۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۷۶۹۵۵
گزارش؛

جزییات درگیری های سنگین در جنوب یمن

جزییات درگیری های سنگین در جنوب یمن
عناصر ائتلاف سعودی عملیاتی را با هیاهوی فراوان رسانه ای در شهر تعز و با هدف فشار بر رزمندگان یمنی در حومه شهر مارب و متوقف کردن پیشروی آنان آغاز کردند اما با واکنش قاطع در این محور مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، درگیری ها در مرکز استان تعز در حدفاصل مناطق مرزی بخش های «مقبنه و جبل حبشی» ادامه دارد و رزمندگان با ابتکار عمل خود موفق شدند پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی را متوقف و حملات معکوسی را برای آزادی  مناطق تازه اشغال شده انجام دادند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، رزمندگان یمنی حملات ناگهانی را در حومه جنوب شرق «سه راه الوازعیه» علیه مواضع عناصر ائتلاف ترتیب دادند و پس از چند ساعت درگیری گسترده موفق شدند کوه های «دراف، العرف، عقمه و غباری» را دوباره به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، شماری از نیروهای ائتلاف در جریان پاکسازی این مناطق کشته و زخمی شدند؛ در صورتی که رزمندگان از کوه «عقمه» به سمت محور غربی و جنوب غربی پیشروی کنند مسیر کمک رسانی مزدوران سعودی از «سه راه الوازعیه» به سمت «الشقیره» قطع می شود.

عملیات نیروهای یمنی برای بازپس گیری مناطق از این محور به سمت «کوه الروی» ومناطق اطراف آن ادامه دارد؛ در محور جنوبی کوه «شیخ سعید» (حومه شمال غرب منطقه الکدحه) درگیری با عناصر ائتلاف سعودی در شرق منطقه «الطویر» در جریان است.
 

آخرین خبرها از درگیری های سنگین در جنوب یمن/ آیا قمار سعودی‌ها در قلب تعز برای نجات شهر مارب جواب می‌دهد؟ + نقشه میدانی و عکس


رزمندگان با مقاومت در این محور مانع از اشغال این منطقه مهم (الطویر) شده اند و ائتلاف را ناکام گذاشته اند؛ درگیری ها در این محور به شدت ادامه دارد و نیروهای ائتلاف در تلاش هستند مناطق جنوبی غربی «کوه شیخ سعید» را به اشغال دربیاورند و با پیشروی  به سمت مناطق غربی خود را به «سه راه الوازعیه» برسانند که تاکنون ناکام مانده اند.

ائتلاف سعودی در حال تزریق نیرو به این محور است تا بتواند مناطق «الطویر، الکویحه، القشعه، کوه السن و ...» را به تصرف درآورد؛ رزمندگان یمنی هم با اعزام نیرو و تجهیزات در این محورها موفق شده اند مانع از پیشروی های عناصر ائتلاف شوند.

رزمندگان یمنی علاوه بر اعزام نیروهای تازه نفس به خطوط درگیری و حملات دقیق موشکی می توانند محور جدیدی را در استان تعز باز و فعال کنند که عناصر ائتلاف سعودی را در موقعیت ضعف قرار می دهد و منجر به توقف حملات آنان خواهد شد.

در صورتی که رزمندگان از منطقه «البرح» پیشروی کنند و بتوانند «سه راه الوازعیه» را به کنترل دربیاورند ضربه سنگینی به ائتلاف سعودی در قلب استان تعز وارد می شود و با پاکسازی این منطقه مقصد بعدی «سه راه المخاء» و پایگاه «خالد بن ولید» خواهد بود؛ سه راه راهبردی المخاء، شهر ساحلی المخاء در غرب تعز، منطقه الحیس در جنوب استان الحدیده و شهر تعز» را به یکدیگر متصل می کند و همین مسئله اهیمتش را چند برابر کرده است.
 

آخرین خبرها از درگیری های سنگین در جنوب یمن/ آیا قمار سعودی‌ها در قلب تعز برای نجات شهر مارب جواب می‌دهد؟ + نقشه میدانی و عکس

با تحقق این هدف راهبردی و مهم مسیر کمک رسانی عناصر سعودی از «سه راه الوازعیه» به سمت منطقه «الشقیره» مسدود می شود و مواضع اشغالی ائتلاف در غرب استان تعز در معرض خطر جدی قرار می گیرد.  

از سویی دیگر، حمله دقیق یگان موشکی به محل تجمع فرماندهان ائتلاف، القاعده و حزب الاصلاح در مدرسه «طارق بن عزیز» در منطقه «الکدحه» منجر به کشته شدن 30 تن و زخمی شدن حدود 50 تن از مزدوران سعودی شده است.

به گزارش مشرق، در لیست کشته شدگان نام «یاسر عبدالقادر النابهی» از فرماندهان تیپ 10، «اشرف الرعوی، محمد احمد العصیمی، اشرف القدسی، عادل الازرق، عبدالرحیم الحمادی» از فرماندهان تیپ 35، «صقر الخیامی» از فرماندهان جبهه «الکدحه» و «عدنان رزیق» از فرماندهان گروه تروریستی القاعده دیده می شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات