۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۷۷۰۱۳
در یک کتاب علمی بررسی شد؛

درمان بیمارهای کودکان و نوجوانان از منظر طب سنتی و نوین

درمان بیمارهای کودکان و نوجوانان از منظر طب سنتی و نوین
کتاب «بیماری‌های کودکان» بیماری‌های اطفال، کودکان و نوجوانان از نظر طب سنتی، اسلامی و مدرن و درمان انواع بیماری‌های را از منظر طب اسلامی سنتی و مدرن بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «بیماری‌های کودکان» نوشته سید هادی فاطمی را راهی قفسهٔ کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

بیماری‌های اطفال، کودکان و نوجوانان از نظر طب سنتی، اسلامی و مدرن» درمان انواع بیماری‌های کودکان و نوجوانان را از منظر طب اسلامی سنتی و مدرن بررسی کرده است. در ابتدای کتاب نیز بحثی درباره مزاج شناسی در دوران بارداری آمده که دانستنان برای همگان به خصوص مادرانی که قصد بارداری دارند مفید خواهد بود.

برای اینکه دریابید چه وقت بیماری و یا اشکالی در سلامت کودکتان به وجود آمده، باید بدانید کالبدشناسی (بدن شناسی) و رشد کودک سالم به چه نحوی است. در این کتاب، مسائل مورد نیاز درباره علائم بیماری‌های کودکان و همچنین راهکارهایی برای رفع آن در چهارده بخش مختلف، ارائه شده است.

ویژگی اثر:

نویسنده در مقدمه به مزاج شناسی و تعریف مزاج و عنصر و مواد غذایی سرد و گرم پرداخته است. در بحث بیماری علائم توضیح داده شده و برای آن‌ها درمان به شیوه طب سنتی و اسلامی آورده شده است.

زبان ساده و روان و داشتن راه درمان بیماری را نیز می‌توان از دیگر ویژگی دانست.

ساختار کتاب:

نگارنده کتاب بیماری‌های کودکان در چهارده بخش تنظیم کرده است که عناوین آن بدین شرح است:

بخش اول آموزش، بخش دوم علائم بیماری و درمان آن، بخش سوم بیماری‌های عفونی، بخش چهارم اختلالات عضله, استخوان و مفاصل، بخش پنجم اختلالات پوستی، بخش ششم اختلالات خون و دستگاه گردش خون، بخش هفتم اختلالات دستگاه تنفسی، بخش هشتم اختلالات گوش و چشم، بخش نهم اختلالات رفتاری و عاطفی، بخش دهم اختلالات دهان و دندان، بخش یازدهم اختلالات دستگاه گوارش، بخش دوازدهم اختلالات هورمونی، بخش سیزدهم اختلالات ادراری و تناسلی و بخش چهاردهم اختلالات ژنتیکی

نویسنده در بخشی از این کتاب و در صفحه صفحه 252 درباره اختلالات دستگاه عصبی چنین می‌نویسد:

در این عارضه دمای بدن به بالاتر از 39 درجه سانتی گراد می‌رسد بدن نیز گرفتار عفونت شدید غیر از مغز است, بروز می‌کند. این عارضه در کودکان 6 ماهه تا 5 ساله شایع است. علت این عارضه همان بالا رفتن دمای بدن با سرعت زیاد است که در شروع بیماری‌های عفونی رخ می‌دهد و کودکان چون هنوز مغزشان کامل نشده به این نوع تشنج گرفتار می‌شوند.

درمان بیمارهای کودکان و نوجوانان از منظر طب سنتی و نوین

علائم:

الف: اولین مرحله تشنج نیم دقیقه طول می‌کشد و ممکن است با علائمی چون بیهوشی و سفت و سخت شدن بدن همراه باشد.

1- توقف تنفسی تا نیم دقیقه, شروع دوباره تنفس ممکن است کم عمق و نامحسوس باشد.

2- دفع غیر ارادی ادرار, مدفوع و یا هر دو با هم.

ب: در مرحله دوم معمولاً کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد و کودک در حالت بیهوشی می‌ماند.

1- حرکات تشنج‌آمیز دست و یا پا و یا صورت و یا همه با هم

2- بالا رفتن چشم‌ها و پیدا شدن سفیدی آن

پس از پایان یافتن کودک هشیاری خود را به دست می‌آورد و ممکن است یکی دو ساعت به خواب عمیق فرو رود و پس از خواب ممکن است گیج خواب‌آلود و بدخلق باشد.

مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «بیماری‌های کودکان» نوشته سید هادی فاطمی را در 352 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 160000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل کنند./998/

ارسال نظرات