، اعتصابات و تظاهرات و نارضایتی مردم ایران را به همراه داشته باشد و حکومت مجبور به مقابله شود وتا مقبولیت مردمی خود را در برخورد با مردم از دست بدهد، اما صبر انقلابی مردم و تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب مقاومت ملی ملت ایران را افزایش داد و فشار حداکثری آمریکا را به شکست کشانید.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به تشکیل مجلس یازدهم در سال ۹۹ و ویژگی‌های مجلس یازدهم، گفت: مجلس یازدهم مجلسی است که جوانان در اکثریت آن هستند و هوشمندانه‌ترین اقدامات این مجلس موفق، تصویب قانون راهبردی لغو تحریم بود که در کاهش فشار حداکثری و فریبکاری دولت بایدن بسیارموثر بود.

به گفته وی در سال ۹۹ سال طرح‌های راهبردی قوه قضائیه و اقدامات راهگشای این قوه در برخورد با فساد و مفدسین و اصلاحات در درون قوه قضائیه بود و در این سال نابودی آمریکا در عرصه منطقه و بین المللی بود.

آیت الله سلیمانی سال ۹۹ را سال ناکامی آمریکا و ارتجاع عرب در فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و افغانستان و سال شکست نقشه‌های دشمن در جنگ قره باغ، زمین گیرشدن اعتلاف غرب با ارتجاء در یمن، شکست در بولوی، شکست ترامپیست درانتخابات منتضحانه آمریکا، ناکامی آمریکا و سازمان ملل و آژانس هسته‌ای و درمجوع شکست همه جانبه آمریکا و سرعت افول و زوال آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه ابراز امیدواری کرد در انتخابات سال ۱۴۰۰ با روی کارآمدن دولتی جوان و جهادی و با نشاط بتواند شعار مرگ بر آمریکا را در حوزه عمل به نمایش بگذارد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
از توی گلخونه دنیای کوچک
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
سلام
لحظه های پایانی1399نور امید ی باشد برای1400 شکوفا تر انشاالله

برای من سال 1399 سالی پر برکت بود خدا راشکر. د ر تمام فراز ونشیبهای. زندگی نگاه خدا برما بود.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
ایران باید همون سال ۹۷ و با خارج شدن ترامپ از برجام کاهش تعهداتمون رو اجرا میکردیم و متاسفانه چنین نکردیم و صبر راهبردی رو پیشه کردیم که اشتباه محض بود حال باید از مملکت یک صدا شنیده شود و جناح بندی و آبی و قرمز نکنیم همگی مطیع رهبر باشیم و در بازه های زمانی کوتاه کاهش تعهد رو دستور کار قرار بدیم مطمنا جواب میده و اگر هر چه عقبتر بریم امریکا با اشتهای سیری ناپذیرجلوتر میاد . یا علی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
سخنی از چرچیل از کتابی در تاریخ جنگ جهانی دوم درباره حمله متّفقین به ایران چنین می نگارد ...
اگر چه ما با ایرانی ها پیمان بسته بودیم، قرارداد داشتیم و طبق قرارداد نباید چنین کاری می کردیم، ولی این معیارها ـ پیمان و وفای به عهد ـ در مقیاسهای کوچک درست است؛ دو نفر وقتی با یکدیگر قول و قرار می گذارند، درست است؛ امّا در سیاست وقتی که پای منافع یک ملّت در میان می آید، این حرفها دیگر موهوم است؛ من نمی توانستم از منافع بریتانیای کبیر به عنوان اینکه این کار ضدّ اخلاق است، چشم بپوشم که ما با یک کشور دیگر پیمان بسته ایم و نقض پیمان بر خلاف اصول انسانیّت است. این حرفها اساسا در مقیاسهای کلّی و در شعاعهای خیلی وسیع درست نیست .
ب:
در باره ملکرد معاویه... او صلح نامه ای را با امام حسن مجتبی (ع) امضاء کرد امّا دیر زمانی نگذشت که همه مواد صلح نامه را نادیده گرفت و نقض کرد و به صراحت گفت که:
ای مردم ... آگاه باشید آن پیمان و شروط در زیر دو پای من قرار دارد.
بله چنین نمونه هایی از صفحات تاریخ، ده ها و صدها و بلکه هزارها و میلیون ها بسیارند انسانها و سیاستمدارانی که شعار و ادّعای اصول انسانی و حقوق بشر و دین و اخلاق داشته و دارند امّا اعمال و رفتار آنها چیری دیگر را در بر داشته و دارد و به تعبیر قرآن کریم:
... أولئک کالأنعام بل هم أضلّ
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
آمریکا همچون نهنگی مرده در حال غرق شدن در قعر اقیانوسها می با شد.البته رئیس جمهور توانمند و هوشیاری چون بایدن همه این مشکلات را یک تنه حل خواهد کرد به شرطی که دندانهای مصنوعی خود را گم نکند!!!
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
12 سال مذاکره طول کشید تا به توافق برجام رسیدیم و بتن ریختیم و بعد غربیها خیانت کردن و گفتن توافق بد، به نظر من غربیها اگر توافق دیگه ای میخوان باید اونقدر صبر کنن تا نسل فعلی ایران که تجربه تلخ اعتماد به غرب رو داره عوض بشه.
1
0
مومن
Iran, Islamic Republic of
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
شما بیا با تدببر کار کن
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
فکری به حال قشر ناتوان و مستمند جامعه کنین.
امیدواریم با روی کار آمدن دولت با نشاط تازه نفس تدابیر بالندی اندیشیده شود.
0
0