۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۷۶۹۹۵
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران عنوان کرد؛

تحول سازی و تقویت روحیه مطالبه گری دو کار ویژه سال جدید حوزه علمیه خواهران

تحول سازی و تقویت روحیه مطالبه گری دو کار ویژه سال جدید حوزه علمیه خواهران
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، تحول سازی و تقویت روحیه مطالبه گری را دو کار ویژه این مدیریت در سال جدید عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با تبریک فرا رسیدن عید نوروز و بهار طبیعت و همچنین گرامیداشت اعیاد شعبانیه، نوع دوستی و صله ارحام را از جمله ویژگی های عید نوروز دانست و گفت: بهار به عنوان آغاز سال می تواند منشأ تحولات بسیاری در زندگی باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: سال هزار و 400 از منظر تاریخ و زمان، نوید بخش شروع قرن و ورود به یک عصر جدید و متفاوت با قبل خواهد بود که خود مستلزم تدارک تحول خواهی برای متحول و متفاوت شدن با قرن قبل است.

وی با بیان این که اگر آغاز سال، قرین پدیده ها و اتفاقات خوبی بود، برای آن سال فال نیکی و خوش یوم بودن زده می شود، افزود: بنابراین با این نگاه، سال نو می تواند برای جامعه ایرانی نوید بخش شروع خوب در ابعاد مختلفی باشد که در همین لحظات و روزهای اولیه باید نسبت به آن با تدبیر خاصی به استقبالش رفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تقارن عید نوروز با اعیاد شعبانیه، این ماه را ماه پیامبر گرامی اسلام و فرصت آماده سازی برای درک ماه خدا و فضیلت شب های قدر دانست و خاطرنشان کرد: روزه گرفتن در ماه شعبان و همچنین خواندن مناجات بلند عرفانی اخلاقی شعبانیه بسیار مورد سفارش قرار گرفته است.

حجت الاسلام قائمی، یکی از نکات مهم اخلاقی امام خمینی(ره) را سفارش به خواندن مناجات شعبانیه عنوان کرد و گفت: تعطیلات نوروزی که تا حدودی فرصت فراغت بیشتری به خصوص در شبها داریم، زمان خوب و مغتنمی برای بهره جویی از این فرصت ها و اعمال جهت خود سازی بیشتر جهت درک بهتر ماه مهمانی خدا از طریق کسب محبت پیغمبر و تقرب الهی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود به تقارن این ایام با نیمه شعبان و مولود آن حضرت بقیه الله اشاره کرد و افزود: در همین راستا امسال باید سال مهدویت، توجه به آرمان های جامعه مهدوی و تولید اخلاق مهدوی در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی باشد.

وی با بیان این که به تعبیر قرآن سالی پر از خیر در صورت توجه به موعود و ایمان به آن در انتظار ما خواهد بود، ادامه داد: در سایه این توجه و ایمان است که اندیشه انقلاب اسلامی به عنوان تنها راه حل نوید بخش برای نجات انسان ها از بحران های مختلف هویتی، در عرصه داخلی بیش از پیش در تحت لوای بیانیه گام دوم اوج خواهد گرفت.

حجت الاسلام قائمی افزود: با اتکاء به اندیشه مهدویت که گام نخست آن در آیه 51 سوره مائده توجه به خود و عدم اتکاء به غیر، گام دوم آن در آیه 139سوره آل عمران اعتماد به وعده های الهی، گام سوم آن در آیه 60 سوره انفال یعنی حصول آمادگی کامل برای حرکت در مسیر الهی و در گام چهارم وحدت و همکاری در رسیدن بخیر در آیه دو سوره مائده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، تحول سازی در مدارس علمیه خواهران را از جمله برنامه های مهم سال جدید این مدیریت عنوان کرد و گفت: مسأأله برنامه محوری براساس اسناد بالا دستی و بخصوص سند پنج ساله است تا از این طریق بتوانیم گام هایی را در مسیر رشد کمی و کیفی مدارس متناسب با سطح نیازمندی جامعه مخاطب و هدف برداریم.

وی، لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در مسیر تقویت روحیه مطالبه گری در میان طلاب و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران برای ایفاء کردن نقش فعال اجتماعی در سطح جامعه از طریق ارتباط با سازمان های علمی و اجتماعی هم سو برای ارتقاء فرهنگ دینی و انقلابی عنوان کرد./950/

ارسال نظرات